Ελλάδα

Πρωτοβουλία για το κυκλοφοριακό της Αττικής

Πρωτοβουλία για το κυκλοφοριακό της Αττικής

Πηγή Φωτογραφίας: ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Έτοιμες είναι οι νομοθετικές αλλαγές που προωθεί το Υπ. Υποδομών στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις "Πρότυπες Προτάσεις"

Έτοιμες είναι οι νομοθετκές αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις “Πρότυπες Προτάσεις”, που εκτιμάται ότι μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα της αδυναμίας εξασφάλισης πόρων για την υλοποίηση νέων έργων υποδομής στην Αττική, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το συνεχώς διογκούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Οι κατασκευαστικοί όμιλοι πιέζουν επί μήνες, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το “εργαλείο” των πρότυπων προτάσεων, βάσει του οποίου, οι ιδιώτες αναλαμβάνουν την τεχνική και μελετητική ωρίμανση συγκεκριμένων έργων που προτείνουν οι ίδιοι, ώστε στη συνέχεια να πραγματοποιηθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί.

Μέχρι πρόσφατα, το Υπουργείο Υποδομών ήταν αρνητικό ως προς τη χρήση του θεσμού, θεωρώντας ότι απαιτούνταν βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτές οι βελτιώσεις έχουν πλέον ολοκληρωθεί, καθώς πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν κυρίως δύο σημεία. Πρώτον, τροποποιείται η σύνθεση των Επιτροπών Αξιολόγησης των προτάσεων, καθώς μέχρι σήμερα συμμετείχαν και μέλη της πολιτικής ηγεσίας (υπουργός και υφυπουργός). Με τις νέες ρυθμίσεις, η αξιολόγηση θα γίνεται αποκλειστικά από υπηρεσιακούς παράγοντες, με βάση τεχνοκρατικά κριτήρια, προκειμένου να αποφεύγεται η πολιτική πίεση ή επιρροή. Δεύτερον, προβλέπεται η ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου, γεγονός που σημαίνει ότι τα προτεινόμενα έργα θα είναι είτε συμβάσεις παραχώρησης είτε ΣΔΙΤ, με τον προϋπολογισμό τους να παραμένει τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ.

Ο λόγος που οι πρότυπες προτάσεις θεωρούνται διέξοδος για το κυκλοφοριακό της Αττικής, έγκειται στο ότι δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν άλλα οδικά έργα μέσω του ΕΣΠΑ, ή άλλων κοινοτικών ταμείων, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει χρηματοδότηση αποκλειστικά μέσω εθνικών πόρων, όπου ως γνωστόν οι δυνατότητες είναι περιορισμένες.

Οι Πρότυπες Προτάσεις αφορούν έργα που προτείνει και αναλαμβάνει να αναπτύξει ο ιδιωτικός τομέας. Αυτές οι προτάσεις αποτελούν μια κατάλληλη λύση για έργα που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, όπως είναι ορισμένα οδικά έργα στην Αττική. Στο πλαίσιο της διαδικασίας, ο ιδιώτης υποβάλλει την Πρότυπη Πρόταση μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Η πρόταση περιλαμβάνει έναν φάκελο που περιγράφει το αντικείμενο της σύμβασης, αναλύει την αξία της προτεινόμενης επένδυσης και περιέχει μελέτη κόστους-οφέλους. Επιπλέον, για την υποβολή της πρότυπης πρότασης απαιτείται η καταβολή παραβόλου υπέρ του Δημοσίου, το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 1‰ της προϋπολογισμένης αξίας του έργου. Εφόσον το έργο εγκριθεί, ακολουθεί η διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν και άλλες εταιρείες.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments