Κόσμος

Ιταλία: Φρένο στην «αλόγιστη» χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ

Ιταλία: Φρένο στην «αλόγιστη» χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ

Πηγή Φωτογραφίας: Micro Mobility, Micro-Mobility Redefined: Discover, Move, Experience

Προσφέρουν μια «προσιτή, πράσινη επιλογή μεταφοράς», που σε συνδυασμό με τον ευνοϊκό καιρό και τον μεγάλο όγκο τουριστών έχει οδηγήσει σε ταχεία ανάπτυξη του κλάδου. 

Η ιταλική κυβέρνηση θα επιβάλει υποχρεωτική χρήση κράνους και ασφάλισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών σκούτερ, με στόχο την καταπολέμηση της «απερίσκεπτης συμπεριφοράς» που έχει μετατρέψει τους δρόμους σε επικίνδυνες ζώνες.

Το ιταλικό Κοινοβούλιο ενέκρινε τους νέους κανονισμούς την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, οι οποίοι θα τεθούν σε εφαρμογή μόλις υπογραφούν από τον πρόεδρο, σύμφωνα με τους Financial Times. Ωστόσο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται ηλεκτρικά σκούτερ, όπως η Lime της Uber, η Bird και η Dott, προειδοποίησαν ότι οι νέες ρυθμίσεις θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τη ζήτηση σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές της Ευρώπης.

Πέρυσι, το Παρίσι απαγόρευσε τα ηλεκτρικά σκούτερ μετά από δημοψήφισμα. «Αυτό είναι σαμποτάζ» δήλωσε στους FT ο Αντρέα Τζιαρέτα, αντιπρόεδρος για τη Δυτική Ευρώπη της αμερικανικής Dott, η οποία διαθέτει 9.000 ηλεκτρικά σκούτερ σε 20 ιταλικές πόλεις και κωμοπόλεις.

«Αυτοί οι κανόνες είναι ανεφάρμοστοι. Θα γυρίσουν μπούμερανγκ και κάνουν τη χρήση των σκούτερ λιγότερο βιώσιμη». Ο Τζόρτζιο Καπιέλο, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Bird Italy, χαρακτήρισε τους κανόνες «εντελώς ιδεοληπτικούς» και προειδοποίησε ότι θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση για τα 15.000 ηλεκτρονικά σκούτερ της εταιρείας στην Ιταλία έως και κατά 70%, θέτοντας σε κίνδυνο το μέλλον τους.

«Οπως σε όλους τους κλάδους, αν το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι εχθρικό για τις ιδιωτικές εταιρείες, αυτές αποχωρούν» είπε στους Financial Times.

Στην Ιταλία υπάρχουν περίπου 55.000 ηλεκτρικά σκούτερ διαθέσιμα προς ενοικίαση, προσφέροντας αυτό που οι υποστηρικτές τους αποκαλούν «προσιτή, πράσινη επιλογή μεταφοράς». Ο ευνοϊκός καιρός και ο μεγάλος όγκος τουριστών έχουν οδηγήσει σε ταχεία ανάπτυξη του κλάδου.

Ομως ο πολλαπλασιασμός των διτρόχων έχει επίσης πυροδοτήσει αντιδράσεις, ειδικά σε τουριστικές πόλεις όπως η Ρώμη, όπου οι αναβάτες παρκάρουν τα ηλεκτρονικά σκούτερ στα στενά πεζοδρόμια, περιπλέκοντας ακόμη περισσότερο την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Τα ατυχήματα που αφορούν ηλεκτρονικά σκούτερ αυξάνονται σταθερά, με 21 ανθρώπους να σκοτώνονται πέρυσι και 182 πεζούς να τραυματίζονται, σε σύγκριση με εννέα νεκρούς και 127 τραυματίες πεζούς το 2021, σύμφωνα με την Istat, την εθνική στατιστική υπηρεσία της Ιταλίας.

Περίπου τα μισά ατυχήματα με ηλεκτρονικά σκούτερ που καταγράφονται κάθε χρόνο αφορούν ξένους αναβάτες, κυρίως τουρίστες και μετανάστες που εργάζονται για υπηρεσίες παράδοσης φαγητού, ανέφερε η Istat.

Ο ιταλός υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι δεσμεύτηκε να αντιμετωπίσει αυτό που αποκάλεσε «ζούγκλα στους δρόμους» εξαιτίας των ηλεκτρικών σκούτερ. Είπε ότι οι κανόνες θα «τερματίσουν την ατιμωρησία και την απερίσκεπτη συμπεριφορά» με γνώμονα τη δημόσια ευημερία.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments