Πολιτική

Συμπεράσματα από το πόρισμα για τα Τέμπη

Συμπεράσματα από το πόρισμα για τα Τέμπη

Πηγή Φωτογραφίας: [376064] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΟΔΑΣΑΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτοματοποιημένη μέθοδο για να καθορίσει τη διαδρομή της αμαξοστοιχίας IC-62

Αν αφαιρέσουμε από την τραγωδία των Τεμπών τις υπερβολές σχετικά με εξαφανισμένα θύματα και βαγόνια, δολοφονίες και μπαζώματα, ξυλοκοπήματα και συγκαλύψεις, τι μένει;

Τα δύο κύρια αίτια είναι η παρουσία ορισμένων ανίκανων δημοσίων υπαλλήλων που επέδειξαν εγκληματική αδιαφορία στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς και η κατάσταση του δημόσιου τομέα, ο οποίος, βυθισμένος στη γραφειοκρατία, τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα, δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει τη σύμβαση 717.

Τι μάθαμε σήμερα από το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών;

Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτοματοποιημένη μέθοδο για να καθορίσει τη διαδρομή της αμαξοστοιχίας IC-62, που είχε προορισμό τους Νέους Πόρους. Αυτή η ενέργεια παραβίασε σχετική οδηγία που ίσχυε από τον Αύγουστο του 2022, η οποία απαιτούσε την υποχρεωτική αυτόματη χάραξη διαδρομής για την έξοδο των τρένων από τους σταθμούς. Επιπλέον, υπήρχε και νέα, στοχευμένη οδηγία που προέβλεπε την αυτόματη χάραξη στη Λάρισα. Εάν είχε επιλεγεί η αυτοματοποιημένη μέθοδος, όλες οι αλλαγές θα είχαν ρυθμιστεί σωστά.

Αντίθετα, ο σταθμάρχης χειρίστηκε τις αλλαγές χειροκίνητα και παρέλειψε να τοποθετήσει τις αλλαγές 118 A/B στην «κύρια» θέση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατεύθυνση της αμαξοστοιχίας IC-62 προς την αντίθετη κατεύθυνση από την κανονική διαδρομή. Το λάθος αυτό δεν έγινε αντιληπτό από τον σταθμάρχη μετά την αναχώρηση του IC-62.

Τέλος, ο σταθμάρχης της Λάρισας έδωσε προφορικά την άδεια για την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας IC-62 από τον σταθμό Λαρίσης προς Νέους Πόρους, χωρίς να ζητήσει επιβεβαίωση από τους μηχανοδηγούς της IC-62.

Αυτή είναι η σειρά των γεγονότων που αφορούν τον σταθμάρχη της Λάρισας.

Σχετικά με το περιβόητο άγνωστο καύσιμο, στην εικόνα της εμπορικής αμαξοστοιχίας λίγο πριν τη σύγκρουση δεν παρατηρείται η παρουσία παράνομου φορτίου. Υπολογίζεται ότι η πυρόσφαιρα που καταγράφεται στα βίντεο του ατυχήματος ενδέχεται να σχετίζεται με την ύπαρξη ενός άγνωστου υγρού καυσίμου. Παρ’ όλα αυτά, τόσο το σουηδικό RI.SI όσο και οι ειδικοί της Hellenic Train κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πυρόσφαιρα θα μπορούσε να έχει προκληθεί από τα έλαια σιλικόνης που χρησιμοποιούνται στους μετασχηματιστές των ηλεκτρικών μηχανών. Στο ζήτημα αυτό αναμένουμε περαιτέρω διευκρινίσεις, αν και οι βασικοί νόμοι της Φυσικής και της Χημείας ίσως προσφέρουν ήδη μια εξήγηση.

Όσον αφορά τον κρατικό ΟΣΕ, τι να πούμε;

Η όλη παθογένεια του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους συμπυκνώνεται σε τρία γράμματα: Ο.Σ.Ε.

Πίσω από αυτά τα γράμματα κρύβονται οι πολιτικές και υπουργικές ευθύνες, καθώς και οι ευθύνες των ατόμων που είχαν την υποχρέωση να παρέχουν γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές σταθερής τροχιάς. Δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται, δεν εκπλήρωσαν σωστά τα καθήκοντά τους, εγκλωβισμένοι στη γραφειοκρατία, τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments