SPOTLIGHTS

Άνω των 2,2 δισ. ευρώ ήταν το επιπλέον ποσό που μπήκε στα ταμεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Άνω των 2,2 δισ. ευρώ ήταν το επιπλέον ποσό που μπήκε στα ταμεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Πηγή Φωτογραφίας: [367657] ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Ήδη στο ενδεκάμηνο του 2024, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI), ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα οποία πωλούνται στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένος κατά 328 εκατ. ευρώ

Άνω των 2,2 δισ. ευρώ ήταν το επιπλέον ποσό που μπήκε στα ταμεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ τα τρία τελευταία χρόνια που ο πληθωρισμός «έπνιξε» τα νοικοκυριά.

ΙΕΛΚΑ: Πώς κινήθηκαν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ 

Ήδη στο ενδεκάμηνο του 2024, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI), ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα οποία πωλούνται στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένος κατά 328 εκατ. ευρώ, ή σε ποσοστό 3,1%, έναντι του ενδεκάμηνου του 2023, φθάνοντας τα 10,87 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα μη αλκοολούχα ποτά (6,9%), τα αλκοολούχα ποτά (6,5%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,3%), τα υλικά μαγειρικής (4,4%), τα γαλακτοκομικά (4,2%), τα σνακ (3,4%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (1,6%) και τα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (3%). Μείωση σημειώθηκε στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (- 4,2%) αλλά και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-1,1%) ενώ τα απορρυπαντικά και καθαριστικά παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα γαλακτοκομικά (6,8%), στα αλκοολούχα ποτά (6,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (5,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,4%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (4,5%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (3,2%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,2%), στα υλικά μαγειρικής (1,8%), στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,5%), στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%) και στα σνακ (0,2%).

Στα 158,6 εκατ. ευρώ τα λειτουργικά κέρδη τεσσάρων σούπερ μάρκετ το 2023

Τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2023 ανακοίνωσαν τα σούπερ μάρκετ της χώρας, καταγράφοντας αστρονομικά κέρδη.

Συγκεκριμένα, τέσσερις από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης) κατέγραψαν λειτουργικά κέρδη, ύψους 158,6 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 ήταν μια ακόμη χρονιά που η ακρίβεια γονάτιζε τα νοικοκυριά και οι καταναλωτές δαπανούσαν τεράστιο ποσοστό των εισοδημάτων τους για να αγοράσουν τα βασικά είδη.

Ο Σκλαβενίτης ηγείται στο ράλι των κερδών συγκεντρώνοντας 112,6 εκατ. ευρώ, τα οποία ήταν αυξημένα κατά 86,3% σε σύγκριση με το 2022.

Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ αύξησε τα λειτουργικά της κέρδη κατά 9,54%, φτάνοντας τα 31 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη της Δ. Μασούτης ανήλθαν στα 8,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,4% ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος συγκέντρωσε 6,5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τα Lidl δεν ανακοινώνουν τον ισολογισμό τους, αλλά οι γνώστες της αγοράς εκτιμούν τον ετήσιο κύκλο εργασιών της αλυσίδας στα 2 δις ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών των τεσσάρων αυτών αλυσίδων άγγιξε τα 8,9 δισ. ευρώ.

Γενικότερα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επισημάνει το μικρό σε ποσοστό κέρδος τους επί των πωλήσεων (κάτω από 1% τις περισσότερες φορές) προκειμένου να αντικρούσουν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται για την ακρίβεια που ταλανίζει τους καταναλωτές.

Φαίνεται όμως πως στα δύσκολα χρόνια, τα σούπερ μάρκετ συνέχισαν να αυξάνουν τα κέρδη τους.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments