Ξεμπλοκάρουν τα έργα 1,3 δισ. της Θεσσαλίας, ανοίγει ο δρόμος για τους Big 4
![Ξεμπλοκάρουν τα έργα 1,3 δισ. της Θεσσαλίας, ανοίγει ο δρόμος για τους Big 4](https://cdn.pagenews.gr/wp-content/uploads/2025/02/202502130731003439-900x524-1-768x447.jpg)
Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο // Ξεμπλοκάρουν τα έργα 1,3 δισ. της Θεσσαλίας, ανοίγει ο δρόμος για τους Big 4
Να υπενθυμίσουμε ότι τα έργα ύψους 1,35 δισ. αφορούν σε οκτώ εργολαβίες με τη διαδικασία για την ανάθεση των συγκεκριμένων έργων να έχει εκκινήσει από τις 10 Δεκεμβρίου του 2024, όταν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε τις προσκλήσεις στους μεγάλους παίκτες των κατασκευών ΑΒΑΞ, AKTOR, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ, με τα έργα να χαρακτηρίζονται fast track έργα με στόχο την άμεση αποκατάσταση των ζημιών.
Ωστόσο, αυτό άνοιξε τον ασκό του Αιόλου από την πλευρά των μικρότερων εργοληπτικών εταιρειών, οι οποίες αποκλείστηκαν εξ αρχής και έτσι, παράλληλα με την κατάθεση των προσφορών από τους Big 4 των κατασκευών λίγο πριν τα Χριστούγεννα, το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ προσέφυγε στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία και έκανε μάλιστα δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα με αποτέλεσμα να σταματήσει προσωρινά η διαδικασία.
Το σκεπτικό είχε στηριχθεί από την πλευρά των μικρών τεχνικών κατά της επιλογής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να απευθυνθεί μέσω κλειστής διαδικασίας διαπραγμάτευσης μόνο στους μεγάλους ομίλους, δηλαδή ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ, αποκλείοντας τους μικρότερους εργολάβους.
![](https://cdn.pagenews.gr/wp-content/uploads/2025/02/PLHMMYRES.jpg)
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μπορεί πλέον για αυτές τις δύο συμβάσεις που απορρίφθηκαν οι προδικαστικές να προχωρήσει στην υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, που έχουν ήδη αναδόχους και είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αφού περάσουν από τη Βουλή να προχωρήσει σε υπογραφές, σε διάστημα περίπου ενός μήνα και σε κάθε περίπτωση μέχρι τον Απρίλιο. Αυτό γιατί τα έργα είναι συνδεδεμένα με τα 600 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Τα έργα ύψους 460 εκατ. ευρώ είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που σήμερα στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα λειτουργεί με μια γραμμή αλλά και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος που επίσης έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Τα οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ προορίζονται για την επαναφορά τοπικών οδών σε όλη τη Θεσσαλία και μέρος της περιοχής της Φθιώτιδας από τις καταστροφικές συνέπειες των θεομηνιών Daniel και Elias.
Την πίτα των μεγάλων έργων τη μοιράζονται οι big 4 κατασκευαστές ως εξής:
Η AKTOR ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος στα έργα αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, προσφέροντας έκπτωση 4,80%, που αντιστοιχεί στα 141.264.516 ευρώ, αλλά και στο έργο που αφορά την «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου», προϋπολογισμού 181.660.000 ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,00%, δηλαδή το ποσό των 140.640.000,00 ευρώ.
Από την πλευρά της η ΑΒΑΞ είναι προσωρινός ανάδοχος στο έργο αποκατάστασης των ζημίων στις υποδομές των δήμων «Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων», με προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,90 %, δηλαδή 130.379.032,25 ευρώ. Επίσης, την «αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής», προϋπολογισμού 57.660.000 ευρώ για το οποίο έδωσε έκπτωση 4,10%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 44.593.500,00 ευρώ.
Η «ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» θα κατασκευάσει τα «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» στους δήμους, Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης», με προϋπολογισμό 267.500.000,00 ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5,00%, που αντιστοιχεί στο 204.939.516,13 ευρώ.
Επίσης, τα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους δήμους: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000,00 €, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5,00%, δηλαδή στα 213.137.096,77 ευρώ.
Τέλος, η ΜΕΤΚΑ αναλαμβάνει την «Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα», έργο με προϋπολογισμό 173.600.000,00 ευρώ, η οποία προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,00%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 134.400.000,00 ευρώ.
Πέρα από το πακέτο των μεγάλων ομίλων, την αποκατάσταση των βλαβών στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας συντήρησης του υπουργείου στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, με προϋπολογισμό 19,5 εκατ. ευρώ, αναλαμβάνει η ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Οι παραπάνω συμβάσεις, συν δύο συμβάσεις συμβούλων για κάθε συστάδα έργων οδικών και σιδηροδρομικών, έχουν αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας