Θεσσαλία: «Πακέτο» 643 εκατ. από εθνικούς πόρους-Οι 9 διαγωνισμοί για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα
Όπως καταγράφεται στις αποφάσεις συνολικής χρηματοδότησης 643,26 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που συμπληρώνουν τα 600 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, τα ακραία φαινόμενα Daniel και Elias έπληξαν το περιφερειακό οδικό δίκτυο Θεσσαλίας, Φθιώτιδας και Βόρειας Εύβοιας, και τη σιδηροδρομική υποδομή. Ειδικότερα, προκλήθηκαν μεγάλες καθιζήσεις του οδοστρώματος σε διάφορα τμήματα ως και πλήρης αποδόμηση της υπόβασης του δρόμου.
Κατολισθήσεις, ζημιές στα πρανή και τα ορύγματα των οδών και βλάβες στα συνοδά υδραυλικά έργα δημιουργήθηκαν ιδιαίτερα στα ορεινά. Εκτεταμένες βλάβες ως και καταστροφή επήλθαν σε τμήματα του πεδινού δικτύου, που εκτός από την υπερκάλυψη με νερό, δέχθηκε και την ορμή των φερτών υλικών από μεγαλύτερο υψόμετρο. Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων και συμπεριλαμβάνουν 110 γέφυρες.
Μικρά τεχνικά έργα, όπως τοίχοι αντιστήριξης, οχετοί απορροής ομβρίων υδάτων και τάφροι υπέστησαν σοβαρές ζημιές ή κατέρρευσαν. Βλάβες υπάρχουν, ακόμη, στα δίκτυα ηλεκτροφωτισμού, στη σήμανση και σε στηθαία ασφαλείας. Πολλές γέφυρες πρέπει να αποκατασταθούν, ενώ όσες κατέρρευσαν πρέπει να κατασκευαστούν εκ νέου.
Με στόχο την επανασύνδεση των οικισμών για την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την ομαλή μεταφορά αγαθών προς τις πληγείσες περιοχές, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άναψε το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση με 416,4 εκατ. ευρώ των έργων οριστικής αποκατάστασης σε συνολικά 1.007 θέσεις του οδικού δικτύου σε έξι περιφερειακές ενότητες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Οι 9 διαγωνισμοί για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία
Τα σιδηροδρομικά έργα
Πιο συγκεκριμένα τα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν είναι τα ακόλουθα:
α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).
β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ).
Τα οδικά έργα
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα οδικά έργα για τα οποία έχουν δημιουργηθεί 4 εργολαβίες και αφορούν τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias».
Το κόστος των έργων είναι σχεδον 900 εκατ. ευρώ και πιο συγκεκριμένα 899,7 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Αυτές σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχουν κατανεμηθεί σε 4 διαφορετικές περιοχές που είναι οι παρακάτω:
1. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.
2. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
3. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
4. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας