Το σενάριο της εγκατάστασης κλιματισμού στους παλιούς συρμούς του μετρό εξετάζει η ΣΤΑΣΥ
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Το σενάριο της εγκατάστασης κλιματισμού στους παλιούς συρμούς του μετρό εξετάζει η ΣΤΑΣΥ
Το σενάριο της εγκατάστασης κλιματισμού στους παλιούς συρμούς του μετρό που τα τελευταία χρόνια «βράζουν» με τις υψηλές θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με την επέκταση του χρόνου ζωής τους για 20 χρόνια, θα εξετάσει η ΣΤΑΣΥ. Η διερεύνηση της βιωσιμότητας της επένδυσης, που μόνο για το σύστημα κλιματισμού έχει υπολογιστεί ότι θα φτάσει στα 39,6 εκατ. ευρώ, θα ανοίξει τον δρόμο για την αναζήτηση χρηματοδότησης
Σημειώνεται πως ο κανονισμός για τα μέσα δημόσιας μεταφοράς, ορίζει ότι «πρέπει να υπάρχει μέριμνα για την τήρηση ικανοποιητικής θερμοκρασίας εντός οχημάτων και συρμών που διαθέτουν κλιματισμό, ώστε για τη μεν θερινή περίοδο η ψύξη να ενεργοποιείται όταν η εσωτερική θερμοκρασία φτάσει στους 28 βαθμούς, για τη δε χειμερινή η θέρμανση να ενεργοποιείται όταν πέσει κάτω από τους 15 βαθμούς Κελσίου».
Εναλλακτικά σενάρια
Με αυτά τα δεδομένα και με την απόκτηση νέων συρμών να μην φαίνεται στον ορίζοντα, η ΣΤΑΣΥ αναζητά, έναντι 22.320 ευρώ (με ΦΠΑ), σύμβουλο για να διερευνήσει τη σκοπιμότητα της εγκατάστασης κλιματισμού σε αυτούς τους 24 συρμούς ως μέρος της αναβάθμισής τους. Ο σύμβουλος θα έχει στη διάθεσή του 75 ημέρες για να προσδιορίσει και να εξετάσει τα εναλλακτικά σενάρια, μεταξύ των οποίων και το «μηδενικό», δηλαδή να μην γίνει καμία παρέμβαση, να περιγράψει το έργο της αναβάθμισης και τον χρονικό προγραμματισμό του, αλλά και να εκτιμήσει την επιβατική κίνηση ανά σενάριο.
Όπως ορίζεται πάντως στη διακήρυξη του διαγωνισμού, ως βασικό σενάριο θα εξετασθεί η εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού για τη βελτίωση των συνθηκών για τους επιβάτες, καθώς και η αντικατάσταση συστημάτων, όπως αυτό της έλξης, η αντικατάσταση κινητήρων και συστήματος διαχείρισης και ελέγχου συρμού TCMS, που θα οδηγήσουν σε επέκταση χρόνου ζωής τους κατά 20 χρόνια. Ακόμη, θα εξετασθεί η αγορά νέων συρμών σταδιακά, με ή χωρίς την πώληση των υπαρχόντων, η μερική ή ολική αναβάθμιση των 24 συρμών κ.ά. Προβλέπεται, δε, για όλα τα σενάρια να δοθεί τεχνική περιγραφή και ενδεικτικό κόστος επένδυσης, συντήρησης και λειτουργίας.
Χρηματοδότηση 60 εκατ. ευρώ αναζητά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να λύσει το χρονίζoν πρόβλημα στο Μετρό της Αθήνας για κλιματισμό σε αρκετούς από τους συρμούς που τρέχουν στις τρεις γραμμές του.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας από το βήμα της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το θέμα είναι πρώτη προτεραιότητα τόσο για την κυβέρνηση όσο και για το υπουργείο.
Σήμερα από τον στόλο των 52 συρμών στις γραμμές 2 και 3 οι 24 συρμοί της πρώτης γενιάς που κυκλοφόρησαν το 2000 δεν διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα τις πολύ ζεστές ημέρες του καλοκαιριού -που πλέον είναι πάρα πολλές- η κατάσταση να είναι αφόρητη.
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και η ΣΤΑΣΥ έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες την διαδικασία ωρίμανσης του έργου και έχει εντοπιστεί η τεχνική λύση με την οποία θα μπορέσουν οι συρμοί αυτοί να αποκτήσουν κλιματισμό και να δοθεί ένα τέλος στην σημερινή κατάσταση.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός, αναζητείται ένα κονδύλι 39 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των 24 συρμών. Οι 20 από αυτούς κυκλοφορούν στις γραμμές 2 και 3 και άλλοι 4 στην γραμμή 1.
Το παζλ της χρηματοδότησης εφόσον λυθεί θα ξεκινήσει ένας διαγωνισμός για εταιρείες που εξειδικεύονται σε ανάλογα έργα και όπως σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας θα απαιτηθούν περίπου 18 μήνες (από την εκκίνηση του έργου) για να τοποθετηθούν τα κλιματιστικά στο σύνολο των 24 συρμών.
Εφόσον προχωρήσει το θέμα της εγκατάστασης κλιματιστικών, θα καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Για την γραμμή 1 κλιματισμός λειτουργεί σε κάποιους από τους συρμούς ενώ ακόμα 14 τρένα θα αποκτήσουν κλιματισμό μέσω της ανακαίνισης που είναι σε εξέλιξη και η οποία θα ολοκληρωθεί σε περίπου 1,5-2 έτη.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας