Οι σεισμοί στη Σαντορίνη, το νέο λιμάνι διαφυγής και ο ρόλος του ΑΔΜΗΕ
![Οι σεισμοί στη Σαντορίνη, το νέο λιμάνι διαφυγής και ο ρόλος του ΑΔΜΗΕ](https://cdn.pagenews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ-1-768x512.jpg)
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (αρχείου) // Οι σεισμοί στη Σαντορίνη, το νέο λιμάνι διαφυγής και ο ρόλος του ΑΔΜΗΕ
Η προσεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη, το ενδεχόμενο μεγάλου σεισμού και η μαζική εκκένωση του νησιού από τουρίστες, εργαζόμενους και ντόπιους ανέδειξε την ανάγκη ενός νέου λιμανιού διαφυγής. Οι δύο προηγούμενες προτάσεις για τη χωροθέτησή του στη Βλυχάδα ή στην περιοχή Κολούμπο βρίσκονται κολλημένες στο μελετητικό στάδιο για πάνω από μια δεκαετία, με την κυβέρνηση να έχει πλέον στραφεί προς την περιοχή του Μονόλιθου, εκεί δηλαδή όπου αναπτύσσονται σήμερα οι υποδομές του ΑΔΜΗΕ.
Το «κουμπί» είχε πατήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο όταν είχε δηλώσει ότι «η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως νέο λιμάνι και ήδη το δρομολογούμε». Ακολούθησαν συσκέψεις επί συσκέψεων στα συναρμόδια υπουργεία οι οποίες κατέληξαν ότι η βέλτιστη λύση θα είναι το νέο λιμάνι να γίνει στον Μονόλιθο. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι έγιναν και οι σχετικές επαφές με τον ΑΔΜΗΕ ο οποίος δέχεται να μεταφέρει τα καλώδια που έχει στην περιοχή ώστε να διευκολύνει την κατασκευή του νέου λιμανιού.
Οι αρμόδιοι του Διαχειριστή βρίσκονται σε επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή του νέου λιμανιού με βάση τη μελέτη που έχει γίνει που προβλέπει μικρή αλλαγή της θέσης του ή διαφορετικά μικρή σταδιακή μετακίνηση των καλωδίων σε κατάλληλο χώρο (αν και αυτή η δεύτερη λύση είναι περισσότερο κοστοβόρα) ώστε να μην πληγεί η ηλεκτροδότηση του νησιού. Σύμφωνα με πηγές του ΑΔΜΗΕ, η παρουσία των καλωδίων δεν αποτελεί εμπόδιο για την κατασκευή της υποδομής και υπάρχουν οι κατάλληλες τεχνικές λύσεις.
![](https://cdn.pagenews.gr/wp-content/uploads/2025/02/ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ-5.jpg)
Προχωρά η διασύνδεση
Παράλληλα, όσον αφορά στην ηλεκτρική Διασύνδεση των Κυκλάδων το πρώτο σκέλος του έργου (Σαντορίνη – Νάξος) αναμένεται να ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι. Η πόντιση του καλωδίου υψηλής τάσης, μεταξύ των δύο νησιών (Σαντορίνη – Νάξος) , το οποίο και πρέπει να μετακινηθεί για την κατασκευή του νέου λιμανιού στον Μονόλιθο, έχει ήδη γίνει από το καλοκαίρι του 2022 ενώ ολοκληρώνονται οι εργασίες και για τον υποσταθμό.
Παράλληλα, αναμένεται η ολοκλήρωση της πόντισης των καλωδιακών τμημάτων Μήλος – Φολέγανδρος και Φολέγανδρος – Σαντορίνη συνολικού μήκους 127 χλμ.. Ήδη έχει τελειώσει το έργο της πόντισης των καλωδίων στα τμήματα Λαυρίου – Σερίφου και Σερίφου – Μήλου από τη Hellenic Cables, συνολικού μήκους 170 χλμ..
Η Δ’ φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, έργο προϋπολογισμού 524 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε το 2021. Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, με 165 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Με την ολοκλήρωσή τους, οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται ότι θα μειωθούν κατά περίπου 150 χιλιάδες τόνους δημιουργώντας παράλληλα ηλεκτρικό χώρο για ανάπτυξη έως και 730 MW νέων έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Επιπλέον, το έργο πρόκειται να μειώσει σημαντικά τις χρεώσεις των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) για όλους τους καταναλωτές.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας