Τα ανεπιθύμητα γερμανικά εργοστάσια της VW ενδιαφέρουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Πηγή Φωτογραφίας: pixabay // Τα ανεπιθύμητα γερμανικά εργοστάσια της VW ενδιαφέρουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αγορά ενός τέτοιου εργοστασίου θα επιτρέψει στην Κίνα να αποκτήσει επιρροή στην πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, η οποία φιλοξενεί μερικές από τις παλαιότερες και πιο διάσημες μάρκες αυτοκινήτων.
Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει σε μια σειρά βιομηχανιών στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, από τις τηλεπικοινωνίες έως τη ρομποτική, αλλά δεν έχουν ακόμη εγκαταστήσει την παραδοσιακή κατασκευή αυτοκινήτων εκεί, παρά το γεγονός ότι η Mercedes-Benz έχει δύο μεγάλους κινέζους μετόχους.
Οποιαδήποτε τέτοια κίνηση θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την πιο πολιτικά ευαίσθητη επένδυση της Κίνας μέχρι σήμερα. Η VW αποτελεί εδώ και καιρό σύμβολο της βιομηχανικής υπεροχής της Γερμανίας, αλλά πλέον απειλείται από την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση που πλήττει τη ζήτηση και τη μετάβαση στις πράσινες τεχνολογίες.
Ενώ οι προσφορές θα προέλθουν από ιδιωτικές εταιρείες, κρατικές εταιρείες ή κοινοπραξίες με ξένες εταιρείες, οι κινεζικές αρχές διατηρούν το δικαίωμα να εγκρίνουν ορισμένες επενδύσεις στο εξωτερικό και πιθανότατα θα συμμετέχουν σε οποιαδήποτε ανάλογη προσφορά.
Σε κάθε περίπτωση οι επενδυτικές αποφάσεις θα εξαρτηθούν από τη στάση της νέας γερμανικής κυβέρνησης απέναντι στην Κίνα μετά τις εκλογές του Φεβρουαρίου. Οι οικονομίες των δύο χωρών απέκτησαν βαθύτατους δεσμούς κατά τη διάρκεια των 16 ετών διακυβέρνησης της Άνγκελα Μέρκελ, τροφοδοτούμενες κυρίως από επενδύσεις και εξαγωγές από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα.
Ωστόσο οι σχέσεις έχουν πλέον ψυχρανθεί καθώς ο σημερινός γερμανικός κυβερνητικός συνασπισμός ήθελε να μειώσει την εξάρτηση από την Κίνα. Η υπουργός Εξωτερικών Annalena Baerbock περιέγραψε τον πρόεδρο Xi Jinping ως «δικτάτορα» και την Κίνα ως συστημικό αντίπαλο.
Η VW διερευνά εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσιά της στη Δρέσδη και το Osnabrueck στο πλαίσιο μιας προσπάθειας μείωσης του κόστους. Ο όμιλος, ο οποίος κατέχει μάρκες όπως η Porsche, η Audi και η Škoda, είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από κινεζικές εταιρείες.
Τα στελέχη της VW ήθελαν να κλείσουν αρκετά εργοστάσια, αλλά αντιμετώπισαν σθεναρή αντίσταση από τα συνδικάτα. Σε μια συμφωνία που επιτεύχθηκε πριν από τα Χριστούγεννα συμφώνησαν να τερματίσουν την παραγωγή στη Δρέσδη, ένα εργοστάσιο 340 εργαζομένων που κατασκευάζει το ηλεκτρικό ID.3, από το 2025, και στο Osnabrueck, όπου 2.300 εργαζόμενοι παράγουν το T-Roc Cabriolet, από το 2027.
Οι κινεζικές εταιρείες ανησυχούν για το πώς θα γίνουν δεκτές από τα γερμανικά συνδικάτα, τα οποία κατέχουν τις μισές έδρες στα συμβουλευτικά συμβούλια των γερμανικών εταιρειών και απαιτούν εκτεταμένες εγγυήσεις για την τοποθεσία και τις θέσεις εργασίας.
Ωστόσο ο Stephan Soldanski, εκπρόσωπος του συνδικάτου στο Osnabrueck, δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο δεν θα αντιταχθούν στην πώληση του εργοστασίου σε κάποιον από τους εταίρους της κοινοπραξίας της VW με έδρα την Κίνα.
«Η Κίνα εισήγαγε μια σειρά μέτρων ανοίγματος για τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών για ξένες εταιρείες. Ελπίζουμε ότι η γερμανική πλευρά θα διατηρήσει επίσης ανοιχτό μυαλό και θα παράσχει ένα δίκαιο, χωρίς διακρίσεις επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν», ανέφερε ο εκπρόσωπος σε δήλωσή του στο Reuters.
Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τοποθεσίες για εργοστάσια στην Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, για να παρακάμψουν τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι περισσότεροι έχουν μέχρι στιγμής επιλέξει να χτίσουν νέα εργοστάσια σε χώρες χαμηλότερου κόστους με ασθενέστερα συνδικάτα, όπως η BYD στην Ουγγαρία και την Τουρκία. Η Leapmotor σχεδιάζει την παραγωγή από κοινού με τη Stellantis στην Πολωνία και η Chery Auto θα αρχίσει να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα φέτος σε ένα εργοστάσιο που ανήκε προηγουμένως στη Nissan στην Ισπανία.
Κινέζοι επενδυτές έχουν ήδη ερευνήσει εργοστάσια στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας και του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες.
Πηγές δήλωσαν στο Reuters τον Νοέμβριο ότι η Leapmotor εξέταζε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει ένα εργοστάσιο στη Γερμανία για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Η Chery δήλωσε στο Reuters ότι εξετάζει διάφορες επιλογές για την παραγωγή στην Ευρώπη και θα λάβει απόφαση φέτος.
Κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας στην Ευρώπη δήλωσε στο Reuters τον περασμένο Οκτώβριο ότι ενώ θα ήταν πιο γρήγορο να αγοράσει ένα υπάρχον εργοστάσιο, ένα νέο εργοστάσιο θα επέτρεπε στην Chery να χτίσει σύμφωνα με τα τελευταία πρότυπα.
Η BYD δήλωσε στο Reuters ότι έχει μακροπρόθεσμους στόχους στην Ευρώπη, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητοι από τις βραχυπρόθεσμες εθνικές πολιτικές.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας