Πολιτική

1.388 κάμερες Τροχαίας όλο το 24ωρο σε 100 κομβικά σημεία: Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά

1.388 κάμερες Τροχαίας όλο το 24ωρο σε 100 κομβικά σημεία: Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά

Πηγή Φωτογραφίας: [373800] ΠAPOYΣIAΣΗ TOΥ KYBEPNHTIKOΥ ΣXEΔIOΥ ΓIA THN EΓKATAΣTAΣH KAMEPΩN TPOXAIAΣ, AΣTYNOMEYΣHΣ KAI AΣΦAΛEIAΣ TΩN ΠOΛITΩN (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Σε λειτουργία από το καλοκαίρι του 2025 οι κάμερες της Τροχαίας στους δρόμους της Αττικής - Πώς θα χρησιμοποιούνται

Ψηφιακή βεβαίωση τροχαίων παραβάσεων, ηλεκτρονική απόδοση προστίμων, ως και ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος, προβλέπει το σχέδιο τοποθέτησης 1.388 καμερών Τροχαίας που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο σε 100 κομβικά σημεία στους δρόμους της Αθήνας, το οποίο παρουσίασαν την Πέμπτη (28/11) οι συναρμόδιοι υπουργοί.

«Φιλοδοξούμε να λειτουργήσει προληπτικά, να αποτρέπει παραβάσεις, να βοηθάει για άμεσες παρεμβάσεις και να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην αρχή της παρουσίασης του κυβερνητικού σχεδίου για την εγκατάσταση καμερών τροχαίας από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Μαρινάκης οι κάμερες θα έχουν 24ωρη παρουσία και θα κάνουν πιο εύκολη τη δουλειά των αστυνομικών, θα λειτουργήσουν πολύ θετικά στην ασφάλεια των πολιτών, ενώ θα υπάρχει διαφάνεια στις κλήσεις χωρίς να μεσολαβεί ο ανθρώπινος παράγοντας.

Οι νέες κάμερες που εκτιμάται ότι θα τεθούν σε λειτουργία από το καλοκαίρι του 2025, θα καταγράφουν παραβάσεις όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, παράνομη χρήση ΛΕΑ, οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση, κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ, παράβαση διάβασης πεζών, μη χρήση κράνους και μη χρήση ζώνης.Στη συνέχεια οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ένστασεις. Δείτε την παρουσίαση του σχεδίου για τις κάμερες στην Αθήνα

Χρήστος Σταϊκούρας: Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, από την πλευρά του, είπε ότι την προηγούμενη 10ετια η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θυμάτων από τροχαία λόγω των σύχρονων αυτοκινητοδρόμων. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό καθώς αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους και η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά ατυχημάτων με δίκυκλα και τετράτροχα.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας παράλληλα «εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του ΚΟΚ ώστε να εναρμονίζεται με την επικινδυνότητα των οδικών παραβάσεων». Δρομολογείται, επίσης, η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματικότερη διαδικασία είσπραξης. Ανακοίνωσε, δε, νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών Οδικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Το νέο πλαίσιο προβλέπει, επίσης, την αποστολή στην ΑΑΔΕ μετά από ορισμένο διάστημα των ληξιπρόθεσμων προστίμων για την εφαρμογή του Κωδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Παράλληλα ηλεκτρονικά θα γίνεται η διαχείριση και των προστίμων. Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • παράνομη χρήση ΛΕΑ
  • οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ
paravasis_kameres

Χρυσοχοΐδης: «Να μην ξαναβιώσουμε πολύνεκρα δυστυχήματα» – Σύντομα πρόταση και για τη Θεσσαλονίκη

«Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας παρέχουν πλήρη ασφάλεια. Εύχομαι ποτέ να μην ξαναβιώσουμε πολύνεκρα δυστυχήματα που μας δοκίμασαν σαν κοινωνία. Η Ελληνική Αστυνομία εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα έχει παράξει ένα σχέδιο εγκαταστάσεις καμερών σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής» είπε αρχικά ο κ. Χρυσοχοΐδης. «Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη», συνέχισε. Τα κριτήρια τοποθέτησης είναι: η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, τα κρισιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους. «Από την πρώτη στιγμή που επέστρεψα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στόχος ήταν η ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας. Έχει γίνει μια προσπάθεια, προσφάτως μπήκαν 200 αστυνομικοί στην Τροχαία, έγινε η καλύτερη επιλογή των διοικητών τμημάτων τροχαίας, καθημερινά χρησιμοποιούνται δίκυκλα που προστέθηκαν στη διαχείριση της κυκλοφορίας για ευελιξία, αξιοποιούνται κάθε μέρα drones, έχει εμπλακεί η ΔΙΑΣ και η Άμεση Δράση και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης Ο κ. Χρυσοχοΐδης παρουσίασε, δε, στοιχεία σύμφωνα με τα οποία υπάρχει αύξηση πάνω από 70% στις παραβάσεις και κυρώσεις: «Φέτος έχουμε 326.000 ενώ πέρσι είχαμε 193.000».

paravasis_kameres_2

«Τo 2024 ήταν χρονιά καταλύτης για την τροχαία από το 2006. Ωστόσο ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής συμπεριφοράς. Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων όπως οι κάμερες κυκλοφορίας» κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Παπαστεργίου: Ο πολίτης θα ενημερώνεται με SMS για την παράβαση

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, από την πλευρά του ξεκίνησε από την παρουσίαση του υφιστάμενου πλαισίου που έχει ως αποτέλεσμα η πληρωμή μιας τροχονομικής παράβασης να γίνεται έως και μετά από 10 χρόνια, ενώ, όπως είπε, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και με τα οχήματα με ξένες πινακίδες και τα ενοικιαζόμενα οχήματα. Όπως σημείωσε, σήμερα έχουμε 12 κάμερες σταθερής ταχύτητας από τον ΟΑΣΑ και 17 στην Αττική Οδό.

«Οι μελλοντικές ανάγκες, όπως έχουν καταγραφεί στη μέχρι τώρα συνεργασία που είχαμε, αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1.316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας, όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική», τόνισε.

«Τι θα κάνουν οι κάμερες για τις οποίες συζητάμε; Αυτά τα οποία λίγο πολύ μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί», υπογράμμισε. Οι κάμερες θα καταγράφουν

paravasis_kameres_3

Και συνέχισε: «Η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι όπως ακριβώς αναφέρθηκε νωρίτερα με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία ζητάμε από τους αναδόχους να προμηθευτούν τις κάμερες τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργαζόμαστε, αλλά θα έχουν και τη συντήρηση και λειτουργία. Ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν και αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι δουλειά της Τροχαίας το να τρέχει και να συντηρεί κάμερες. Το να τρέχει και να συντηρεί ή να συνδέει στο διαδίκτυο κάμερες για να μπορούν να αποσταλούν τα δεδομένα γρήγορα. Αυτό θα είναι η δουλειά του αναδόχου. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25». Περιγράφοντας πώς θα λειτουργεί το σύστημα ο κ. παπαστεργίου εξήγησε ότι θα συλλέγει όλα τα δεδομένα, θα κάνει την ψηφιακή βέβαιωση των παραβάσεων, θα επιδίδει την κλήση ψηφιακά μέσω της θυρίδας στο gov.gr. Το σύστημα επίσης θα μπορεί να ενημερώνει το point system αλλά και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος.

«Πάμε και στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Εδώ τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι πλέον όλο αυτό το σύστημα μπαίνει για να λειτουργήσει, να λειτουργήσει άμεσα και ο πολίτης να γνωρίζει αν έχει κάνει κάποια παραβίαση κάποιου όρου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή όχι. Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με την δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται sms στο κινητό που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό, φωτογραφίες και βίντεο», επισήμανε.

paravasis_kameres_4
paravasis_kameres_5

Επικαλέστηκε, τέλος, το παράδειγμα της Κύπρου όπου λειτουργούν 110 κάμερες, 90 σταθερές και 20 κινητές και καθημερινά βεβαιώνονται 1.500-2.000 κλήσεις.

Σε ποιους δρόμους αναμένεται να μπουν 1.000 κάμερες

Το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση των καμερών σε όλους τους κεντρικούς άξονες. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τη Λεωφόρο Αμαλίας, τη Λεωφόρο Κηφισίας, τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, τη Λεωφόρο Συγγρού, τη Λεωφόρο Μαρκοπούλου κ.ά.

Η επιλογή των σημείων τα οποία περιλαμβάνονται στην πρόταση έγινε έπειτα από την αξιολόγηση βεβαιώσεων παραβάσεων (όπως κόκκινο, ταχύτητα και κινητό), καθώς και εκεί όπου σημειώνονται συχνότερα θανατηφόρα τροχαία.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments