Το τελευταίο μήνυμα του πιλότου ήταν «Mayday, χτύπησα σε πουλιά»
Πηγή Φωτογραφίας: Al Jazeera// Το τελευταίο μήνυμα του πιλότου ήταν «Mayday, χτύπησα σε πουλιά»
Το αεροπλάνο Boeing 737-8AS της Jeju Air που συνετρίβη στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν την Κυριακή έλαβε προειδοποίηση από τον πύργο ελέγχου για κίνδυνο από σμήνος πουλιών λίγο πριν επιχειρήσει να προσγειωθεί. Μόλις ένα λεπτό μετά την προειδοποίηση, ο πιλότος εξέπεμψε και ο ίδιος σήμα κινδύνου λέγοντας ότι «χτύπησα πουλιά», σύμφωνα με τους Korean Times και τον Guardian
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου αξιωματούχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσε: «Υπήρξε επικοινωνία μεταξύ του αεροσκάφους και του πύργου ελέγχου σχετικά με προειδοποίηση για σμήνος πτηνών πριν από τη συντριβή. Ο ακριβής χρόνος θα αποσαφηνιστεί μετά την εξέταση του καταγραφέα δεδομένων πτήσης».
Σύμφωνα με το υπουργείο, το αεροσκάφος επιχειρούσε να προσγειωθεί στον διάδρομο όταν ο πύργος ελέγχου εξέδωσε την προειδοποίηση για την προσβολή πτηνών.
Εν συνεχεία και ο πιλότος εξέπεμψε «mayday» ένα λεπτό αργότερα. Ο πύργος ελέγχου ανακατεύθυνε το αεροπλάνο να προσγειωθεί στον απέναντι διάδρομο Δύο λεπτά μετά την κλήση κινδύνου, ο πιλότος επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς να ανοίξει το σύστημα προσγείωσης, προσκρούοντας κατά τη διαδικασία σε φράγματα ασφαλείας και στον εξωτερικό τοίχο του αεροδρομίου.
Για την ώρα η βασική θεωρία είναι ότι το αεροπλάνο συγκρούστηκε εν πτήσει με πουλιά, με αποτέλεσμα να προκληθεί δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών. Σύμφωνα με τον Guardian τη θεωρία αυτή φέρεται να έχει επιβεβαιώσει το ένα από τα άτομα που επέζησαν, το οποίο φέρεται να είπε στους διασώστες ότι όντως υπήρξε σύγκρουση με πουλιά.
Όπως μετέδωσε το πρακτορείο News1 της Νότιας Κορέας επιβάτης της πτήσης φέρεται να έστειλε μήνυμα σε συγγενή της στο οποίο περιέγραψε ότι ένα πουλί έχει καρφωθεί στο φτερό του Boeing. Κατά την ίδια πηγή το τελευταίο μήνυμα που φέρεται να έστειλε ο επιβάτης ήταν «μήπως θα πρέπει να πω τα τελευταία μου λόγια;».
Ο επιχειρησιακός διευθυντής της Jeju Air σε συνέντευξή τύπου υποστήριξε ότι το μοιραίο αεροπλάνο δεν είχε ιστορικό ατυχημάτων και ότι τα πρώτα στοιχεία δεν δείχνουν κάποια βλάβη, δύο ημέρες, ωστόσο νωρίτερα επιβάτης που ταξίδεψε με το ίδιο Boeing είπε, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, ότι οι κινητήρες του είχαν σβήσει ενώ ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία επιβίβασης.
Η Δρ Σόνια Μπράουν, ανώτερη λέκτορας στον αεροδιαστημικό σχεδιασμό στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, εμφανίστηκε ωστόσο επιφυλακτική: «Ένα χτύπημα πουλιών […] Δεν πρέπει να οδηγεί σε αυτό που τελικά είδαμε, ιδιαίτερα επειδή σε οποιαδήποτε κατάσταση – όταν ένας κινητήρας δεν λειτουργεί (όπως υποδηλώνει το βίντεο) -, υπάρχει ακόμα αρκετή δύναμη», σημείωσε, προσθέτοντας ότι τα χτυπήματα πουλιών είναι τόσο συνηθισμένα που λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό των σύγχρονων αεροπλάνων.
Ο κυβερνήτης είχε καταγράψει 6.823 ώρες πτήσης από τότε που ανέλαβε τη θέση τον Μάρτιο του 2019. Ο συγκυβερνήτης ο οποίος ανέλαβε τον Φεβρουάριο του 2022, είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες πτήσης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας