Μηδενική ανοχή στο αλκοόλ, προτεραιότητα στους πεζούς,«κίτρινη κάρτα» στις σφήνες, δίνουν ο νέος ΚΟΚ
Πηγή Φωτογραφίας: freepik,Μηδενική ανοχή στο αλκοόλ, προτεραιότητα στους πεζούς,«κίτρινη κάρτα» στις σφήνες, δίνουν ο νέος ΚΟΚ
Μηδενική ανοχή στο αλκοόλ, προτεραιότητα στους πεζούς σε διαβάσεις και «STOP» και «κίτρινη κάρτα» στις σφήνες, δίνουν οι φορείς στον πλαίσιο της διαβούλευσης του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που ολοκληρώνεται αύριο. Στην ανάγκη αποτελεσματικής αστυνόμευσης και μετατροπής της εγκατάλειψης θύματος τροχαίου σε κακούργημα εστιάζουν μεταξύ άλλων τα σχόλια, ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σκοπεύει να πάει το νομοσχέδιο στη Βουλή στις αρχές Φεβρουαρίου.
Όπως επισημαίνει ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, σύμφωνα με πλήθος επιστημονικών μελετών, στο 30% με 40% των σοβαρών τροχαίων που έχουν ως συνέπεια τραυματισμούς που οδηγούν στο θάνατο ή σε σοβαρές αναπηρίες εμπλέκονται οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ. Δεδομένου ότι ο αριθμός θανάτων και τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις στη χώρα μας είναι μεγαλύτερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με την κατανάλωση αλκοόλ να δείχνει αυξητική τάση σε όλο και μικρότερες ηλικίες, προτείνεται ο νέος ΚΟΚ να πάει στην κατεύθυνση της Μηδενικής Χρήσης Αλκοόλ.
Εννέα ευρωπαϊκές χώρες έχουν θεσμοθετήσει το Μηδενικό Αλκοόλ ειδικά για τους επαγγελματίες και τους νέους οδηγούς. Αυτές είναι: Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία, Λιθουανία, Κροατία, Γερμανία, Ιταλία, Σλοβενία. Στη χώρα μας, τα «νόμιμα όρια Συγκέντρωσης Αλκοόλ στο Αίμα» έχουν ορισθεί σε 0,5 gr/L για τους οδηγούς γενικά και 0,2 gr/L για τους επαγγελματίες και τους νέους οδηγούς.
Σύμφωνα, όμως με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC), την ίδια περίοδο, τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία) έχουν καθιερώσει ως όριο το 0 gr/L για όλες τις κατηγορίες οδηγών, ενώ άλλες τέσσερις (Εσθονία, Πολωνία, Σουηδία, Νορβηγία) το 0,2 gr/L επίσης για όλες τις κατηγορίες οδηγών.
Σκοπός του νομοσχεδίου είναι:
α) η προσαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις σύγχρονες ανάγκες ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων,
β) η ενίσχυση του αποτρεπτικού χαρακτήρα των κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και
γ) η απλούστευση των διαδικασιών με την αποσύνδεση των κυρώσεων από το όχημα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων και τον περιορισμό των ποινικών κυρώσεων που επιβάλλονται με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας