SPOTLIGHTS

Τουρισμός: Αναγκαιότητα αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα-Οι προτεραιότητες του ΣΕΤΕ

Τουρισμός: Αναγκαιότητα αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα-Οι προτεραιότητες του ΣΕΤΕ

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Τουρισμός: Αναγκαιότητα αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα-Οι προτεραιότητες του ΣΕΤΕ

. Η Υπουργός «έριξε τον σπόρο» όπως είπε για συνεργασία του δημόσιο και ιδιωτικού τομέα στην τουριστική εκπαίδευση, χωρίς να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Τον φάκελο «τουριστική εκπαίδευση» άνοιξε χθες μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. Η Υπουργός «έριξε τον σπόρο» όπως είπε για συνεργασία του δημόσιο και ιδιωτικού τομέα στην τουριστική εκπαίδευση, χωρίς να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Η αναγκαιότητα της αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης είναι το ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα

«Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και της ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες και τις παρεμβάσεις που, όπως είπε, καλύπτουν όλο το φάσμα του τουρισμού στη χώρα μας και περιλαμβάνουν:

  • Χρηματοδότηση έργων υποδομών με έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού
  • Αναβάθμιση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών
  • Ψηφιοποίηση των υπηρεσιών προς τους ταξιδιώτες και τις επιχειρήσεις
  • Αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
  • Θεσμικές παρεμβάσεις που υπηρετούν τους στρατηγικούς στόχους.

Ειδική αναφορά έκανε η Υπουργός στις ρυθμίσεις για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων, με τη θέσπιση προδιαγραφών ασφαλείας και ποιότητας φιλοξενίας, δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση των ελέγχων από μεικτά κλιμάκια του Υπουργείου Τουρισμού και της ΑΑΔΕ.

Επίσης, παρουσίασε το καινοτόμο σε παγκόσμιο επίπεδο σύστημα κατάταξης ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων με βάση το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, το οποίο το οποίο επεξεργάστηκαν το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Μάλιστα πρότεινε στον παριστάμενο Επίτροπο Τουρισμού και Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα να υιοθετηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η εκπαίδευση – κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού ως μοχλός βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

Στην περίπτωση του τουρισμού και των τουριστικών επιχειρήσεων, το ανθρώπινο δυναμικό έχει πρωτεύοντα ρόλο στη δημιουργία της τουριστικής εμπειρίας αλλά και στην ικανοποίηση του ταξιδιώτη. Η συνεχής αλληλεπίδρασή του με τον ταξιδιώτη τον καθιστά φορέα πολύτιμων γνώσεων και πληροφοριών που μπορεί να αξιοποιήσει η τουριστική επιχείρηση. Η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ως συντελεστή επίτευξης της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, τόσο σε επίπεδο προορισμού όσο και μεμονωμένων επιχειρήσεων, περνάει από την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της εκπαίδευσης και κατάρτισής του.

Η κατάλληλη τουριστική εκπαίδευση – κατάρτιση βελτιώνει πολλαπλώς τις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού τόσο σε επίπεδο συμπεριφοράς όσο και εκτέλεσης των καθημερινών του καθηκόντων, επηρεάζοντας έτσι την ευρύτερη ικανοποίηση του ταξιδιώτη. Αναβαθμίζει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, αυξάνει την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα και τον επαγγελματισμό του.Παράλληλα, συμβάλλει καθοριστικά στην ενδυνάμωση των εργαζομένων (empowerment) και την ιδιαίτερα σημαντική αίσθησή τους ότι ανήκουν σε μια ομάδα που προσπαθεί διαρκώς να βελτιωθεί και να αυξήσει την ικανοποίηση του επισκέπτη. Οι τουριστικές επιχειρήσεις που παρέχουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους δίκαιη και στοχευμένη πρόσβαση σε προγράμματα εκπαίδευσης είναι πιθανότερο να έχουν μεγαλύτερο αριθμό αφοσιωμένων εργαζομένων, καθώς νιώθουν ότι η επιχείρηση είναι πρόθυμη να «επενδύσει» σε αυτούς.

Η συνεισφορά της εκπαίδευσης – κατάρτισης είναι πολύτιμη για την αντιμετώπιση μιας από τις μεγάλες αδυναμίες του τουριστικού κλάδου, την υψηλή κινητικότητα των εργαζομένων και τον αυξημένο δείκτη αποχώρησης. Η προσφορά στο ανθρώπινο δυναμικό ευκαιριών εκπαίδευσης και κατάρτισης αυξάνει το δείκτη διατήρησης ικανών και παραγωγικών εργαζομένων με παράλληλη ενίσχυση της πιστότητας του ανθρώπινου δυναμικού (employee loyalty). Άλλωστε, η απουσία εξειδικευμένων γνώσεων – δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό, συχνά συνδέεται με χαμηλές αμοιβές, οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν σε υψηλό δείκτης αποχώρησης (Marco-Lajara & Ubeda-Garcia, 2013).

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments