Πολιτισμός

Νέες ταινίες: Το πορτρέτο μια σπάνιας γυναίκας στο «Είμαι ακόμη εδώ»

Νέες ταινίες: Το πορτρέτο μια σπάνιας γυναίκας στο «Είμαι ακόμη εδώ»

Πηγή Φωτογραφίας: rottentomatoes // Νέες ταινίες: Το πορτρέτο μια σπάνιας γυναίκας στο «Είμαι ακόμη εδώ»

Το υποψήφιο για 3 όσκαρ φιλμ του βραζιλιάνου σκηνοθέτη Βάλτερ Σάλες «Είμαι ακόμα εδώ» είναι ένα συγκινητικό δράμα βασισμένο σε πραγματικά συμβάντα και με ηρωίδα για υπέροχη γυναίκα.

Το υποψήφιο για 3 όσκαρ φιλμ του βραζιλιάνου σκηνοθέτη Βάλτερ Σάλες «Είμαι ακόμα εδώ» είναι ένα συγκινητικό δράμα βασισμένο σε πραγματικά συμβάντα και με ηρωίδα για υπέροχη γυναίκα , σύμφωνα με το documento και τον Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Είμαι ακόμα εδώ (Ainda estou aqui) (***)

Δραματική βραζιλιανογαλλικής συμπαραγωγής 2024 (136)

Σκηνοθεσία: Βάλτερ Σάλες Πρωταγωνιστούν: Φερνάντα Τόρες, Σέλτον Μέγιο, Φερνάντα Μοντενέγκρο

Στη Βραζιλία του 1970 όπου η στρατιωτική χούντα έχει βάλει στο ψυγείο τις ζωές των κατοίκων εδώ και μια πενταετία, ένας πρώην βουλευτής του εργατικού κόμματος συλλαμβάνεται από την αστυνομία και οδηγείται σε ανάκριση. Μάταια η σύζυγός του επιχειρεί να έρθει σε επικοινωνία μαζί του καθώς δεν ξέρει καν που να τον αναζητήσει. Ύστερα από λίγες μέρες οδηγείται κι εκείνη (μαζί με τη μεγάλη της κόρη) στο γραφείο του ανακριτή.

Έχουν περάσει 12 χρόνια από την τελευταία ταινία του Βάλτερ Σάλες (το «On the road» βασιζόταν στο εμβληματικό βιβλίο του Τζακ Κέρουακ) και ο βραζιλιάνος δημιουργός επιστρέφει στα πάτρια εδάφη με ένα έργο σπάνιας ευαισθησίας στο οποίο δεσπόζει με την στιβαρή παρουσία της η υποψήφια για το όσκαρ Α γυναικείου ρόλου Φερνάντα Τόρες. Η 59χρονη βραζιλιάνα ηθοποιός υποδύεται όχι απλώς μια μάνα-κουράγιο που φροντίζει να κρατήσει τα 5 παιδιά της μακριά από τους απάνθρωπους μηχανισμούς του δικτατορικού καθεστώτος αλλά και μια αυθεντική αγωνίστρια που αναζητά με σθένος την αλήθεια γύρω από την τύχη του συζύγου της, ο οποίος είναι ένας από τους χιλιάδες αντιφρονούντες που «εξαφανίστηκαν» κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα. Χωρίς να παγιδεύεται στις στείρες αγκυλώσεις ενός πολιτικού κινηματογραφικού σχεδίου όπου τα πάντα (πρόσωπα, ανατροπές, συναισθήματα αλλά και συνθήματα) είναι βαλμένα στον αυτόματο, το υποψήφιο για 3 όσκαρ φιλμ του Σάλες (μάλλον το καλύτερο της καριέρας του μαζί με τον «Κεντρικό σταθμό») είναι μια ψύχραιμη κριτική ματιά πάνω στην εποχή της βραζιλιάνικης δικτατορίας που δεν γίνεται ούτε για μια στιγμή διδακτικό ή υπερφίαλο. Πατώντας στο βιογραφικό μυθιστόρημα του γιου της οικογένειας Μαρσέλο Πάιβο και σπάζοντας την αφήγηση σε 3 χρονικές περιόδους (1970, 1986 και 2014), ο Σάλες μεταφέρει την ιστορία της ηρωίδας και των παιδιών της ως μια επώδυνη διαδικασία ωρίμανσης και εξέλιξης, όπου οι καίριες αποφάσεις γύρω από το μέλλον τους λαμβάνουν το χαρακτήρα μιας υπόθεσης ζωής και θανάτου. Με συνέπεια στην αφήγηση κι ένα υποδειγματικά γραμμένο σενάριο που αφαιρεί κάθε περιττό ή μελό στοιχείο, το «Είμαι ακόμα εδώ» θα σας συγκινήσει λόγω της ακαταμάχητης ανθρωπιάς του, η οποία ταυτίζεται απόλυτα με τον ακέραιο, περήφανο χαρακτήρα της ξεχωριστής πρωταγωνίστριας.

Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο (**1/2)

Φαντασίας ελληνογαλλικής συμπαραγωγής 2024 (86)

Σκηνοθεσία: Γιάννης Βεσλεμές Πρωταγωνιστούν: Πάνος Παπαδόπουλος, Γιώργος Κατσής, Αρης Μπαλής, Σάντρα Σαραφάνοβα, Αλεξία Καλτσίκη, Ντομινίκ Πινιόν

Τρία αδέλφια που ζουν απομονωμένα στο πατρικό τους πειραματίζονται με μια χρονομηχανή για να φέρουν πίσω στη ζωή τη νεκρή μητέρα τους. Αστείρευτη φαντασία, ψαγμένο χιούμορ και τολμηρές σκηνές που δεν υπακούουν σε κανένα ορθολογικό περιορισμό, μετατρέπουν το νέο φιλμ του Γιάννη Βεσλεμέ («Νορβηγία») σε μια απολαυστική αλληγορία για τις οικογενειακές σχέσεις, τη σεξουαλικότητα αλλά και την επώδυνη ενηλικίωση. Στο κέντρο του ελλειπτικού σεναρίου (το οποίο φωτογραφίζει το εκκεντρικό σύμπαν των Λιντς και Κρόνενμπεργκ) υπάρχει φυσικά η χαρμολύπη που πηγάζει από τα απρόσμενα επεισόδια μιας εκκεντρικής διαχείρισης πένθους ακόμα κι αν η κατασκευή του έργου δείχνει άνιση.

Το πιο πολύτιμο φορτίο (La Plus Précieuse des Marchandises ) (***)

Animation βελγογαλλικής συμπαραγωγής 2024 (81)

Σκηνοθεσία: Μισέλ Χαζαναβίσιους Με τις φωνές των: Ντομινίκ Μπλαν, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά, Ντενί Πονταλιντές, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν

Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Σε ένα δάσος της Πολωνίας, μια χωρική εντοπίζει ένα παρατημένο μωρό και παρά τις αντιρρήσεις του ξυλοκόπου άντρα της θα το πάρει στο σπίτι τους και θα το φροντίσει σαν να είναι δικό της παιδί.

Απέραντα τρυφερό αλλά και με ψήγματα ενός γνήσιου έργου τέχνης, με το σχέδιο να προκύπτει από ανθρώπινο χέρι κι όχι από Η/Υ, το νέο φιλμ του Μισέλ Χαζαναβίσιους («The Artist») που ήταν υποψήφιο για Χρυσό Φοίνικα, βασίζεται σε βιβλίο του Ζαν-Κλοντ Γκραμπέργκ και είναι ένα διαφορετικό ουμανιστικό παραμύθι. Εκτός της εικαστικής μεγαλοπρέπειας κάποιων ειδικών σκηνών – όλο το δεύτερο μέρος είναι αυθεντικό ποίημα- η συναισθηματική ζεστασιά που αναδύει το σενάριο (υποψήφιο στα Σεζάρ) του Χαζαναβίσιους θα σας κλέψει την καρδιά.

Τρελή από έρωτα- Μπρίτζετ Τζόουνς: Η Επιστροφή (Bridget Jones: Mad About the Boy) (**)

Κομεντί αμερικανικής παραγωγής 2025 (125)

Σκηνοθεσία: Μάικλ Μόρις Πρωταγωνιστούν: Ρενέ Ζελβέγκερ, Τσιουετέλ Ετζιοφόρ, Λίο Γούντολ, Κόλιν Φερθ, Χιου Γκραντ

Η χήρα εδώ και τέσσερα χρόνια Μπρίτζετ Τζόουνς καθώς δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα με την καθημερινότητα (που γεμίζει σχεδόν αποκλειστικά από τα δύο παιδιά της), παίρνει την απόφαση να επιστρέψει στην παλιά της εργασία.

Τέταρτο μέρος του διάσημου franchise που γεννήθηκε από τη στήλη της Έλεν Φίλντινγκ στην εφημερίδα Independent πριν γίνει best seller και ακολουθεί την πεπατημένη των προηγούμενων φιλμ. Δηλαδή η Ζελβέγκερ να κάνει τις ατελείωτες μούτες της, το πιασάρικο σενάριο να φλερτάρει διαρκώς με τη φάρσα ενώ τα βέλη του έρωτα να έχουν μόνιμα την ηρωίδα για στόχο. Δεν είναι κακό αλλά θα προτιμούσαμε περισσότερο ψαγμένο – και με βρετανικό φλέγμα- χιούμορ, ειδικά στις σκηνές που η ηρωίδα αυτοσαρκάζεται.

Captain America: Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος (Captain America: Brave New World) (**)

Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2025 (118)

Σκηνοθεσία: Τζούλιους Ονα Πρωταγωνιστούν: Αντονι ΜακΚι, Χάρισον Φορντ, Λιβ Τάιλερ, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο

Οι σχέσεις των ΗΠΑ και των συμμάχων της (Ιαπωνία, Ινδία, Γαλλία) βρίσκονται σε οριακό σημείο ύστερα από διεθνές επεισόδιο κι ο αμερικανός πρόεδρος θα χρειαστεί τη βοήθεια του Κάπτεν Αμέρικα για να εντοπίσει τον εγκέφαλο που το προκάλεσε.

Η πρώτη ταινία του αφροαμερικανού Άντονι Μακ Κι ως Κάπτεν Αμέρικα επιχειρεί να συνδυάσει ένα σχόλιο για τη νέα εποχή που ανατέλλει («Η παγκόσμια εξουσία αλλάζει»), μαζί με το σούπερ θέαμα, την επιστημονική περιπέτεια και μια επίφαση δράματος που πηγάζει από τα ιερά και όσια της Marvel. Ο ανανεωτικός αέρας προφανώς και είναι στα σχέδια των ανθρώπων της εταιρείας αλλά η απόφαση τους να χωρέσουν στο ίδιο ρινγκ τον εθνικό ήρωα της Αμερικής, τον red Hulk, τις Μαύρες Χήρες και τον… Ιντιάνα Τζόουνς μάλλον προκαλεί περισσότερο σύγχυση αντί του επιθυμητού δέους.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments