Μετρό Θεσσαλονίκης και κυβερνητική επανεκκίνηση
Πηγή Φωτογραφίας: [373843] ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠτΔ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ (POOL / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ / EUROKINISSI)
Στις ευρωεκλογές της 13ης Ιουνίου 1999, η Νέα Δημοκρατία αναδείχθηκε πρώτο κόμμα με ποσοστό 36%, ενώ το κυβερνών ΠΑΣΟΚ ακολούθησε με 32,91%. Η συμμετοχή των ψηφοφόρων ανήλθε στο 70,25%. Λίγους μήνες αργότερα, στις 9 Απριλίου 2000, διεξήχθησαν εθνικές εκλογές, στις οποίες το ΠΑΣΟΚ επικράτησε με 43,79%, έναντι 42,74% της Νέας Δημοκρατίας. Η συμμετοχή αυτή τη φορά ήταν 74,97%. Η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων ήταν μόλις 72.400 ψήφοι, η μικρότερη που έχει καταγραφεί ποτέ σε εθνικές εκλογές μετά τη Μεταπολίτευση. Επιπλέον, ήταν η πρώτη φορά που οι εθνικές εκλογές που ακολούθησαν ανέτρεψαν το αποτέλεσμα των προηγούμενων ευρωεκλογών.
Τι προκάλεσε αυτή τη σημαντική ανατροπή; Ποιες ήταν οι αιτίες πίσω από αυτή την εξέλιξη;
Σε μεγάλο βαθμό, τα δύο κύρια έργα που ολοκλήρωσε η κυβέρνηση Σημίτη, το Μετρό και το αεροδρόμιο των Αθηνών, αποτέλεσαν πραγματικότητα. Οι μακέτες μετατράπηκαν σε απτά έργα που απόλαυσαν οι πολίτες, όχι μόνο της Αθήνας. Θυμάμαι την τότε αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία, λόγω της απειρίας της, αναφερόταν μόνο σε μακέτες.
Όταν η πραγματικότητα συγκρούεται με τον αντιπολιτευτικό λόγο, η πραγματικότητα πάντα επικρατεί. Με την ολοκλήρωση αυτών των δύο έργων, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ απέδειξε την αποτελεσματικότητά της, αποδεικνύοντας ότι θα ολοκληρώνονταν εγκαίρως και η γέφυρα Ρίου-Αντιρίου, καθώς και όλα τα ολυμπιακά έργα.
Η κυβέρνηση Σημίτη κλήθηκε να διαχειριστεί και τον καταστροφικό σεισμό της Αθήνας τον Σεπτέμβριο του 1999, για τον οποίο – όσον αφορά την άμεση κινητοποίηση της κρατικής μηχανής – απέσπασε υψηλή βαθμολογία. Από τις κυβερνήσεις του Σημίτη αντλήθηκαν διδάγματα οι σημερινοί υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι είναι όλοι αναμφίβολα επιτυχημένοι, σχετικά με την αντιμετώπιση κρίσεων. Έμαθαν πώς να συντονίζονται αρχικά μεταξύ τους και στη συνέχεια να ενεργοποιούν τον κρατικό μηχανισμό.
Χθες πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του πολυαναμενόμενου Μετρό της Θεσσαλονίκης. Ένα σημαντικό έργο που αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις μέχρι την ολοκλήρωσή του. Κατάφερε να τις ξεπεράσει, αν και με σημαντικό οικονομικό κόστος. Μόνο οι δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες πλησίασαν τα 200.000.000 ευρώ, αλλά τελικά η προσπάθεια και τα χρήματα αποδείχθηκαν ότι άξιζαν.
Μπορεί αυτό το έργο να λειτουργήσει ως αφετηρία για την κυβέρνηση; Μπορεί να σηματοδοτήσει μια νέα αρχή στο πολιτικό πεδίο; Φυσικά, καθώς η ολοκλήρωσή του διασφαλίζει ότι και άλλα σημαντικά έργα—όπως το Ελληνικό και διάφοροι οδικοί άξονες που ενδιαφέρουν τοπικά—θα ολοκληρωθούν εγκαίρως, δεδομένου ότι τα σοβαρά προβλήματα που είχαν προκαλέσει τις καθυστερήσεις έχουν πλέον επιλυθεί.
Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του Μετρό, απολαμβάνουν αυτό το νέο έργο. Δεν πρόκειται για μια απλή τελετή εγκαινίων. Κατέβηκαν στα σκαλιά των σταθμών, περίμεναν στις αποβάθρες, μπήκαν στα βαγόνια και απόλαυσαν τη διαδρομή. Δεν βίωσαν μια εικονική πραγματικότητα. Είναι περιττό να αναφερθούμε στην αρχιτεκτονική ομορφιά του Σταθμού Βενιζέλου.
Έτσι, η κυβέρνηση έχει μπροστά της έναν και μόνο δρόμο: σκληρή δουλειά και έργα.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας