Πέθανε ο Osamu Suzuki, ηγέτης για δεκαετίες της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Πηγή Φωτογραφίας: The Japan Times
Πέθανε σε ηλικία 94 ετών ο Osamu Suzuki, ο οποίος διηύθυνε για πολλές δεκαετίες τη Suzuki Motor Corp, γνωστή για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες της.
Ο Suzuki προώθησε την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας και κατάφερε να την καταστήσει πρωταγωνίστρια στην αγορά. Κατά τη διάρκεια της μακράς θητείας του, δημιούργησε συνεργασίες με τη General Motors και τη Volkswagen για την πώληση οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και αξιοποίησε την τεχνογνωσία της Suzuki Motor στα μικρά αυτοκίνητα για να αποκτήσει κυρίαρχο μερίδιο αγοράς στην Ινδία.
«Αν άκουγα τους πάντες, τα πράγματα θα γίνονταν πολύ αργά», δήλωσε ο Suzuki για την ηγετική του φιλοσοφία στο “I’m a Small-Business Boss”, ένα βιβλίο στην ιαπωνική γλώσσα που δημοσιεύτηκε το 2009. «Ποτέ μη σταματάς, αλλιώς χάνεις».
Τα περισσότερα από 28 χρόνια του Suzuki ως πρόεδρος -σε δύο θητείες- τον έκαναν τον μακροβιότερο επικεφαλής παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρέδωσε την προεδρία στον γιο του τον Ιούνιο του 2015 και ανέλαβε ρόλο προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου – ένας διπλός τίτλος που κράτησε για έναν χρόνο πριν παραιτηθεί από διευθύνων σύμβουλος στον απόηχο μιας λανθασμένης δήλωσης για την οικονομία καυσίμων. Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι χρησιμοποίησε μη εγκεκριμένες μεθόδους για τον έλεγχο της κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων της στην Ιαπωνία, προκαλώντας απότομη πτώση της μετοχής της εταιρείας και ένα κύμα αποχωρήσεων από τη διοίκηση.
Η κυρίαρχη θέση στην Ινδία
Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε περίπου 3,2 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως κατά το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024, αφήνοντας πίσω της την κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και το νούμερο 1 στον κόσμο, την Toyota, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Περισσότερα από τα μισά από αυτά τα οχήματα πωλήθηκαν στην Ινδία, όπου η ινδική μονάδα της εταιρείας, η Maruti Suzuki, κατέχει τη μερίδα του λέοντος.
Πρώην τραπεζικός υπάλληλος, ο Osamu Suzuki ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία χάρη στον γάμο του με τη Shoko Suzuki, εγγονή του Michio Suzuki, ο οποίος ίδρυσε τον προκάτοχο της Suzuki Motor, έναν κατασκευαστή αργαλειών, το 1909.
Ο Osamu Suzuki πήρε το επώνυμο της συζύγου του, όπως συνηθίζεται στην Ιαπωνία όταν δεν υπάρχουν αρσενικοί κληρονόμοι σε μια οικογενειακή επιχείρηση. Εντάχθηκε στην εταιρεία το 1958, τρία χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης μοτοσικλέτας της, της ColledaCOX 125cc, και του αυτοκινήτου Suzulight 360cc, που βοήθησε στην έναρξη της εποχής των μίνι οχημάτων στην Ιαπωνία.
Υπηρέτησε σε διάφορους διοικητικούς ρόλους πριν γίνει πρόεδρος το 1978. Την επόμενη χρονιά, έκανε το πρώτο του στίγμα παρουσιάζοντας το μίνι αυτοκίνητο Alto στην Ιαπωνία. Το μοντέλο σημείωσε μεγάλη επιτυχία και πιστώθηκε την αναβίωση της εγχώριας αγοράς μίνι αυτοκινήτων.
Στοιχηματίζοντας ότι η εταιρεία θα μπορούσε να εδραιωθεί σε μικρές αγορές που είχαν παραμεληθεί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές, οδήγησε την επέκταση της Suzuki Motor στο εξωτερικό, δημιουργώντας βάσεις παραγωγής από το Πακιστάν μέχρι την Ουγγαρία.
Suzuki: Οι συνεργασίες με GM και VW
Το 1981, η GM με έδρα το Ντιτρόιτ, τότε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, συμφώνησε να αγοράσει μερίδιο της Suzuki Motor, η οποία επεδίωκε να επεκταθεί στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Αργότερα η GM θα κατείχε το 20% της Suzuki Motor, αφού διπλασίασε το ποσοστό της το 2001. Παραπαίοντας από πέντε συνεχόμενες τριμηνιαίες ζημίες, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να πουλάει τις μετοχές της Suzuki Motor έναντι μετρητών το 2006 και ολοκλήρωσε την εκποίηση το 2008. Η GM κατέθεσε αίτηση πτώχευσης το επόμενο έτος εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Αφού διαλύθηκε η συμμαχία της GM, η Suzuki Motor ήρθε σε συμφωνία με τη γερμανική VW, η οποία αγόρασε μερίδιο 19,9% το 2010.
Αυτή η συμμαχία κατέληξε σε αντιπαράθεση αφού η VW περιέγραψε τη Suzuki Motor ως «συνεργάτη» σε ετήσια έκθεση και η Suzuki κατηγόρησε τη VW ότι την υποτίμησε, ισχυριζόμενη ότι είχε παραβιάσει τη συμφωνία συνεργασίας τους αγοράζοντας κινητήρες από την ιταλική Fiat. Η συνεργασία έληξε τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν η Suzuki Motor εξαγόρασε πίσω τις μετοχές της VW αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Osamu Suzuki δήλωσε ότι η εταιρεία θα εκτιμήσει την ανεξαρτησία της στις μελλοντικές συναλλαγές της με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Suzuki δημιούργησε μια κεφαλαιακή συμμαχία με την Toyota το 2019.
Το μεγαλύτερο επίτευγμά του θεωρείται συχνά η επέκτασή του στην Ινδία.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας