Ανησυχητικές διαστάσεις μπορεί να πάρει η πιο πρόσφατη ενημέρωση που έκανε το Βρετανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο για την πορεία που ακολουθεί ο μαγνητικός Βόρειος Πόλος της Γης.
Περίπου κάθε 5 χρόνια, η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA) και το Βρετανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο ενημερώνουν το WMM.
Ωστόσο, αυτή η ενημέρωση είναι πολύ ιδιαίτερη επειδή πρόκειται να αλλάξει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι βελόνες πυξίδας και τα συστήματα πλοήγησης.
Το WMM είναι στην πραγματικότητα ένας χάρτης του μαγνητικού πεδίου της Γης.
«Παρέχει ακριβή δεδομένα πλοήγησης για όλα τα στρατιωτικά και πολιτικά αεροπλάνα, πλοία, υποβρύχια και μονάδες GPS», σημειώνει η NOAA.
Δεδομένου ότι το μαγνητικό πεδίο της Γης αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, το WMM ενημερώνεται κάθε 5ετία για να διατηρείται ακριβές.
Σημαντικά σημεία του WMM 2025
Η πρόσφατη ενημέρωση WMM αποκαλύπτει ότι ο μαγνητικός Βόρειος Πόλος της Γης μετακινείται από τον Καναδά στη Σιβηρία στη Ρωσία.
Αυτή η μετατόπιση καθοδηγείται από τη ροή λιωμένου σιδήρου και νικελίου μεταξύ των δύο μεγάλων μαγνητικών λοβών του πλανήτη μας: του βορειοαμερικανικού λοβού κάτω από τον Καναδά και του λοβού της Σιβηρίας κάτω από τη Σιβηρία.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η κίνηση του σιδήρου και του νικελίου στον εξωτερικό πυρήνα της Γης έχει κάνει την Σιβηρία πιο ενεργή, ενισχύοντας την επιρροή της και αναγκάζοντας τον μαγνητικό Βόρειο Πόλο να κινηθεί πιο γρήγορα προς τη Σιβηρία.
«Η τρέχουσα συμπεριφορά του μαγνητικού βορρά είναι κάτι που δεν έχουμε παρατηρήσει ποτέ πριν. Ο μαγνητικός βορράς κινείται αργά γύρω από τον Καναδά από το 1500.
Ωστόσο, τα τελευταία 20 χρόνια, επιτάχυνε προς τη Σιβηρία, αυξάνοντας ταχύτητα κάθε χρόνο μέχρι πριν από περίπου πέντε χρόνια, όταν ξαφνικά επιβραδύνθηκε από 50 σε 35 km (31 έως 22 μίλια) ετησίως, που είναι η μεγαλύτερη επιβράδυνση στην ταχύτητα έχουμε δει ποτέ», δήλωσε ο William Brown (παγκόσμιος μοντελιστής γεωμαγνητικού πεδίου στο Βρετανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο).
Τα συστήματα πλοήγησής μας (ειδικά αυτά που βασίζονται στα μαγνητικά δεδομένα της Γης), πρέπει να προσαρμοστούν στις αλλαγές που τονίζει το WMM 2025. Διαφορετικά, τα αεροπλάνα και τα πλοία μας ενδέχεται να μην φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους.
Για παράδειγμα, «Φανταστείτε κάποιον που σχεδιάζει να ταξιδέψει με έλκηθρο από την κορυφή της καμινάδας στη Νότια Αφρική σε μια χιονισμένη στέγη στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα ταξίδι περίπου 8.500 χιλιομέτρων.
Χρησιμοποιώντας το προηγούμενο WMM και ξεκινώντας μόνο μία μοίρα εκτός πορείας, θα κατέληγε περίπου 150 χιλιόμετρα μακριά από εκεί που θα έπρεπε», σημειώνει η ομάδα BGS.
Πηγή: pagenews.gr