Τεχνολογία

Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας σε πολυσύχναστο αεροδρόμιο μέσω AI

Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας σε πολυσύχναστο αεροδρόμιο μέσω AI

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας σε πολυσύχναστο αεροδρόμιο μέσω AI

Ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο, το Χίθροου του Λονδίνου, δοκιμάζει την τεχνητή νοημοσύνη στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας
Παρέχοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους ελεγκτές εναέρια κυκλοφορίας να λαμβάνουν ταχύτερες και πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις

Ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο, το Χίθροου του Λονδίνου, δοκιμάζει την τεχνητή νοημοσύνη στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας. Η δοκιμή έχει ήδη γίνει σε περισσότερες από 40.000 πτήσεις, ωστόσο οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης έχουν περιορισμούς.

Το νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) δοκιμάζεται στο Χίθροου για να βοηθήσει τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη διαχείριση του πιο συμφορημένου εναέριου χώρου του Ηνωμένου Βασιλείου. Στο Χίθροου, το τέταρτο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο, πραγματοποιούνται ετησίως μισό εκατομμύριο πτήσεις – κατά μέσο όρο 90 πτήσεις την ώρα.

Ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον αποτελεσματικό συντονισμό για τη διατήρηση της ασφάλειας και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων.

Η «Amy»

Η μηχανή τεχνητής νοημοσύνης, που ονομάστηκε «Amy», συνδυάζει δεδομένα ραντάρ και βίντεο για να παρακολουθεί τα αεροσκάφη σε όλο το αεροδρόμιο δημιουργώντας μια ολιστική απεικόνιση των θέσεων των αεροσκαφών. Η NATS, η οποία επιβλέπει τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, αναφέρει ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τους ελεγκτές να παρακολουθούν τα αεροσκάφη ακόμη και όταν αυτά είναι εκτός οπτικού πεδίου χρησιμοποιώντας κάμερες 4K και ραντάρ.

«Ξεκινά με έναν ψηφιακό πύργο ελέγχου. Έτσι, εκεί αντικαθιστούμε τη θέα εκτός παραθύρου από τις παραδοσιακές καμπίνες του πύργου ελέγχου που βρίσκονται από πάνω μας», σύμφωνα με τον Andy Taylor, υπεύθυνο λύσεων της NATS.

«Αυτές οι πληροφορίες, επειδή είναι πλέον ψηφιακές και όχι αναλογική προβολή, σημαίνει ότι μπορούμε να στείλουμε αυτές τις πληροφορίες μέσω επεξεργασίας. Και αυτή η επεξεργασία… γίνεται μέσω της ψηφιακής μηχανής τεχνητής νοημοσύνης μας, η οποία είναι γνωστή ως Amy.» Το σύστημα παρέχει βασικές λεπτομέρειες για κάθε αεροσκάφος, όπως τον αριθμό πτήσης, τον τύπο του αεροσκάφους και αν είναι εισερχόμενο ή εξερχόμενο.

Παρέχοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους ελεγκτές να λαμβάνουν ταχύτερες και πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η μηχανή τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη δοκιμαστεί σε περισσότερες από 40.000 πτήσεις.

Η NATS λέει ότι προετοιμάζεται για έναν πλήρως λειτουργικό «ψηφιακό πύργο έκτακτης ανάγκης» μέχρι το 2027.

Αυτός θα χρησιμεύει ως εφεδρικό σύστημα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή διαταραχών, χωρίς να απαιτείται οπτική επαφή με τους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments