Πάροχοι ρεύματος: Στα 3 δισ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές – Τι ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ
Πηγή Φωτογραφίας: pexels, Πάροχοι ρεύματος: Στα 3 δισ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές - Τι ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ
Οι πάρoχοι ρεύματος μέσω του φορέα εκπροσώπησης τους, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) κρούουν τον κώδωνα κινδύνου και ζητούν με επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και τον ΔΕΔΔΗΕ ζητούν την «άμεση ανάγκη επίλυσης του κρίσιμου ζητήματος της διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών».
«Σημειώνουμε ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των καταναλωτών προσεγγίζουν σήμερα το συνολικό ποσό των 3 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις στον κλάδο της προμήθειας, αύξηση των τιμολογίων και δυσμενείς επιπτώσεις για το σύνολο των καταναλωτών», υπογραμμίζει ο ΕΣΠΕΝ με την επιστολή του και ζητά άμεση λύση: «Αφενός μέσω της άμεσης τροποποίησης των Κωδίκων Προμήθειας, και αφετέρου μέσω του ελέγχου για την προσήκουσα υλοποίηση από τον Διαχειριστή, των αιτημάτων Απενεργοποίησης και Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου».
Τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν την τροποποίηση συγκεκριμένων άρθρων του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας γιατί όπως εξηγούν ευνοείται ο ενεργειακός τουρισμός: «Επί του παρόντος, καθότι -μετά την Απόφαση του ΣτΕ- εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΚΠΗΕ (ΦΕΚ Β’ 832/09.04.2013) αναφορικά με την αλλαγή προμηθευτή, οι οποίες θεσπίστηκαν προ δέκα και πλέον ετών, βάσει ενός τελείως διαφορετικού περιβάλλοντος στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ευνοούνται οι κακοπληρωτές, ενισχύεται ο ενεργειακός «τουρισμός» και οι προμηθευτές ενέργειας μένουν εκτεθειμένοι στις ανακύπτουσες επισφάλειες».
Ρεύμα: Στους πόσους απλήρωτους λογαριασμούς μπλοκάρεται ο καταναλωτής από την παροχή ηλεκτρισμού
Νέο πλαίσιο και μέτρα για τους ενεργειακούς τουρίστες αναμένεται να τεθεί σε ισχύ προκειμένου να μπει φρένο στα φέσια που αφήνουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις στους παρόχους. Από τα διαθέσιμα στοιχεία της ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ) προκύπτει ότι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το συνολικό ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών των υφιστάμενων και των παλαιών πελατών σε όλες τις κατηγορίες (Υψηλή, Μέση, Χαμηλή) προς τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας ανήλθε σε 2.418.405.414 ευρώ.
Σύμφωνα με την εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων και Ενέργειας προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ένα νοικοκυριό δεν θα μπορεί να αλλάξει πάροχο στην περίπτωση που ο υφιστάμενος προμηθευτής του έχει προχωρήσει σε εντολή απενεργοποίησης του μετρητή του.
Η δυνατότητα αλλαγής παρόχου θα μπλοκάρεται στην περίπτωση που έχει «κοκκινιστεί» από τρεις προμηθευτές στο Debt Flagging. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως έχει αφήσει ληξιπρόθεσμες (και μη διακανονισμένες) οφειλές εντός της προηγούμενης 5ετίας σε δύο παλαιότερους προμηθευτές του -οι οποίοι για αυτόν τον λόγο το έχουν «κοκκινίσει»- ενώ έχει πλέον ληξιπρόθεσμα χρέη και στον τρέχοντα παρόχό του, με συνέπεια να έχει κι αυτός «κοκκινίσει» πλέον το νοικοκυριό στο σύστημα «σήμανσης χρεών».
Δεύτερη ευκαιρία
Ο προμηθευτής οφείλει επίσης να παρέχει την δυνατότητα δόσεων στους καταναλωτές για την εξόφληση των λογαριασμών. Η προθεσμία εξόφλησης του λογαριασμού δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τις 20 μέρες (και σε περίπτωση έγχαρτου λογαριασμού 25 μέρες). Εφόσον παρέλθει το ανωτέρω διάστημα, ο προμηθευτής αναγράφει σε διακριτό σημείο στον επόμενο λογαριασμό το ποσό της ληξιπρόθεσμης αμοιβής μαζί με τους τόκους υπερημερίας. Aν ο πελάτης δεν φανεί συνεπής ούτε στην δεύτερη προθεσμία, η εταιρεία επικοινωνεί μαζί του εντός προθεσμίας 5 ημερών για υπενθύμιση της οφειλής, προσφέροντος πρόταση διακανονισμού της οφειλής σε δόσεις για την οποία ο πελάτης έχει περιθώριο απάντησης επίσης 5 ημερών.
Στην περίπτωση που ο καταναλωτής δεν αποδεχτεί την πρόταση διακανονισμού ή δεν τηρεί τους όρους, ο πάροχος έχει την δυνατότητα να υποβάλλει εντολή επισήμανσης (flagging) του πελάτη ως υπερήμερου στο πληροφοριακό σύστημα του διαχειριστή και συγχρόνως εντολή απενεργοποίησης του μετρητή φορτίου λόγω ανεξόφλητης οφειλής. Στην περίπτωση που η οφειλή αυτή δεν εξοφληθεί εντός 10 ημερών ο προμηθευτής μπορεί να καταγγείλει την σύμβαση προμήθειας και να υποβάλλει στον ΔΕΔΔΗΕ δήλωση παύσης εκπροσώπησης.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας