Γιατί η VW κινδυνεύει με πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ το 2025
Πηγή Φωτογραφίας: euronews / pixabay /ecarstrade // Γιατί η VW κινδυνεύει με πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ το 2025
Από το σκάνδαλο διαρροής δεδομένων τον περασμένο μήνα, μέχρι το σίριαλ που αφορούσε το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων επί γερμανικού εδάφους και απασχόλησε την επικαιρότητα για μεγάλο μέρος του 2024, οι προηγούμενοι μήνες αποδείχτηκαν αρκετά δύσκολοι για τον Όμιλο Volkswagen.
Απ’ ότι φαίνεται όμως, το 2025 δεν επιφυλάσσει αντιστροφή του κλίματος, τουλάχιστον για την ώρα. Και αυτό, γιατί το VW γκρουπ βρίσκεται αντιμέτωπο με πρόστιμο-μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, τα αυστηρότερα πρότυπα της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων, φέρονται να αποτελούν την αιτία ενδεχόμενου προστίμου ύψους έως 1,5 δισ. ευρώ.
Το ποσό αυτό, περιλαμβάνει πιθανές κυρώσεις για την υπέρβαση του αυστηρότερου στόχου της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων, δήλωσε ο Rolf Woller, επικεφαλής των επενδυτικών σχέσεων της VW, μιλώντας σε αναλυτές στις 22 Ιανουαρίου.
Ο όμιλος αναμένει επίσης ότι τα κέρδη θα μειωθούν από το γεγονός ότι θα πρέπει να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, αντί για πιο κερδοφόρα μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το πρόβλημα όμως εδώ, είναι πως η VW δεν λάνσαρε κανένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο πέρυσι, κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2026 μέχρι να κάνει την εμφάνισή του το νέο ID.2.
Tα νέα πρότυπα και οι ποινές
Οι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 το 2025 είναι περίπου 15% χαμηλότεροι από τα επίπεδα του 2021, με τους ειδικούς να υποστηρίζουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πουλάνε τουλάχιστον 20% αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η μη επίτευξη του στόχου συνεπάγεται πρόστιμο 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ανά όχημα. Πρόκειται για μια πραγματικότητα που δεν επηρεάζει μόνο τον όμιλο VW, καθώς και άλλοι κατασκευαστές πιέζουν την ΕΕ να αναθεωρήσει τα πρότυπα εκπομπών που έχει θέσει.
Μεγάλη κερδισμένη από τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, είναι η Tesla, η οποία προσβλέπει σε έσοδα από τις Stellantis, Ford και Toyota, οι οποίες σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις από αυτήν, ενώ η Mercedes θα αγοράσει πιστώσεις από τη Volvo και την Polestar.
Πηγή: pagenews.gr
Το σχόλιο σας