Nέα της αγοράς

Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Γιατί ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη φέτος η Coca Cola HBC

Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Γιατί ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη φέτος η Coca Cola HBC

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay / Διαδίκτυο // Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Γιατί ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη φέτος η Coca Cola HBC

Το εργαλείο των ανατιμήσεων, η προσπάθεια στροφής των καταναλωτών σε προϊόντα με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους με πρωτοκαθεδρία της Ελλάδας, οι επενδύσεις στο HORECA, η πιθανότητα εξαγορών και η μερισματική πολιτική

Ακόμα υψηλότερους στόχους επιδόσεων για το 2025 θέτει η διοίκηση της Coca Cola HBC μετά την εντυπωσιακή αύξηση της κερδοφορίας κατά την περυσινή χρήση με τη μεγαλύτερη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους επί ευρωπαϊκού εδάφους να καταγράφονται στην Ελλάδα.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τις επιδόσεις μας πέρυσι και νοιώθουμε ότι είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι να συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία το 2025 και πέρα απ’ αυτό» ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές.

Το guidance που είχε σπεύσει να μοιραστεί νωρίτερα ο Ομιλος κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024 έκαναν λόγο για αύξηση φέτος των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση 6-8% καθώς και την αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση μεταξύ 7% και 11%.

«Κλειδιά» παράγοντες γι αυτό, όπως σκιαγράφησαν κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς και ο οικονομικός διευθυντής Αναστάσης Σταμούλης, είναι ο περιορισμός των πληθωριστικών πιέσεων και η “εργαλειοποίηση” των τιμών των προϊόντων, που έχει αποδώσει ως τώρα ιδανικά, η συνέχιση των επενδύσεων – κυρίως στην επικοινωνία και την εμπορική προώθηση – προκειμένου να στραφούν οι καταναλωτές σε προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, η διατήρηση της ανοδικής τροχιάς σειράς ώριμων χωρών, όπως η Ιταλία που έγραψε +11% πέρυσι αλλά και η Ελλάδα με έμφαση στο HORECA, και η προσδοκία ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις και στις μεγάλες αναδυόμενες. Πάντως αν και στην αγορά ήδη έχουν αρχίσει οι εικασίες για το πως θα μπορούσε ο Ομιλος Coca Cola HBC να επωφεληθεί απ’ την πιθανότητα ειρήνευσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, η διοίκηση του χθες απέφυγε να πάρει θέση , σύμφωνα με το newmoney και τον Στέλιο Μορφίδη

«Έχουμε επίγνωση των δυναμικών τάσεων στην αγορά μας και του ασταθούς πολιτικού τοπίου που μας περιβάλλει, και έχουμε ολόκληρο το έτος μπροστά μας, συμπεριλαμβανομένων των βασικών περιόδων «κλειδιά» που γίνεται το trading. Ωστόσο, γενικά, είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να εκτελούμε και να αυξήσουμε την απόδοση σε διάφορα περιβάλλοντα», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου κ. Αναστάσης Σταμούλης. Απαντώντας σε ερώτηση για τις πληθωριστικές πιέσεις στα κόστη του Ομίλου ο κ. Σταμούλης τόνισε ότι η πρόβλεψη είναι ότι θα συνεχίσει να υπάρχει πίεση σε ο,τι αφορά το κόστος αλλά πιθανότατα όχι τόσο όσο στο παρελθόν. «Υπάρχει κάποια βελτίωση σε ο,τι αφορά τη ζάχαρη και το κόστος ενέργειας, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει πίεση όσον αφορά το αλουμίνιο, την εμπορική πορεία και ορισμένα δευτερεύοντα υλικά συσκευασίας. Βέβαια πρέπει να τονίσω ότι έχουμε πολύ καλή κάλυψη αντιστάθμισης κινδύνου όσον αφορά τα βασικά μας εμπορεύματα. Κατά μέσο όρο, είμαστε περίπου 60% καλυμμένοι, που είναι καλύτερη θέση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι»

Οι τιμές

«Παραμένει πραγματικά ένα πολύ δυναμικό περιβάλλον παρόμοιο με αυτό που είδαμε πέρυσι», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς ερωτηθείς για το καταναλωτικό περιβάλλον στην Ευρώπη φέτος. Τόνισε ωστόσο πως οι μοναδικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε αγορά έχουν ήδη ενσωματωθεί στα σχέδια του Ομίλου.

«Σε σχέση με τους καταναλωτές, βλέπουμε, όπως τονίσαμε και πέρυσι, ότι υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ευαισθησία στις τιμές καταναλωτή που στην πραγματικότητα παραμένει σταθερή σε όλες τις χώρες, αν και βρίσκεται κάτω απ’ τα επίπεδα του 2021. Άρα, συνολικά, αυτό απλώς ενισχύει τη θέση ότι η οικονομική προσιτότητα παραμένει βασικό θέμα. Κι αυτό αντικατοπτρίζεται πολύ καλά σε όλα τα σχέδια διαχείρισης της αύξησης των εσόδων μας σε όλες τις χώρες, φυσικά, μαζί με τις πρωτοβουλίες premiumization που έχουμε επίσης. Ωστόσο, τονίζω και αναγνωρίζω ότι υπάρχει μια πληθώρα πρωτοβουλιών προσιτής τιμής που έχουμε στις αγορές μας και στα τρία τμήματα της δραστηριότητας μας μέσω προωθήσεων»

Ερωτηθείς για τις υπεραποδόσεις των τελευταίων χρόνων παρά τις μεγάλες προκλήσεις ο κ. Μπογκντάνοβιτς στάθηκε στα αποτελέσματα που έφερε η “εργαλειοποίηση” των τιμών, το price mixing, το οποίο όμως την τελευταία διετία λειτούργησε συνδυαστικά με την αύξηση του όγκου των πωλήσεων. «Οι φιλοδοξίες μας παραμένουν πολύ ισχυρές και υψηλές, αλλά απλώς περιμένουμε ότι με την πάροδο των ετών και ελλείψει ασυνήθιστων συνθηκών στην αγορά, το να είμαστε σε διάδρομο ανάπτυξης 6% έως 7% είναι κάτι που θεωρούμε εφικτό. Οταν δηλαδή θα ομαλοποιηθούν όλες οι συνθήκες. Εκεί θα βλέπαμε επίσης μια πιο ισορροπημένη συμβολή από το μείγμα τιμών και τον όγκο των πωλήσεων».

Επένδυση στο HORECA – Αύξηση περιθωρίων στην Ελλάδα

Η διοίκηση του Ομίλου πάντως δεν έκρυψε την ικανοποίηση της για τις επιδόσεις πέρυσι στις ώριμες αγορές στην Ευρώπη τονίζοντας ότι θα συνεχίσει να επενδύει στο δυναμικό των πωλήσεων στο HORECA, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, και στο προωθητικό marketing. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι, ειδικά για το πώς είδαμε να αυξάνονται τα οργανικά έσοδα 3,3%. Και πρέπει να πω ότι σε συνδυασμό με τον χαμηλότερο πληθωρισμό του κόστους εισροών, έχουμε δει καλή διεύρυνση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Τώρα, υπήρχε πίεση στο περιθώριο EBIT, αλλά όπως είπαμε, επενδύαμε πίσω από την ανάπτυξη της επιχείρησης. Αυτές οι επενδύσεις βρίσκονται, για παράδειγμα, πίσω από τους ανθρώπους μας που ενισχύουν το δυναμικό πωλήσεων στα κανάλια εκτός σπιτιού στην Ιταλία και την Ελλάδα, καθώς και συνολικές επενδύσεις πίσω από ισχυρά σχέδια μάρκετινγκ. Υπήρχε επίσης ένα μικρό στοιχείο στο περιθώριο ως αποτέλεσμα του μείγματος χωρών με ισχυρότερη ανάπτυξη που προέρχεται από την Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες. Και θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω ότι είχαμε την εφαρμογή DRS στην Ιρλανδία, η οποία, όπως ίσως θυμάστε, απαιτεί ένα ορισμένο επίπεδο τιμολόγησης για να αντισταθμίσει το κόστος που προκύπτει, αλλά μαθηματικά αυτό οδηγεί τη μείωση του περιθωρίου», τόνισε.

CAPEX, μέρισμα και εξαγορές

Στο κομμάτι του CAPEX ο κ. Σταμούλης επανέλαβε ότι η πρόβλεψη των επενδύσεων θα κινηθεί και πάλι μεταξύ 6,5% και 7,5% των ετήσιων εσόδων, τονίζοντας πως προτεραιότητα του Ομίλου παραμένει οι επενδύσεις στα μέσα που μπορούν να ενισχύσουν την οργανική ανάπτυξη.

Παρ’ όλα αυτά ο Ομιλος διατηρεί μια προοδευτική μερισματική πολιτική σε αναλογία 40% ως 50% των κερδών. «Και γι αυτό προτείνουμε μία αύξηση 11% της μερισματικής ανάπτυξης φέτος έναντι της περυσινής χρονιάς και έπειτα από το +19% του 2023».

Τέλος, ερωτηθείς για πιθανές νέες εξαγορές, ο κ. Μπογκντάνοβιτς υπογράμμισε πως προτεραιότητα του Ομίλου είναι η αφομοίωση και προσαρμογή όλων των κινήσεων που είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια «ώστε να τα κάνουμε να λειτουργήσουν». Ωστόσο τόνισε πως «παραμένουμε ανοιχτοί για οποιεσδήποτε ευκαιρίες στο μέλλον που μπορεί να παρουσιαστούν, εφόσον ανταποκρίνονται στα κριτήρια της στρατηγικής αποτίμησης προσαρμογής και γενικά ότι είναι λογικό για το αναπτυξιακό μας ταξίδι καθώς και για τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους για την επιχείρησή μας και τους μετόχους μας».

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments