ΕΛΚ: Προτεραιότητα στην στήριξη της βιομηχανίας με πόρους από την εμπορία ETS
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (αρχείου) / Διαδίκτυο // ΕΛΚ: Προτεραιότητα στην στήριξη της βιομηχανίας με πόρους από την εμπορία ETS
Στις βιομηχανίες έντασης ενέργειας πρέπει να διατεθεί μεγάλος μέρος των εσόδων του ETS για το οποίο δεν χρειάζονται επιπλέον ρυθμίσεις καθώς είναι ένα σύστημα που αποδίδει ενώ το CBAM πρέπει να εξεταστεί σχετικά με τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα αναφέρει το έγγραφο των ηγετών του ΕΛΚ οι οποίοι συναντήθηκαν το περασμενο σαββατοκύριακο στο Βερολίνο.
Στο κοινό της έγγραφο, η ομάδα, η οποία περιλαμβάνει μέλη όπως η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο πιθανός επόμενος γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς, ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Φινλανδός ομόλογός του Πέτρι Όρπο επισημαίνει την ανάγκη να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας σε ρεαλιστική βάση.
Όπως αναφέρει το έγγραφο «η ΕΕ έχει αποφασίσει φιλόδοξους κλιματικούς στόχους και πολιτικές για την επίτευξή τους. Κατά την εφαρμογή τους, πρέπει να φροντίσουμε να μην οδηγήσουν σε αποβιομηχάνιση. Εάν η κλιματική πολιτική γίνει εμπόδιο για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη, όχι μόνο θα αποτύχει να έχει την υποστήριξη των ευρωπαίων πολιτών, αλλά θα κινδυνεύει επίσης να αυξήσει τις παγκόσμιες εκπομπές επειδή θα παράγονται προϊόντα σε άλλες περιοχές του κόσμου με υψηλότερες εκπομπές.
Η διαθεσιμότητα προσιτής και διαθέσιμης ενέργειας αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας.
Υψηλές τιμές ενέργειας
Σήμερα, οι εταιρείες της ΕΕ αντιμετωπίζουν τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 2-3 φορές υψηλότερες από τις ΗΠΑ, ενώ οι τιμές του φυσικού αερίου είναι 4-5 φορές ακριβότερες. Ως εκ τούτου, πρέπει να αξιοποιήσουμε όλες τις διαθέσιμες ενεργειακές λύσεις μέσω μιας τεχνολογικά ουδέτερης προσέγγισης, που περιλαμβάνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πυρηνική ενέργεια, υδρογόνο, βιοενέργεια και δέσμευση, αξιοποίηση και αποθήκευση άνθρακα.
Το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (ETS) είναι ένα απλό και αποτελεσματικό σύστημα που βασίζεται στην αγορά για την παροχή κινήτρων για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Αποδίδει.
Ωστόσο, δεν υπάρχει ανάγκη για πρόσθετες υπερβολικές ρυθμίσεις, όπως η υποχρέωση ανακαίνισης για τους ιδιοκτήτες σπιτιού. Ούτε είμαστε υπέρ ενός χωριστού στόχου για το μερίδιο της «ανανεώσιμης ενέργειας» – θα πρέπει να είναι αρμοδιότητα των κρατών μελών να αποφασίσουν με ποιες τεχνολογίες θέλουν να επιτύχουν τους στόχους για το κλίμα.
Ζητάμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση σχετικά με μέτρα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδίως μέτρα ανακούφισης για την αποφυγή πιθανών προστίμων για αποτυχία επίτευξης των στόχων εκπομπών του 2025.
Ως απάντηση στις υψηλές τιμές της ενέργειας, ένα μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων του ETS θα πρέπει να διατεθεί σε βιομηχανίες έντασης ενέργειας, για παράδειγμα για την υποστήριξη λύσεων δέσμευσης και αποθήκευσης πράσινου υδρογόνου ή άνθρακα.
Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε το σχέδιο της Επιτροπής για μια «Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία» που θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες και να δώσει ένα σαφές μήνυμα ότι η Ευρώπη θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα ανταγωνιστικότητας και παραγωγικότητας με μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση.
Ο Μηχανισμός Προσαρμογής Συνόρων Άνθρακα (CBAM) πρέπει επίσης να εξεταστεί σχετικά με τις επιπτώσεις του στη γραφειοκρατία και την ανταγωνιστικότητα των διαφόρων τομέων της οικονομίας μας»
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας