Nέα της αγοράς

Γιατί εξαφανίζεται ο καφές από τα ράφια των σούπερ μάρκετ – Η «μάχη» με τους παραγωγούς

Γιατί εξαφανίζεται ο καφές από τα ράφια των σούπερ μάρκετ – Η «μάχη» με τους παραγωγούς

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay // Γιατί εξαφανίζεται ο καφές από τα ράφια των σούπερ μάρκετ – Η «μάχη» με τους παραγωγούς

Άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ είναι το επόμενο πλήγμα για τους Ευρωπαίους λάτρεις του καφέ, στον απόηχο του ράλι των τιμών του αναγκαίου για πολλούς ροφήματος.

Οι μεγάλες ολλανδικές αλυσίδες λιανικής πώλησης Albert Heijn και Jumbo δήλωσαν ότι σταμάτησαν να διαθέτουν ορισμένα προϊόντα της JDE Peet’s NV – που παράγει μερικές από τις πιο δημοφιλείς μάρκες στην Ευρώπη – καθώς επαναδιαπραγματεύονται τις συμφωνίες προμήθειας. Επίσης, υπήρξαν αναφορές για διακοπές προμηθειών στις γερμανικές εταιρείες σούπερ μάρκετ Edeka και Aldi Nord.

Η εξέλιξη αυτή είναι μία ακόμα «παρενέργεια» του ράλι στις τιμές του καφέ. Οι τιμές για τους premium κόκκους arabica και τον τύπο robusta που χρησιμοποιείται στα στιγμιαία ροφήματα έχουν εκτοξευθεί τον τελευταίο χρόνο – έως και διπλασιαστεί – καθώς οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες έπληξαν τις καλλιέργειες στις χώρες που κυρίως παράγουν καφέ, τη Βραζιλία και το Βιετνάμ.

Εταιρείες καφεκοπής όπως η Folgers J.M. Smucker Co. έχουν αυξήσει τις τιμές, η Nestle κάνει τις συσκευασίες μικρότερες για να περιορίσει τις επιπτώσεις στο κόστος και η Pret A Manger απέσυρε τη συνδρομή στο πλαίσιο της οποίας έδινε  δωρεάν ροφήματα στους πελάτες της. Τώρα, καθώς τα σούπερ μάρκετ αντιδρούν στις προσπάθειες των εταιρειών που καβουρδίζουν καφέ να αυξήσουν τις τιμές στο πλαίσιο νέων διαπραγματεύσεων, παρατηρείται προσωρινή έλλειψη ορισμένων προϊόντων σε κάποια καταστήματα.

«Οι εταιρείες καφεκοπής προσπαθούν να αυξήσουν τις τιμές στα σούπερ μάρκετ και τα σούπερ μάρκετ ουσιαστικά αρνούνται», δήλωσε ο Cyrille Filott, παγκόσμιος στρατηγικός σύμβουλος για τα καταναλωτικά τρόφιμα, τη συσκευασία και τα logistics στη Rabobank.

Οι κόκκοι καφέ αποτελούν περίπου το 70% του κόστους των καφεκοπτείων και οι απότομες αυξήσεις που σημειώθηκαν πρόσφατα αποτέλεσαν πρόκληση, ανέφερε ο Anders Fredriksson, διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας καφέ Löfbergs.

Η ολλανδική Jumbo ανακοίνωσε ότι ορισμένα προϊόντα της JDE Peet’s δεν ήταν προσωρινά διαθέσιμα λόγω των διαπραγματεύσεων για τις τιμές, αλλά ευελπιστεί να είναι όλα διαθέσιμα σε όλα τα καταστήματα σύντομα. Αντίστοιχη δήλωση έκανε και η Albert Heijn, ενώ το ολλανδικό διαδικτυακό σούπερ μάρκετ Picnic ανακοίνωσε ότι έχει αποσύρει από τη λίστα προϊόντων του τις μάρκες JDE.

«Οι προμηθευτές των premium καφέδων θέλουν να αυξήσουν την κερδοφορία τους εις βάρος των καταναλωτών», δήλωσε ο συνιδρυτής της Picnic Michiel Muller. «Εάν οι προσφερόμενες τιμές δεν μπορούν να τεκμηριωθούν από τις υποκείμενες αυξήσεις κόστους, οι διαπραγματεύσεις διαρκούν περισσότερο», πρόσθεσε.

Τα τοπικά γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν νωρίτερα φέτος ότι προϊόντα όπως ο καφές Jacobs δεν αναπληρώνονταν πλέον στα ράφια της Aldi Nord και ότι ορισμένα προϊόντα έλειπαν από κάποια καταστήματα Edeka.

Η JDE Peet’s, στην οποία ανήκουν τα εμπορικά σήματα Jacobs, Douwe Egberts και L’OR, δήλωσε ότι οι συνομιλίες με ορισμένους λιανοπωλητές στην Ολλανδία και τη Γερμανία διαρκούν «περισσότερο από όσο ελπίζαμε», αλλά ότι είχε ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις για το 80% των πωλήσεών της μέχρι τα μέσα της περασμένης εβδομάδας.

«Η πραγματικότητα είναι ότι οι σημαντικές αυξήσεις των τιμών είναι αναπόφευκτες», είχε δηλώσει την περασμένη εβδομάδα σε αναλυτές διευθύνων σύμβουλος της JDE Peet’s Rafael Oliveira.

Η εταιρεία διεξάγει διαπραγματεύσεις με τους περισσότερους λιανοπωλητές ετησίως, αλλά μερικές φορές πρέπει να το κάνει πιο συχνά, αν το επιβάλλουν οι συνθήκες της αγοράς. Το ύψος των προτεινόμενων αυξήσεων των τιμών δεν έχει διευκρινιστεί, παρότι η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι λαμβάνει μέτρα για να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του κόστους.

Η ισχυρή θέση της JDE Peet’s στην αγορά παραδοσιακά της επέτρεπε να μετακυλύει μεγαλύτερο κόστος στους λιανοπωλητές, σύμφωνα με αναλυτές, αλλά με δεδομένο ότι το ράλι από τα τέλη του περασμένου έτους είναι της τάξης του 70%, μια αύξηση κατά τουλάχιστον 20% για σταθεροποίηση του κέρδους φαίνεται αναπόφευκτη.

Αντίστοιχες διαταραχές στις παραγγελίες καταγράφηκαν πρόσφατα και σε άλλες χώρες. Το βελγικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Belga ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι ο όμιλος λιανικής Colruyt διέκοψε τις συνομιλίες με την Jacobs Douwe Egberts και σταμάτησε τις παραγγελίες. Η ιταλική εταιρεία καφεκοπής Illycaffe δήλωσε στις αρχές Φεβρουαρίου ότι είναι πιθανό οι τιμές λιανικής να αυξηθούν έως και 25% τους επόμενους μήνες. Όλα αυτά είναι δυσάρεστα νέα για τους λάτρεις του καφέ, ο οποίος είναι αναμφίβολο ότι θα συνεχίσει να γίνεται πιο ακριβός, ενώ παραμένει ερώτημα το πόσο θα αυξηθεί ακόμα η η τιμή του.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments