Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΤΑ, Γ. Σκλήκας: «Βρισκόμαστε σε εντατικό κύκλο αναδιάρθρωσης & αναβάθμισης υποδομών»
Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΤΑ, Γ. Σκλήκας: «Βρισκόμαστε σε εντατικό κύκλο αναδιάρθρωσης & αναβάθμισης υποδομών»
Καινοτομία, συνέργειες, επενδύσεις, υποδομές. Μία σειρά από βήματα που σχηματίζουν έναν οδικό χάρτη για το πώς θα ξεπεραστούν οι χρηματοοικονομικές προκλήσεις στο σύγχρονο διεθνοποιημένο περιβάλλον αποτέλεσαν το θέμα σημαντικών διαβουλεύσεων στο 2° Growthfund Summit, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 2024 στο Ζάππειο Μέγαρο.
«Οι Επενδυτικές Συνεργασίες ως Καταλύτης Εθνικής Ανάπτυξης» αποτέλεσαν την κεντρική θεματική του συνεδρίου που διοργάνωσε το Growthfund, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο, και στάθηκε αφορμή να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, εμπειρογνώμονες, εκπρόσωποι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προκειμένου να αναλύσουν τις νέες προοπτικές του επενδυτικό στίβου και της ελληνικής οικονομίας.
Μεταξύ των συνομιλητών στο πάνελ με θέμα «Στρατηγικό Σχέδιο 2025-2027: Αλλάζοντας το Παράδειγμα στις Δημόσιες Επιχειρήσεις» βρέθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, CEO των ΕΛΤΑ, ο οποίος ξεκαθάρισε πως η εταιρεία έχει μέτοχο το Δημόσιο και λειτουργεί στην ελεύθερη αγορά. Οπότε, ο μοναδικός τρόπος να μεγιστοποιήσει το μερίδιοτης σε αυτήν είναι η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης αλλά και των πωλήσεων.
Παράλληλα, ο κ. Σκλήκας χαρακτηριστικά υπογράμμισε: «Τα ΕΛΤΑ έχουν μπει σε έναν εντατικό κύκλο αναδιάρθρωσης, ανάπτυξης και αναβάθμισης των υποδομών. Το στοίχημα είναι να προχωράμε γρήγορα και για αυτό το λόγο προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις τρίτων με outsourcing σε δομές λογιστηρίου, IT κ.α.». Αξίζει να σημειωθεί πως η διαδικασία αναδιάρθρωσης ολοκληρώθηκε με τη συνένωση ΕΛΤΑ και ELTA Courier, ενώ κύριο μέλημα, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, αποτελεί η καλύτερη απόδοση με εργαλεία όπως ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος που φέρνει τις υπηρεσίες στην πόρτα του πελάτη». Ειδική αναφορά έγινε και στον εκσυγχρονισμό του στόλου οχημάτων των ΕΛΤΑ – για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη – με την προσθήκη 2.000 νέων οχημάτων μειωμένου ανθρακικού αποτυπώματος.
Επίσης, ο κ. Σκλήκας τόνισε πώς θα ενισχυθούν τα λειτουργικά αποτελέσματα των ΕΛΤΑ, ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει: «Το 2023 κατορθώσαμε να σταματήσουμε τη ροή αρνητικών γεγονότων, μέσα στην προηγούμενη χρονιά διαγράψαμε χρωστούμενα πολλών παλαιών ετών. Η οργανική δραστηριότητα κάλυψε αυτά τα κόστη και είχαμε αποτέλεσμα οριακά κέρδη και τα φετινά αποτελέσματα θα καλύψουν τις προσδοκίες».
Στη συνέχεια, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος απευθύνοντας χαιρετισμό εστίασε στις οργανωτικές αλλαγές, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τις νέες μεθοδολογίες, με αρχές από τον ιδιωτικό τομέα, που συμβάλλουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας, με τελικό στόχο τη βελτίωση συνθηκών ζωής των πολιτών. Όπως συγκεκριμένα ανέφερε: «Πρέπει να ξεφύγουμε από το μοντέλο προηγούμενων εποχών. Κάθε δημόσια επένδυση θα πρέπει να βελτιώνει στην πράξη την καθημερινότητα των πελατών. Εάν δεν το καταφέρουμε αυτό, τότε δεν έχουμε πετύχει». Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνούμε πως από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν γίνει σημαντικά βήματα, που έχουν καταστήσει την ελληνική οικονομία νησίδα σταθερότητας, στο ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον. Σημαντικό κεφάλαιο της οικονομικής ανάπτυξης για το 2025 αποτελούν οι 121 μεταρρυθμίσεις, που επίκεινται, και οι 172 δημόσιες επενδύσεις. Ταυτόχρονα, ο κ. Σκέρτσος αναφέρθηκε στα νέα αναπτυξιακά σχέδια, που περιλαμβάνουν συνεργασίες με τοπικούς παραγωγικούς φορείς για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Ο κ. Σκέρτσος αναφέρθηκε στα επιτυχημένα παραδείγματα των ΕΦΚΑ, ΔΕΗ, ΕΡΤ και ΔΥΠΑ, που συνέβαλαν στη δημιουργία ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη έχουν περιοριστεί, η έκδοση συντάξεων γίνεται συντομότερα, ο τετραπλασιασμός των εργαζομένων που αναβάθμισαν τις δεξιότητες τους μέσα από τα κρατικά προγράμματα ΔΥΠΑ, ο εκσυγχρονισμός των Μέσω Μαζικής Μεταφοράς και τέλος, η επιτυχία της κρατικής τηλεόρασης να παράγει περιεχόμενο ισότιμης αξίας με τα ιδιωτικά κανάλια. Όλα τα παραπάνω αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα της υπερπροσπάθειας που γίνεται για την όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείρισης των ακινήτων του δημοσίου. Και ο κ. Σκέρτσος κατέληξε: «Η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Ευρώπη και μπορεί να γίνει χώρα πρότυπο».
Όσα θα φέρει το 2025 για το Υπερταμείο
Η 3η φάση του Υπερταμείου είναι γεγονός και η επόμενη τριετία αναμένεται καίριας σημασίας για την εξέλιξη των επενδυτικών πλάνων στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Στέφανος Θεοδωρίδης, Πρόεδρος του Growthfund, μιλώντας στον δημοσιογράφο Στέλιο Μορφίδη από το Πρώτο Θέμα, αποτελεί ουσιαστική επιθυμία ως τον Δεκέμβριο του 2027 οι συγκοινωνίες να αποτελούν το προτιμητέο μέσο μεταφοράς των Αθηναίων, όπου θα πρωταγωνιστούν μοντέρνα, σύγχρονα και ασφαλή οχήματα. Ενώ παράλληλα, η διαδικασία αξιολόγησης των 36.000 κρατικών ακινήτων θα πρέπει να έχει σημειώσει εξέλιξη με την αξιοποίηση τουλάχιστον 6.000 από το χαρτοφυλάκιο. Στόχο επίσης αποτελούν τα έργα για την ανάπλαση της ΔΕΘ να έχουν προχωρήσει και οι μπουλντόζες να ξεκινήσουν πριν το 2027, ώστε να καταστεί τοπόσημο όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για όλη την ΝΑ Ευρώπη. Ο κ. Θεοδωρίδης, έκανε επίσης αναφορά στο Στρατόπεδο Γκόνου και το Θριάσιο, επενδύσεις που ευελπιστεί ότι θα έχουν προχωρήσει, ώστε τα εμβληματικά ακίνητα να μετεξελιχθούν σε σημαντικούς εμπορευματικούς κόμβους, με διεθνές αποτύπωμα. Όπως τόνισε ο κ. Θεοδωρίδης: «Είναι σημαντικό μέχρι το 2027 το νέο Επενδυτικό Ταμείο, θυγατρική μας, που ξεκινάει σε έξι μήνες, από το 2025, να αναδείξει τουλάχιστον 7 έως 8 νέες επενδύσεις, δημιουργώντας έναν πολλαπλασιαστή σε εγχώριες και ξένες επενδύσεις».
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, ο οποίος μίλησε για το μεγαλό στοίχημα και παράλληλα στόχο, που καταργεί τις ουρές στα εκδοτήρια. Μέσα στους πρώτους μήνες του 2025 το σύστημα πληρωμής εισιτηρίου απευθείας από πιστωτική κάρτα ή μέσω τηλεφώνου (tap and pay) που σήμερα λειτουργεί στις γραμμές του αεροδρομίου θα επεκταθεί σε 7.500 σημεία στην Αττική. Μιλώντας για την επόμενη ημέρα του Οργανισμού ο ίδιος σημείωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων για 950 νέα λεωφορεία και πρόσθεσε πως μέχρι το 2027 θα έχουμε 1.500 νέα λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ προχωράει και το πρόγραμμα αναβάθμισης και ανάταξης των γραμμών του Μετρό. «Θα μιλάμε για μια καινούργια κατάσταση στις συγκοινωνίες της Αττικής με βάση και το Στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιών που βρίσκεται σε επεξεργασία», τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος.
Κλείνοντας, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας,κ. Ηρώ Χατζηγεωργίου, έκανε λόγο για τη σημαντική εξυγίανση που έχει παρατηρηθεί τον τελευταίο χρόνο στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΕΤΑΔ, προσθέτοντας πως έχουν θεραπευτεί πολλές παθογένειες του παρελθόντος. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο σημαντικό έργο της καταγραφής 36.000 ακινήτων της ΕΤΑΔ, που θα οδηγήσει στην καλύτερη αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου, δηλώνοντας: «Σήμερα το 80% των εσόδων μιας εταιρείας με τζίρο 64 εκατ. ευρώ προέρχεται από το 10% των μισθωμένων ακινήτων». Η CEO της ΕΤΑΔ έκανε βεβαίως και ειδική αναφορά στα εμβληματικά ακίνητα του χαρτοφυλακίου που θα αξιοποιηθούν σε συνεργασία και με άλλους φορείς, όπως η μονάδα στρατηγικών συμβάσεων (PPF), το Υπερταμείο και οι Περιφέρειες. «Για παράδειγμα το Τάε Κβο Ντο δεν μπορεί να το δει κανείς μεμονωμένα όταν είναι σε άμεση σύνδεση με το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και με την ανάπλαση του φαληρικού όρμου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το Υπερταμείο – Growthfund αποτελεί μία συμμετοχική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2016 με Μοναδικό Μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, όπως αυτό εκπροσωπείται από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών. Βασική του αποστολή είναι η ανάληψη ενεργού ρόλου στον εκσυγχρονισμό των Δημοσίων Επιχειρήσεων, η μεγιστοποίηση της αξίας της δημόσιας περιουσίας, η διασφάλιση αναβαθμισμένων υπηρεσιών για τους πολίτες/καταναλωτές και η συμβολή του στην εθνική οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί πως στο portfolio του Υπερταμείου ανήκει μία σειρά δημοσίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε τομείς καίριας σημασίας, όπως στην ακίνμητη περιουσία, την ενέργεια,τις μεταφορές,τις υποδομές, τον εφοδιασμό, την τεχνολογία και τόσα άλλα.
Η επόμενη χρονιά αναμένεται πολλά υποσχόμενη για το Υπερταμείο και τα βήματα προς την ανάκαμψη είναι θετικά, ενώ τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη πιο θεαματικά με συντονισμένες προσπάθειες και ανθρωποκεντρική στρατηγική.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας