Υπόμνημα – σοκ σε Μητσοτάκη: Σταματήστε άμεσα όλα τα δρομολόγια!
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Hellenic Train για Τέμπη: Αυτά μετέφερε το μοιραίο τρένο
Πρόταση-σοκ για την αναστολή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έχει περιέλθει στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη από τα τέλη Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους.
Η συγκεκριμένη πρόταση, που προκύπτει μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, προτείνει την άμεση διακοπή της επιβατικής μεταφοράς, καθώς το υφιστάμενο δίκτυο δεν πληροί τις βασικές προϋποθέσεις για την ασφαλή μεταφορά επιβατών με τα ελληνικά τρένα. Αυτή η πρόταση αποτελεί την κορύφωση της πλήρους αποτύπωσης της κατάστασης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ, κ. Γιάννο Γραμματίδη, ο οποίος ανέλαβε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με εντολή να προτείνει άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των τρένων.
Η πρόταση του Γραμματίδη, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει αποδεκτή, περιλαμβάνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα.
Σύμφωνα με την πρόταση του κ. Γραμματίδη, η οποία προκύπτει από λεπτομερή ανάλυση της κατάστασης στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των απαραίτητων έργων για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου – που περιλαμβάνει όχι μόνο υποδομές αλλά κυρίως ηλεκτρονικό εξοπλισμό – απαιτεί τη διεξαγωγή μόνο εμπορικών δρομολογίων. Δηλαδή, η μεταφορά θα πρέπει να περιορίζεται αποκλειστικά σε φορτία πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.
Ο κ. Γραμματίδης, στο απόρρητο υπόμνημά του, υποστηρίζει ότι τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν, είτε για αναβάθμιση είτε για αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές καταιγίδες Daniel και Ιανός, δεν διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως, ενδέχεται να προκαλέσουν, πέρα από άλλες συνέπειες (πιθανώς και νέα ατυχήματα), μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων.
Οπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.
Ο κ. Γραμματίδης επισημαίνει ότι, σε περίπτωση απαγόρευσης της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το μεταφορικό έργο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί οδικώς με λεωφορεία που θα διαχειρίζεται η Hellenic Train.
Αναφέρει μάλιστα ένα σχετικό παράδειγμα από την Πολιτεία της Ιντιάνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η εκτενής αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών και στην αντικατάστασή τους με λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση του κ. Γραμματίδη, και οι πληροφορίες υποδεικνύουν ότι ο διακεκριμένος νομικός δεν κλήθηκε να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με το υπόμνημά του, καθώς και την προαναφερόμενη προκλητική πρόταση.
Προετοιμαζόταν και εορταστική εκδήλωση
Η εικόνα του χάους που εκπέμπει η κυβέρνηση σχετικά με τα Τέμπη είναι κάτι που δεν μπορεί να κρυφτεί εύκολα. Θα αναφέρουμε ένα περιστατικό που συνέβη στις αρχές αυτής της εβδομάδας και το αποδεικνύει αναμφίβολα. Η ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα σταθερά μέσα μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου του μετρό της Αθήνας, είχε προγραμματίσει να γιορτάσει τα 25 χρόνια λειτουργίας της. ςΕτοίμαζαν μια μεγάλη εκδήλωση και ήθελαν να προσκαλέσουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ώστε να παρακολουθήσει τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα ως κεντρικό ομιλητή, στο πλαίσιο της γενικής γιορτής. Ωστόσο, η εκδήλωση αναβλήθηκε τελευταία στιγμή – καλύτερα, ματαιώθηκε. Όχι επειδή το ζήτησε ο Σταϊκούρας, λόγω της λαϊκής κατακραυγής της Κυριακής, αλλά γιατί το απαίτησε ο ίδιος ο Μητσοτάκης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, λειτουργώντας πολιτικά, κατάλαβε ότι η επετειακή εκδήλωση θα γινόταν αντιληπτή από την κοινωνία και τα social media ως μια ακραία πρόκληση – μια πρόσκληση να γιορτάσουμε όλα αυτά.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας