Στην κούρσα της έγκαιρης και γρήγορης παράδοσης προϊόντων μπαίνει η Uber
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Στην κούρσα της έγκαιρης και γρήγορης παράδοσης προϊόντων μπαίνει η Uber
Στην κούρσα του last mile delivery, της έγκαιρης και γρήγορης παράδοσης των προϊόντων, που αποτέλεσε για αρκετές εταιρείες «πληγή» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μπαίνει η Uber ενόψει της εορταστικής περιόδου και της εξόρμησης των καταναλωτών στα καταστήματα. Με τη νέα υπηρεσία, γνωστή ως «Store Pickup» (παραλαβή από κατάστημα), η εταιρεία προσφέρει, μέσω της εφαρμογής της, στους χρήστες τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τις online παραγγελίες τους, π.χ. δώρα, δέματα και γενικώς τις αγορές τους, από έναν οδηγό ταξί που θα τα παραδίδει κατευθείαν στην πόρτα τους. Πρόκειται για μετεξέλιξη μιας παλαιότερης υπηρεσίας που ονομαζόταν «το πακέτο», μέσω της οποίας οδηγοί ταξί μπορούν να παραδίδουν και ασυνόδευτα πακέτα σε καθορισμένη τοποθεσία.
Οπως αναφέρουν πληροφορίες, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις πρώτες χώρες της Ευρώπης όπου λανσάρεται η συγκεκριμένη υπηρεσία, μαζί με την Πολωνία αλλά και την Πορτογαλία, με το κόστος να αντιστοιχεί στην απόσταση της εκάστοτε διαδρομής, όπως ισχύει με το ταξίμετρο, ενώ περιλαμβάνεται και ένα κόστος προμίσθωσης της υπηρεσίας. Αυτή ενεργοποιείται αφού ο επιβάτης ολοκληρώσει τη διαδικασία και πληρώσει για την αγορά του προϊόντος ηλεκτρονικά, και είναι διαθέσιμη για προϊόντα προπληρωμένα βάρους έως 20 κιλών και αξίας έως 120 ευρώ. Η εταιρεία βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στη συγκεκριμένη υπηρεσία εκτιμώντας πως «εκπληρώνει τις ανάγκες των χρηστών της εφαρμογής», ενώ λανσάρεται εν μέσω μιας εορταστικής περιόδου όπου η τουριστική κίνηση –σε σύγκριση με τους θερινούς μήνες– είναι πιο υποτονική και οι οδηγοί ταξί περισσότερο διαθέσιμοι να αποδεχτούν κούρσες για την παραλαβή και διανομή των προϊόντων.
Το 2024, το 40% των ταξί της Αθήνας χρησιμοποίησε την εφαρμογή για τουλάχιστον μία διαδρομή ενώ μετράει τα τελευταία δέκα χρόνια περίπου 8.000 οδηγούς στην Ελλάδα.
Η λειτουργία και το κόστος του Store Pickup
Σε αυτό το πλαίσιο, η Uber είδε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη δική της θέση, μέσα από την υπηρεσία Store Pickup, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να παραλαμβάνουν online παραγγελίες, δώρα και δέματα απευθείας στην πόρτα τους από οδηγούς ταξί. Οι χρήστες απλώς επιλέγουν την τοποθεσία παραλαβής και προορισμού μέσω της εφαρμογής και παρακολουθούν την πορεία της παράδοσης σε πραγματικό χρόνο. Όταν το πακέτο φτάσει, η παραλαβή ολοκληρώνεται με την εισαγωγή κωδικού PIN.
Σχετικά με το κόστος, αυτό είναι ανάλογο με την απόσταση της διαδρομής, όπως ισχύει και με το ταξίμετρο, ενώ ο χρήστης επιβαρύνεται με μια πρόσθετη χρέωση που αφορά το booking fee (τέλος κράτησης). Η νέα υπηρεσία αφορά όλα τα καταστήματα και αποτελεί εξέλιξη της προηγούμενης λειτουργίας με την ονομασία “Το Πακέτο”. Ήδη εφαρμόζεται σε χώρες όπως η Κροατία, η Φινλανδία, η Σουηδία, η Ουκρανία, η Πολωνία και η Πορτογαλία, ενώ η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες που τη διαθέτουν.
Η πρόκληση του last mile
Σε γενικές γραμμές, παρά τις επενδύσεις που έχουν γίνει στο μέτωπο του last mile, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών courier αποτελούν ένα δύσκολο στοίχημα για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εν λόγω πεδίο καθώς εξακολουθούν να δέχονται μια βροχή καταγγελιών, οι οποίες σχετίζονται κατά κύριο λόγο με θέματα κακής εξυπηρέτησης ή απώλειας και ζημιάς των δεμάτων.
Όλα αυτά επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη και λειτουργούν επιβαρυντικά για την εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι οι χαμηλές πτήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας οφείλεται εν μέρει και στη δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στο κατά πόσο η παραγγελία τους θα παραδοθεί εγκαίρως και με ασφάλεια. Η διείσδυση παραμένει σε αρκετά χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες αγορές της.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας