Meta: Προσπαθεί αδιάκοπα να επανεφεύρει το μέλλον – Γιατί δεν της βγαίνει

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay // Meta: Προσπαθεί αδιάκοπα να επανεφεύρει το μέλλον – Γιατί δεν της βγαίνει
Μια νέα ομάδα της Meta εργάζεται πάνω σε ρομπότ ικανά να κάνουν οικιακές εργασίες, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg. Αλλά ο ευρύτερος στόχος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, είναι να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλες εταιρείες για να κατασκευάσουν τα δικά τους ρομπότ – ένα επίτευγμα που θα καθιστούσε τη Meta ένα κρίσιμο κομμάτι της βιομηχανίας ρομποτικής.
Η Meta χρειάζεται μια τέτοια επιτυχία. Παρότι οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλείς, έχει χάσει τη μάχη για τον έλεγχο των συσκευών στις οποίες χρησιμοποιούνται αυτές τις εφαρμογές – δηλαδή στις συσκευές τηλεφώνων. Η Apple και η Google κυριάρχησαν γρήγορα στο τοπίο των smartphones στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια σε οποιονδήποτε άλλον, συμπεριλαμβανομένης της Meta.
Τώρα, η Meta φαίνεται ότι προσπαθεί να διασφαλίσει ότι δεν θα χάσει ξανά την ευκαιρία. Κατά την τελευταία μισή δεκαετία, έχει κάνει μια επιθετική είσοδο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και το metaverse για να προλάβει τις εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες – αλλά και να ξεφύγει από τη σκιά του Facebook. Μια επέκταση στη ρομποτική θα ήταν ένα μεγάλο βήμα προς αυτόν τον στόχο.
Δεδομένο είναι ότι ο τεχνολογικός γίγαντας θα αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό. Η Tesla παρουσίασε το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus στην περσινή εκδήλωση για την παρουσίαση του Cybercab και η εταιρεία κατασκευής τσιπ Nvidia ανακοίνωσε νέα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που έχει σχεδιαστεί για την τροφοδοσία ρομπότ στην έκθεση Consumer Electronics Show τον Ιανουάριο.

Περιμένοντας το Metaverse
Η μεγαλύτερη προσπάθεια της Meta να επεκταθεί πέραν του Facebook έγινε το 2021, όταν μετονομάστηκε σε Meta με απώτερο στόχο να επικεντρωθεί στο «metaverse», έναν ευρύ όρο για ψηφιακούς κοινόχρηστους χώρους που αφορούν ως επί το πλείστον στην εικονική πραγματικότητα.
Θέλησε έτσι να καταστήσει σαφές ότι η Meta είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης: μια πλατφόρμα που θα καθορίσει τη νέα εποχή της πληροφορικής.
«Βρισκόμαστε στην αρχή του επόμενου κεφαλαίου για το διαδίκτυο, και είναι το επόμενο κεφάλαιο και για την εταιρεία μας», ανέφερε η εταιρεία στην επιστολή του ιδρυτή του 2021, την οποία υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg.
Παρόλα αυτά, σχεδόν μισή δεκαετία αργότερα, το metaverse παραμένει εξειδικευμένο, σε αντίθεση με το πανταχού παρόν smartphone. Μόλις 7,7 εκατομμύρια ακουστικά μικτής πραγματικότητας αναμένεται να παραδοθούν παγκοσμίως το 2025, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς International Data Corporation (IDC), σε σύγκριση με τα 331,7 εκατομμύρια smartphones που εκτιμάται ότι θα έχουν παραδοθεί παγκοσμίως μόνο το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Πάντως, η Meta είναι μακράν ο ηγέτης των ακουστικών, με την IDC να αναφέρει ότι αντιπροσωπεύει σχεδόν το 71% της αγοράς.
Οι αποτυχίες
Οι προηγούμενες προσπάθειες της Meta να επεκταθεί σε τομείς εκτός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είχαν ευρεία απήχηση στους καταναλωτές.
Το 2013 λάνσαρε ένα τηλέφωνο με την επωνυμία Facebook σε συνεργασία με την ταϊβανέζικη εταιρεία τεχνολογίας HTC, που κάποτε ήταν σημαντικός παίκτης στην αγορά τηλεφώνων Android. Όμως, λίγο μετά την κυκλοφορία του, η AT&T έριξε την τιμή της συσκευής σε μόλις 0,99 δολάρια, ως αποτέλεσμα των πολύ χαμηλών πωλήσεων – και ήταν ίσως μια ένδειξη ότι οι καταναλωτές δεν ήθελαν περισσότερο Facebook στο τηλέφωνό τους παρά μόνο στην εφαρμογή του.
Η Meta προσπάθησε επίσης να εισχωρήσει στον τομέα του «έξυπνου σπιτιού» με μια συσκευή βιντεοκλήσεων που ονομαζόταν Meta Portal (αρχικά Facebook Portal), η οποία λανσαρίστηκε το 2018, αλλά πλέον έχει αποσυρθεί.
Ωστόσο, η τελευταία προσπάθεια της Meta με τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban δείχνει πολλά υποσχόμενη. Η μητρική εταιρεία της Ray-Ban, η EssilorLuxottica, δήλωσε στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το 2024 στις 12 Φεβρουαρίου ότι έχει πουλήσει δύο εκατομμύρια ζευγάρια γυαλιών από το ντεμπούτο τους το 2023, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος. Θα χρειαστεί, όμως, να αποκρούσει τον ανταγωνισμό από την Google και τη Samsung, οι οποίες ανακοίνωσαν μια νέα έκδοση του Android για ακουστικά μικτής πραγματικότητας και έξυπνα γυαλιά τον Δεκέμβριο, ελπίζοντας να επαναλάβουν την επιτυχία που έχουν γνωρίσει στον κλάδο των κινητών τηλεφώνων.
Οι φιλοδοξίες της Meta με τα ανθρωποειδή ρομπότ μπορεί να είναι ελαφρώς διαφορετικές, σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg. H εταιρεία φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει ένα οικιακό ρομπότ με την επωνυμία Meta, αλλά η αρχική φιλοδοξία της είναι να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για ρομπότ – όπως το Android είναι μια πλατφόρμα που τροφοδοτεί τα τηλέφωνα. Όλα αυτά είναι μέρος της αποστολής της Meta να κάνει το όνομα «Meta» συνώνυμο με κάτι διαφορετικό από τις εφαρμογές των social media.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας