Μικρές απώλειες στις ευρωαγορές με το βλέμμα στον πληθωρισμό
Πηγή Φωτογραφίας: pixabay / freepik // Μικρές απώλειες στις ευρωαγορές με το βλέμμα στον πληθωρισμό
Σε αυτό το κλίμα, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 υποχωρεί κατά 0,23% στις 520,05 μονάδες με τις πρώτες ύλες να υποχωρούν κατά 1,2%.
Στην περιφέρεια ο ιταλικός MIB καταγράφει απώλειες 0,15% και στην Ισπανία ο IBEX κινήθηκε οριακά αρνητικά.
Στα εταιρικά νέα, η Allianz αναβάθμισε τους στόχους της ως προς τα κέρδη μέχρι το 2027. Συγκεκριμένα έθεσε στόχο 7-9% ανα μετοχή για κάθε έτος μέχρι το 2027 από 5-5%.
Σταθερός στο 2,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο – +34,9% η μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο
Χωρίς μεταβολή διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα για τον Νοέμβριο του 2024, με την μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο να είναι σχεδόν 35% πιο ακριβή σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός πληθωρισμός στην Ελλάδα για τον Νοέμβριο διαμορφώθηκε στο 2,4%, χωρίς μεταβολή σε σχέση με τον Οκτώβριο και ενώ τον Νοέμβριο του 2023 είχε διαμορφωθεί σε 3%.
Ανά κατηγορία και σε ετήσιο επίπεδο, η τιμή της μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο ήταν αυξημένη κατά 34,9%. Ακριβότερα κατά 6,4% ήταν το ελαιόλαδο, κατά 6,2% τα αποξηραμένα φρούτα και οι ξηροί καρποί και κατά 5,6% τα δημητριακά για πρωϊνό.
Σε μηνιαίο επίπεδο, αύξηση 7,1% εμφάνισε το φυσικό αέριο.’
Αναλυτικότερα η ετήσια αύξηση του πληθωρισμού κατά 2,4% τον Νοέμβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
- 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, ψάρια νωπά, ελαιόλαδο, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκάπαγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα.
- 1,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 7,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης
- 2,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
- 3,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
- 1,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
- 1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 1,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
- 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- 6,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 2,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Στο μεταξύ, ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) παρουσίασε ετήσια αύξηση 3% τον Νοέμβριο του 2024.
Παράλληλα, ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Νοέμβριο 2024, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2024 παρουσίασε μείωση 1,2% έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Τέλος, ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2023 – Νοεμβρίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2022 – Νοεμβρίου 2023, παρουσίασε αύξηση 3,1% έναντι αύξησης 4,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2022 – Νοεμβρίου 2023 με το δωδεκάμηνο Δεκεμβρίου 2021 – Νοεμβρίου 2022.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας