Διεθνή

Αέριο και αυτοκίνητα τα “δώρα” της Ε.Ε. για να εξευμενίσει τον Τραμπ

Αέριο και αυτοκίνητα τα “δώρα” της Ε.Ε. για να εξευμενίσει τον Τραμπ

Πηγή Φωτογραφίας: CNN, Trump, Macron gloss over differences in France after rough start

Ο επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ μεταβαίνει στην Ουάσιγκτον με ένα πακέτο προτάσεων για να πείσει τον Αμερικανό πρόεδρο να μην πραγματοποιήσει τις απειλές του

Ο επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ Μάρος Σέφτσοβιτς μετέβη στην Ουάσιγκτον με μια βαλίτσα γεμάτη «δώρα» που ελπίζει ότι μπορούν να εξευμενίσουν τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, και να αποτρέψουν έναν κλιμακούμενο εμπορικό πόλεμο της μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη με το μπλοκ.

Η επίσκεψη του Σέφτσοβιτς στις ΗΠΑ λαμβάνει χώρα σε μια κρίσιμη στιγμή για το μπλοκ, αφού ο Τραμπ έχει ανακοινώσει ότι θα επιβάλλει εκ νέου δασμούς στον χάλυβα και το αλουμίνιο τον επόμενο μήνα, αίροντας ουσιαστικά την προηγούμενη «εκεχειρία» των δύο πλευρών. Ανακοίνωσε επίσης ότι θα επιβάλλει αμοιβαίους δασμούς που θα μπορούσαν να βλάψουν τους Ευρωπαίους εξαγωγείς – ιδιαίτερα την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρωπαικής Ένωσης.

Παρότι οι Βρυξέλλες έχουν αναλωθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην ενίσχυση του «οπλοστασίου» τους για έναν ενδεχόμενο εμπορικό πόλεμο, θέλουν σε πρώτη φάση να επιχειρήσουν την επίτευξη μιας συμφωνίας με τον Τραμπ. Το Politico εστιάζει στα «καρότα» που θα μπορούσαν να προσφέρουν οι Βρυξέλλες στις ΗΠΑ για την επίτευξη μιας τέτοιας συμφωνίας

Αύξηση των εισαγωγών φυσικού αερίου

Η εμμονή του Τραμπ με το εμπορικό έλλειμμα ύψους 198 δισ. ευρώ της Αμερικής με την Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο επίκεντρο των απειλών του να επιβάλλει υψηλούς δασμούς που θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια στο μπλοκ. Ωστόσο, η ταυτόχρονη δέσμευση του Αμερικανού προέδρου -«drill, baby, drill»- ότι οι ΗΠΑ θα ενισχύσουν την εξόρυξη φυσικού αερίου εγείρει ελπίδες ότι οι ευρωπαϊκές χώρες μπορούν να αποφύγουν την προοπτική ενός εμπορικού πολέμου αγοράζοντας περισσότερο αέριο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού – κίνηση που θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει το μπλοκ να μειώσει τις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG).

«Γιατί να μην το αντικαταστήσουμε με αμερικανικό LNG, το οποίο είναι φθηνότερο για εμάς και μειώνει τις τιμές της ενέργειας μας;», αναρωτήθηκε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τον Νοέμβριο.

Στην πράξη, ωστόσο, ορισμένες χώρες της ΕΕ όπως η Γερμανία έχουν θέσει το ερώτημα πόσο περισσότερο αμερικανικό LNG μπορεί να αγοράσει το μπλοκ πέρα ​​από τις υφιστάμενες ποσότητες. Από την άλλη, τουλάχιστον μία χώρα της ΕΕ προωθεί την ιδέα ενός προγράμματος επιδοτήσεων που θα καταστήσει τις προμήθειες LNG από τις ΗΠΑ πιο προσιτές, με στόχο την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου. Αλλά η συγκέντρωση πόρων για την αγορά ορυκτών καυσίμων θα ήταν μια αμφιλεγόμενη κίνηση.

Εν τω μεταξύ, παράγοντες της βιομηχανίας πιέζουν ώστε το πακέτο της ΕΕ να περιλαμβάνει δεσμεύσεις ότι δεν θα τιμωρούνται οι εισαγωγείς αμερικανικών καυσίμων για τις εκπομπές μεθανίου – δεδομένου ότι ο Τραμπ είναι έτοιμος να χαλαρώσει τα περιβαλλοντικά πρότυπα στις ΗΠΑ και οι ενεργειακοί κολοσσοί ενδέχεται να αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα από τις ευρωπαϊκές χώρες εάν επωφεληθούν από αυτήν την αλλαγή των κανόνων.

Μείωση φόρων εισαγωγής για τα αυτοκίνητα

Ο Τραμπ έχει επικρίνει επίσης πολλάκις την ΕΕ για την πολιτική της όσον αφορά τα αμερικανικά αυτοκίνητα και τον φόρο εισαγωγής 10% που επιβάλλει το μπλοκ. Οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς μόλις 2,5% στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, αν και το ύψος τους εκτινάσσεται στο 25% όσον αφορά τα ελαφρά φορτηγά.

Ο Αμερικανός πρόεδρος υποσχέθηκε να επιβάλλει ανάλογους δασμούς με αυτούς των άλλων χωρών, καθώς και δασμούς στα αυτοκίνητα – με τους συμβούλους του μάλιστα να υποστηρίζουν την αμφιλεγόμενη άποψη ότι οι φόροι προστιθέμενης αξίας της ΕΕ αντιπροσωπεύουν επίσης έναν de facto δασμό που απαιτεί αντίποινα από τις ΗΠΑ. Επί του παρόντος δεν είναι σαφές εάν ο ειδικός δασμός θα προστεθεί στους υφιστάμενους, ωστόσο τυχόν νέοι φραγμοί ενέχουν σημαντικό κίνδυνο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ιδίως τις τρεις μεγάλες γερμανικές εταιρείες.

Η πιο προφανής «απάντηση» του μπλοκ θα ήταν να μειώσει τους δασμούς ώστε να ευθυγραμμιστούν με αυτούς των ΗΠΑ, άποψη που έχουν υποστηρίξει η αυτοκινητοβιομηχανία BMW και ο επικεφαλής της επιτροπής διεθνούς εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μπερντ Λανγκ.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους κανόνες του παγκόσμιου εμπορίου, οποιαδήποτε μείωση των δασμών της ΕΕ θα πρέπει να ισχύει για όλους τους εμπορικούς εταίρους της. Αυτό θα αποτελούσε μια νίκη για την Κίνα, οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων της οποίας αναζητούν απεγνωσμένα νέες αγορές. Κι αυτό γιατί, μετά από έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις εταιρειών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πέρυσι νέους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Βέβαια, επειδή οι εν λόγω δασμοί επιβλήθηκαν στο πλαίσιο έρευνας κατά των επιδοτήσεων, θα παραμείνουν σε ισχύ ακόμη κι αν η ΕΕ μειώσει τους δασμούς της στο επίπεδο του 2,5% που επιβάλλουν και οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Σαμ Λόουε, εταίρο της Flint Global.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments