Πολιτική

Τέμπη: Έρχονται αποφάσεις Μητσοτάκη για ριζικές αλλαγές

Τέμπη: Έρχονται αποφάσεις Μητσοτάκη για ριζικές αλλαγές

Πηγή Φωτογραφίας: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΟΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΙΑ ΚΟΣΙΩΝΗ (Γ.Τ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/EUROKINISSI)

Ακολουθώντας μια εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από τις προτάσεις των στενών συνεργατών του, ο πρωθυπουργός αποφάσισε να αναδείξει τις απαντήσεις που έπρεπε να δοθούν σε προσωπικό ζήτημα και στοίχημα.

Η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη να παραχωρήσει συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha και στον Αντώνη Σρόιτερ, τη στιγμή που οι εικόνες των μαζικών συγκεντρώσεων σε όλη τη χώρα ήταν ακόμα φρέσκιες και οι αποκαλύψεις σχετικά με τις συνέπειες του τραγικού θανάτου των 57 επιβατών της μοιραίας αμαξοστοιχίας έρχονταν με ραγδαίο ρυθμό, αποδεικνύει την πρόθεσή του να αφουγκραστεί το μήνυμα της κοινωνίας και να αναλάβει πρωτοβουλία για το θέμα των Τεμπών.

Αντίθετα με τις προτάσεις στενών συνεργατών του, οι οποίοι του συνέστησαν να απευθυνθεί στους πολίτες όταν θα είχε καταλαγιάσει η ένταση και οι συνθήκες θα ήταν πιο ευνοϊκές για να παρουσιάσει την επιχειρηματολογία του, ο πρωθυπουργός επέλεξε να ρισκάρει και να αναδείξει το ζήτημα ως προσωπική του ευθύνη, επιδιώκοντας να δώσει απαντήσεις σε όλες τις πτυχές μιας υπόθεσης που έχει πλήξει το σύνολο του ελληνικού λαού.

Προς αποπομπή Χ. Σταικούρα

Αρχικά, σε μια κίνηση που δεν είναι καθόλου συνηθισμένη στα εγχώρια πολιτικά δρώμενα, ο πρωθυπουργός ουσιαστικά παραδέχθηκε το λάθος του σχετικά με την αρχική του θέση για την ύπαρξη ή μη ύποπτου φορτίου εκείνο το βράδυ. Υπογράμμισε ότι τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως αποτελούν μια ισχυρή ένδειξη ότι η έρευνα της Δικαιοσύνης προχωρά, παρά τις αντίθετες αιτιάσεις της αντιπολίτευσης. Επιπλέον, διευκρίνισε ότι το εντυπωσιακό εκλογικό αποτέλεσμα που πέτυχε η Ν.Δ. λίγους μήνες μετά την τραγωδία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί πολιτική σωτηρία.

Ταυτόχρονα, παρέχοντας σαφείς κατευθύνσεις τόσο εντός όσο και εκτός του κόμματός του, απέκλεισε πλήρως τους συγγενείς των θυμάτων από το πεδίο της αντιπαράθεσης, αποστασιοποιούμενος από σχετικές, πολυσυζητημένες απόψεις που είχαν διατυπωθεί από κυβερνητικά στελέχη. Στη συνέχεια, πέρα από τις εξηγήσεις που έδωσε, ο πρωθυπουργός προγραμματίζει μια σειρά πρωτοβουλιών για τη βελτίωση όχι μόνο του θεσμικού πλαισίου.

Η πρώτη και πιο κρίσιμη πρωτοβουλία, τόσο από πρακτική όσο και από σημειολογική άποψη, θα είναι η διάσπαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τη δημιουργία ενός ξεχωριστού υπουργείου που θα επικεντρωθεί στην αναβάθμιση των υπηρεσιών μεταφορών (για επιβάτες και εμπορεύματα) στην Ελλάδα. Παράλληλα, θα συσταθεί ένας ενιαίος φορέας για τα μέσα σταθερής τροχιάς. Οι προτεινόμενες αλλαγές κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο για να αποφευχθούν επαναλαμβανόμενα ατυχήματα όπως αυτό που συνέβη στα Τέμπη πριν από περίπου δύο χρόνια, αλλά και για να προχωρήσει ουσιαστικά το σχέδιο ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στη χώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σχεδιασμός του Μεγάρου Μαξίμου για το νέο υπουργείο Μεταφορών είναι σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός των επόμενων εβδομάδων.

Ωστόσο, η ενοποίηση των οργανισμών που διαχειρίζονται και λειτουργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή του ΟΣΕ και της Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.), δεν είναι εξίσου απλή διαδικασία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σύμφωνα με τη συμφωνία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (το 2015) με τους δανειστές, η ΣΤΑ. ΣΥ., όπως και οι άλλοι οργανισμοί συγκοινωνιών της Αθήνας έχουν περάσει στον έλεγχο του Υπερταμείου. Και, όπως έδειξε η πρόσφατη εμπειρία με τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, ό,τι μπαίνει στο Υπερταμείο δύσκολα βγαίνει! Στο Υπερταμείο έχει δεσμευτεί δημόσια περιουσία για 100 χρόνια ως αντάλλαγμα για τη διάσωση της Ελλάδας το 2015.

Στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, για τις οποίες το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αποφάσισε την επιστροφή τους στο Δημόσιο, το Υπερταμείο έλαβε αντάλλαγμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να εγκριθεί η συναλλαγή. Στις επόμενες ημέρες, ωστόσο, θα συνεδριάσουν τα Διοικητικά Συμβούλια του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, ώστε να προχωρήσει η συγχώνευση των δύο εταιρειών στον νέο φορέα «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας», ο οποίος θα ενσωματώσει και τον τομέα τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ. Έτσι, σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας που θα διαχειρίζεται την υποδομή, την επιδομή και το τροχαίο υλικό (τα βαγόνια) του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Με το υφιστάμενο καθεστώς, οι υπεύθυνοι κρύβονται ο ένας πίσω από τον άλλον, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να παραμένουν άλυτα. Ένα σημαντικό ζήτημα παραμένει η συνεργασία με τη Hellenic Train, η οποία διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει καταφέρει να συνεργαστεί ομαλά με τον ΟΣΕ και τους άλλους οργανισμούς. Η τύχη της σύμβασης με τη θυγατρική της ιταλικής FSA θα κριθεί σύντομα.

Φυσικά, στην περίπτωση του υπουργού από τη Φθιώτιδα κ. Χρήστου Σταικούρα, το ζήτημα αποκτά πολύ μεγαλύτερη σημασία, καθώς είναι ο αρμόδιος να εκφράσει δημόσια τη θέση του σχετικά με τις κυβερνητικές ενέργειες για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου και άλλων τομέων ευθύνης του. Όπως ανέφεραν συνομιλητές του πρωθυπουργού, «την ώρα που ο Μητσοτάκης παρουσίαζε στη συνέντευξή του τα βήματα που έχουν γίνει σε κάθε τομέα των συγκοινωνιών, ο υπουργός παρέμενε σιωπηλός». Επιπλέον, η ηγεσία της κυβέρνησης αποδίδει στον Χρήστο Σταϊκούρα αστοχίες και καθυστερήσεις σχετικά με τη δρομολόγηση και την υλοποίηση συγκεκριμένων παρεμβάσεων στον τομέα των συγκοινωνιών, σε μια σειρά κρίσιμων παραμέτρων.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments