Η μαύρη ημέρα που η ελληνική κοινωνία είδε στα 57 θύματα τα παιδιά της

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Τέμπη: Στις επόμενες 10 μέρες το πόρισμα για τα τρία βίντεο - Τι ερευνά το Εγκληματολογικό της ΕΛ.ΑΣ
Δύο χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της χώρας μας, το δυστύχημα στα Τέμπη. Δύο χρόνια μετά οι πληγές είναι ακόμα νωπές για τους συγγενείς των 57 θυμάτων του ολέθριου δυστυχήματος αλλά και της ελληνικής κοινωνίας που είδε στα νέα παιδιά που πέθαναν, τα δικά της παιδιά.
Σαν σήμερα, ο χρόνος σταμάτησε στα Τέμπη. Όνειρα διαλύθηκαν μέσα σε μια πύρινη κόλαση, οικογένειες έμειναν με ένα «γιατί;» χωρίς απάντηση και η χώρα βυθίστηκε στο πένθος.
Ήταν 28 Φεβρουαρίου του 2023 όταν η Ελλάδα συγκλονίστηκε από ένα ολέθριο συμβάν: Η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62, που εκτελούσε το βραδινό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με περίπου 350 επιβαίνοντες συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503. Ο τραγικός απολογισμός: 57 νεκροί, εκ των οποίων οι περισσότεροι νέα παιδιά και 85 τραυματίες.
Οι εικόνες από το σημείο προκάλεσαν ανατριχίλα: Καπνοί, συντρίμμια, λιωμένα σίδερα, σπασμένα γυαλιά, συνθλιμμένα αντικείμενα, ανάμεσα στα οποία διασώστες ανασύρουν σορούς και τραυματισμένα άτομα.
Σύντομα, έγινε σαφές ότι στα Τέμπη είχε μόλις συμβεί ένα από τα τραγικότερα δυστυχήματα στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Αυτό που έκανε το γεγονός ακόμα πιο δραματικό για την κοινωνία ήταν ότι τα θύματα ήταν κυρίως νέα παιδιά που είχαν φύγει μόλις από τις οικογένειές τους, για να επιστρέψουν στις σχολές τους μετά από τριήμερο. Ήταν το στοιχείο που έκανε την κοινωνία να ταυτιστεί, να σκεφτεί «θα μπορούσε να είναι το δικό μου παιδί σε αυτό το τρένο».
Οι μαρτυρίες και οι εικόνες από την κατάσταση που επικράτησε μετά το δυστύχημα προκάλεσαν ανατριχίλα:
«Το πρώτο και το δεύτερο βαγόνι ήταν λιωμένα και έβγαινε δυνατή φωτιά», είπε ο κ. Παναγιώτης Σταφυλάς, ο οποίος περιέγραψε ότι από τύχη ζει: «Ήμουν στο βαγόνι 5 από τύχη, ενώ το εισιτήριό μου έλεγε βαγόνι 2. Την ώρα που έγινε εκείνο το ατύχημα εγώ κοιμόμουν, λίγα δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση κάτι με ενοχλούσε και ξύπνησα. Και ξαφνικά καταλαβαίνω το απότομα φρενάρισμα και μία κυρία ήταν με αίματα στο πρόσωπο».
Διασώστης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «υπήρχαν νέα παιδιά στην πλειονότητά τους, το 80% ήταν νέα παιδιά, κάτω από 30 ετών».
«Η κατάσταση ήταν τραγική, καθώς υπήρχαν πολλοί νεκροί. Βρήκαμε στα χωράφια 4 με 5 ανθρώπους που δεν ήταν στη ζωή και στα βαγόνια -κυρίως στα τρία πρώτα- δεν ήταν κανένας εν ζωή. Οι τραυματίες βγήκαν την πρώτη μία με μιάμιση ώρα», επεσήμανε.
Νεαρός επιβάτης δήλωσε τις πρώτες στιγμές: «Ήταν ένα κοριτσάκι 6 μηνών το οποίο προσπάθησα να βρω, δεν το βρήκα, αλλά ευτυχώς ήρθα εδώ, μίλησα με τη μητέρα του και μου είπε ότι βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δόξα τω Θεώ. Οι περισσότεροι που ήταν στο βαγόνι μου ήταν καλά. Μετά επιχείρησα να πάω προς τα βαγόνια 5, 4, 3 να βγάλω όσους περισσότερους μπορώ.
Τι να σας πω, αίματα, με έχει πιάσει ταραχή, ούτε να μιλήσω δεν μπορώ. Ήταν τραγικά τα πράγματα… Συγκρούστηκε το βαγόνι 2, δηλαδή εκεί που είναι η καφετέρια, στο οποίο πρέπει να είχε και τα περισσότερα θύματα, το οποίο δεν μπορούσες να πλησιάσεις ούτε από κάτω. Φλεγόταν, ήταν γεμάτο στις φλόγες, προσπάθησα να περάσω κάτω από κάτι συντρίμμια, δεν γινόταν να αναπνεύσεις, δεν μπορούσες να περάσεις εκεί».
Το χρονικό του δυστυχήματος
Το επιβατηγό τρένο ξεκίνησε από τον Σταθμό Λαρίσης λίγα λεπτά μετά τις 19:00. Στον σταθμό Παλαιοφάρσαλο, λίγο πριν από τη Λάρισα, υπήρξε μια καθυστέρηση και μετέθεσε πιο αργά την άφιξη στη Θεσσαλονίκη, που ήταν και ο τελικός προορισμός.
Γύρω στις 23:10, το τρένο αναχώρησε από τη Λάρισα, σε λάθος γραμμή – στη γραμμή της καθόδου, εκεί όπου κινούνταν από τις 19:50 η εμπορική αμαξοστοιχία 63503, με συνολικά 13 βαγόνια, από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα.
Τα δύο τρένα κινούνταν επί περίπου 12 λεπτά στην ίδια γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση.
Γύρω στις 23:18, συγκρούστηκαν.
Το δυστύχημα συνέβη κοντά στον οικισμό Ευαγγελισμός Λάρισας, ενώ το Intercity, με περίπου 350 επιβαίνοντες είχε ήδη διανύσει 18 χλμ. στη λάθος γραμμή και είχε αναπτύξει την προβλεπόμενη ταχύτητα, που εκτιμάται στα 150 χλμ./ώρα, ενώ το άλλο τρένο κινούνταν με 90 χλμ./ώρα.
Μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου σημειώθηκε μια ισχυρότατη έκρηξη με μεγάλη πυρόσφαιρα, ενώ αμέσως μετά ξέσπασε φωτιά.
Τα τρία πρώτα βαγόνια του επιβατικού συρμού εκτροχιάστηκαν – μεταξύ αυτών βρισκόταν και το εστιατόριο του τρένου που τυλίχθηκε στις φλόγες.
Υπολογίζεται πως εκεί αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες κοντά στους 1.300 βαθμούς Κελσίου.
Από το πρώτο βαγόνι, μόνο ο 21 ετών Γεράσιμος επέζησε και δύο χρόνια μετά δίνει ακόμη μάχη για να κερδίσει πίσω τη ζωή του.
Άμεσα τέθηκαν σε επιφυλακή τα δύο νοσοκομεία της Λάρισας και σύσσωμες οι δυνάμεις του ΕΚΑΒ, που άρχισαν να παραλαμβάνουν τραυματίες, βαριάς ή ελαφρότερης μορφής.
57 άτομα ήταν νεκρά, εκ των οποίων 5-7 κάηκαν ζωντανά και 85 άτομα τραυματίστηκαν.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας