SPOTLIGHTS

Κυκλοφοριακό Αθήνα: Οι οδηγοί περνούν πάνω από το 1/3 της ημέρας στο… τιμόνι

Κυκλοφοριακό Αθήνα: Οι οδηγοί περνούν πάνω από το 1/3 της ημέρας στο… τιμόνι

Πηγή Φωτογραφίας: freepik, Κυκλοφοριακό Αθήνα: Οι οδηγοί περνούν πάνω από το 1/3 της ημέρας στο… τιμόνι

Η περίοδος οικονομικής κρίσης άφησε σημαντικά κενά στις υποδομές και τον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού δικτύου. Κατά την τελευταία τριετία, η μέση ταχύτητα στο κέντρο της Αθήνας μειώθηκε κατά 11%-17%, λόγω της αυξημένης χρήσης ΙΧ, της περιορισμένης χωρητικότητας των οδικών δικτύων και της έλλειψης στρατηγικών παρεμβάσεων

Η Αθήνα κατατάσσεται στην όγδοη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων όσον αφορά τον μέσο χρόνο για να διανυθεί απόσταση 10 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν κατά την ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ). Ο μέσος χρόνος στην πρωτεύουσα ανέρχεται σε περίπου 30 λεπτά, με πόλεις όπως το Λονδίνο και το Δουβλίνο να καταγράφουν μεγαλύτερους χρόνους. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση παραμένει ένα καίριο ζήτημα τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, όπου οι οδηγοί περνούν πάνω από το 34% της ημέρας στους δρόμους.

Η περίοδος οικονομικής κρίσης άφησε σημαντικά κενά στις υποδομές και τον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού δικτύου. Κατά την τελευταία τριετία, η μέση ταχύτητα στο κέντρο της Αθήνας μειώθηκε κατά 11%-17%, λόγω της αυξημένης χρήσης ΙΧ, της περιορισμένης χωρητικότητας των οδικών δικτύων και της έλλειψης στρατηγικών παρεμβάσεων. Ο πρόεδρος του ΣΕΣ, Θανάσης Τσιάνος, υπογράμμισε ότι η βελτίωση των μετακινήσεων απαιτεί μακροπρόθεσμες στρατηγικές, επενδύσεις και διαρκή αξιολόγηση. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη επαναφοράς της κινητικότητας σε βιώσιμα επίπεδα, με έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες, τους ποδηλατόδρομους και την πεζή μετακίνηση.

Προτάσεις για βελτίωση της αστικής κινητικότητας

Μέσα Σταθερής Τροχιάς

  1. Αναβάθμιση υποδομών: Σύνδεση σταθμών Μετρό με αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες.
  2. Επέκταση γραμμών: Δημιουργία νέων διαδρομών για Μετρό, Τραμ και Προαστιακό.
  3. Μείωση χρόνων αναμονής: Ενίσχυση του στόλου και βελτίωση των συχνοτήτων.

Αστικές Συγκοινωνίες

  1. Ίδρυση γραμμών εξπρές: Δημιουργία ταχύτερων δρομολογίων.
  2. Αύξηση στόλου: Προσθήκη περισσότερων λεωφορείων και τρόλεϊ.
  3. Αστυνόμευση λεωφορειολωρίδων: Εξασφάλιση απρόσκοπτης κυκλοφορίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οδικές Υποδομές

  1. Συντήρηση δικτύων: Αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου.
  2. Ασφάλεια μετακινήσεων: Εφαρμογή ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε αστικές περιοχές, με συνοδά μέτρα όπως κάμερες και αστυνόμευση.
  3. Νέοι οδικοί άξονες: Επεκτάσεις όπως η Αττική Οδός και ο άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα.

Προώθηση Βιώσιμης Κινητικότητας

  1. Περιορισμός χρήσης ΙΧ: Διευκόλυνση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης (πεζή, ποδήλατο).
  2. Χώροι στάθμευσης ποδηλάτων: Προσθήκη υποδομών στους σταθμούς ΜΜΜ.
  3. Πράσινη μετακίνηση: Ενσωμάτωση φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών.

Οι προκλήσεις στις άλλες μεταφορές

  1. Σιδηρόδρομοι: Παρά την πρόοδο στον εκσυγχρονισμό, οι πρόσφατες καταστροφές ανέδειξαν την ανάγκη για βελτίωση της ασφάλειας, με συστήματα όπως ETCS και GSM-R.
  2. Θαλάσσιες μεταφορές: Ενίσχυση στόλου και υποδομών, με στόχο τη μείωση της εποχικότητας.
  3. Αεροπορικές μεταφορές: Αναβάθμιση αεροδρομίων για την αντιμετώπιση αυξημένης ζήτησης.
  4. Εμπορευματικές μεταφορές: Ψηφιοποίηση εφοδιαστικών αλυσίδων και βελτίωση νομοθεσίας.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα αποτελεί μια σύνθετη πρόκληση που απαιτεί ολοκληρωμένες λύσεις και συντονισμένες προσπάθειες. Με επίκεντρο τον πολίτη, οι προτάσεις του ΣΕΣ αποσκοπούν στη δημιουργία ενός βιώσιμου και αποδοτικού συστήματος μεταφορών, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των πολιτών.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments