Στην έκθεση 178 σελίδων που παρουσιάστηκε σήμερα στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, δύο χρόνια μετά την τραγωδία, υπάρχει πληθώρα ευρημάτων, προσομοιώσεων και αναλύσεων, με στόχο την εξαγωγή ενός τελικού συμπεράσματος.Η έκθεση παρουσιάστηκε σήμερα από τον πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστο Παπαδημητρίου, τον προϊστάμενο μονάδας διερευνήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κώστα Καπετανίδη, καθώς και τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης και στελέχη της ERA, Bart Accou και Fabrizio Carpinelli.
Ένα από τα βασικά θέματα της έκθεσης αφορά την πυρόσφαιρα που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων. Όπως αναφέρθηκε, οι προσομοιώσεις και οι ειδικές αναλύσεις υποδεικνύουν την πιθανή ύπαρξη άγνωστου καυσίμου, γεγονός που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση. Σύμφωνα με την εκτίμηση των ειδικών, από τα 57 θύματα, 5 έως 7 πιθανότατα έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση.
Σε μια συγκεκριμένη εικόνα, μάλιστα (66), φαίνονται στοιχεία καύσης δύο διαφορετικών καυσίμων. Το ένα αφήνει μαύρο και το άλλο λευκό υπόλειμμα.
Όλες οι εικόνες και τα ευρήματα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που παρουσιάζονται στο πόρισμα
Σιδηροδρομικός χάρτης με τους σταθμούς Παλαιοφάρσαλο, Λάρισα και Νέοι Πόροι
Σιδηροδρομικός χάρτης με τους σταθμούς Παλαιοφάρσαλο, Λάρισα και Νέοι Πόροι
Σχέδιο των σιδηροδρομικών γραμμών στο σταθμό Λάρισας, όπως απεικονίζεται στον πίνακα ελέγχου στο σταθμό της Λάρισας
Χάρτης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας (από Google Maps, 04/2023)
Δαπάνες συντήρησης στην Ευρώπη και την Ελλάδα (πηγή: ERA)
Επενδύσεις σε σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές στην Ευρώπη και την Ελλάδα (2001-2021) – (πηγή: ERA)
Η τελική θέση των 3 μηχανών και ορισμένων επιβατικών και εμπορευματικών βαγονιών
Δορυφορική εικόνα της σύγκρουσης, με την αρχική πρόσκρουση και το φαινόμενο του καταπέλτη. (Τα SP1,2,3 είναι χαλύβδινες πλάκες και επίσης καταπλακώθηκαν)
Ο τόπος του δυστυχήματος
Οι μηχανές 120-022 και 120-012 της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 μετά το ατύχημα. Μπροστινή όψη, από τον δρόμο
Η πρώτη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας (120-022) παρουσιάζει εκτεταμένες ζημιές από την πολύ βαριά μετωπική σύγκρουση με την μηχανή (120-023) της επιβατικής αμαξοστοιχίας
Κίνηση της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας 120-023 πάνω και μέσα από την οροφή της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 120-022
Μπροστινή όψη της μηχανής 120-022, η οροφή λείπει
Τμήμα (σασί) της πλήρως κατεστραμμένης μηχανής 120-023 της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62
Εκτιμώμενη περιοχή δεύτερης σύγκρουσης για την εμπορική αμαξοστοιχία (προσομοιωμένη εικόνα πίσω από το βίντεο)
Απομεινάρια της πρώτης πλατφόρμας που μετέφερε χαλύβδινες πλάκες
Λείπει το οπίσθιο άκρο της μηχανής 120-012
Υπολείμματα του βαγονιού με το εστιατόριο (αριστερά) σε σχήμα S όπως βρέθηκε επί τόπου, και δεξιά η πλατφόρμα του ίδιου βαγονιού στη θέση Κουλούρι
Απομεινάρια των πάνω χαλύβδινων πλακών και η τελική θέση των τριών σειρών με τις χαλύβδινες πλάκες
Υπολείμματα του βαγονιού Β2
Τα απομεινάρια του βαγονιού Β3
Γραμμική πρόσκρουση χαλύβδινων πλακών στην πλευρά του βαγονιού Β4
Συνολική προσημειωμένη εικόνα του μηχανισμού δυστυχήματος με τους αντίστοιχους χρόνου. Η εικόνα 2 δείχνει την πρώτη πρόσκρουση. Η εικόνα 4 δείχνει την δεύτερη πρόσκρουση και οι εικόνες 5 και 6 δείχνουν την κίνηση μέχρι την ακινητοποίηση
Πρώτο στάδιο, λάμψη ανάφλεξη. Ο πράσινος κύκλος δείχνει τη θεωρητική ακτίνα της αρχικής ανάφλεξης
Πρώτο (αριστερά) και δεύτερο (δεξιά) στάδιο της πυρόσφαιρας
Διευκρίνιση της ακολουθίας του δυστυχήματος με το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα
Φωτιές τύπου Pool Fire #1 και #2 (σε «λίμνη» από καύσιμα)
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Υπουργείο Μεταφορών για το πόρισμα: «Επιμονή ώστε να αντιμετωπιστούν παθογένειες ετών»
«Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εδράζεται στο ευρωπαϊκό και εθνικό θεσμικό πλαίσιο, με πλήρη ανεξαρτησία, διαφάνεια και παροχή πρόσβασης σε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία», τονίζει το υπουργείο Μεταφορών.
Οι ανακοινώσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, οι πιθανές ποικιλόμορφες ερμηνείες και αναγνώσεις των συμπερασμάτων, καθώς και οι πολιτικές ενέργειες που θα προγραμματιστούν.
Το σχόλιο σας