Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για ελληνικές μαρίνες

Πηγή Φωτογραφίας: ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΦΛΟΙΣΒΟΥ ( ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI)
Την άγκυρα μαζί με την ψήφο εμπιστοσύνης τους στις ελληνικές μαρίνες ρίχνουν ισχυροί ξένοι αλλά και εγχώριοι επενδυτές, όπως φαίνεται από την πρόσφατη αύξηση της συμμετοχής του fund CVC Capital στη μαρίνα Ζέας.
Η συναλλαγή έγινε μέσω της D-Marin, η οποία είναι το όχημα του Fund για την επέκταση στο yachting και προχώρησε στην εξαγορά του 25% της μαρίνας Ζέας από την ΕΤΑΔ του Υπερταμείου, ενώ στη συμφωνία υπάρχει και όρος για αύξηση του μισθώματος που θα καταβάλει η D-Marin προς το Δημόσιο κατά 40% σύμφωνα με το the toc.gr
Η εν λόγω μαρίνα καλύπτει θαλάσσια έκταση 225 στρεμμάτων στην Φρεαττύδα και το Πασαλιμάνι. Το μέγιστο βάθος της είναι στα 8 μέτρα και διαθέτει 670 θέσεις ελλιμενισμού σε σταθερές και πλωτές προβλήτες, ενώ η χερσαία ζώνη της καλύπτει μία έκταση 40 στρεμμάτων, με χώρους στάθμευσης για τους ιδιοκτήτες των σκαφών και τους επισκέπτες, εστιατόρια, καφετέριες, σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων και εμπορικά καταστήματα σύμφωνα με το the toc.gr

Υπενθυμίζεται ότι το Fund έχει προχωρήσει σε έναν κύκλο αποεπενδύσεων σε άλλους τομείς που δραστηριοποιούταν στη χώρα μας, όπως η τα τρόφιμα (Vivartia και Μπάρμπα Στάθης), και η υγεία (Εθνική Ασφαλιστική, Metropolitan, Υγεία, Metropolitan General και Μητέρα), αλλά από ότι φαίνεται συνεχίζει να επενδύει στο ελληνικό yachting καθώς διαθέτει παρουσία σε Κέρκυρα (Γουβιά), Λευκάδα, και Πύλο.
Επιπλέον, το Fund έχει ισχυρή παρουσία και σε άλλες χώρες όπως οι γείτονες, Ιταλία και Τουρκία, καθώς και η Κροατία, αλλά και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για τη χρονιά που μας πέρασε η D-Marin απέκτησε επτά νέες μαρίνες στη Μεσόγειο. Αυτές ήταν οι Camille Rayon (Γαλλία), οι Aregai, San Lorenzo και Porto Mirabello (Ιταλία) και η Port De La Mer (Ντουμπάι).
Εφοπλιστές, όμιλοι και κατασκευαστές που έχουν αναλάβει μαρίνες
Δεν είναι, όμως, μόνο το fund CVC που βρίσκει ελκυστικές τις ελληνικές μαρίνες και το ελληνικό yachting, όπως αποδεικνύεται από τις συναλλαγές των τελευταιών ετών.
Πρωταγωνιστική θέση σε αυτό τον τομέα διαδραματίζει η Lamda Development καθώς έχει μισθώσει μακροχρόνια τη μεγαλύτερη μαρίνα, τουλάχιστον όσον αφορά το τζίρο, η οποία δεν είναι άλλη από τη μαρίνα Φλοίσβου. Επίσης, έχει αναλάβει και τη μαρίνα Κέρκυρας, ενώ μέσω της ανάπλασης του Ελληνικού διαχειρίζεται και τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Συνολικά, η εταιρεία θα επενδύσει για τις δύο μαρίνες 115 εκατ. €.
Σε έναν ισχυρό σύμμαχο της Lamda Development και ιδιοκτήτη εκτάσεων στο Ελληνικό, δηλαδή τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου ανήκει πλέον και η μαρίνα του Αστέρα Βουλιαγμένης, ύστερα από την εξαγορά του ξενοδοχειακού συγκροτήματος από το αραβικό AGC Equity και την τουρκική Dogus Group.
Παρουσία στις μαρίνες έχουν, επίσης, και ο Ολλανδός Henry Holterman και ο Γιάννης Βαρδινογιάννης, καθώς η θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ REDS, έχει αναλάβει την αναβάθμιση της Μαρίνας Αλίμου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων καθώς η έκτασή της ανέρχεται στα 18.500 τμ, ενώ η επένδυση για την αναβάθμιση έχει υπολογιστεί στα 100 εκατ. €
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, φυσικά, και τον Όμιλο Κωνσταντακόπουλου, καθώς μέσω της ΤΕΜΕΣ συμμετέχει στη μαρίνα Πύλου μαζί με τη D-Marin, ενώ ο Βιτάλι Μπορίσοφ έχει αναλάβει τη μαρίνα στο Elounda Hills.
Άλλες εταιρείες με συμμετοχή σε μαρίνες είναι οι κατασκευαστικές ΑΒΑΞ (μαρίνα Αθηνών,Νέο Φάληρο) και η ΤΕΚΑΛ (μαρίνα Ναυπλίου).
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας