Nέα της αγοράς

Tesla: Με σπασμένα φρένα στον κατήφορο η μετοχή της – Πώς έχασε 800 δισ. σε κεφαλαιοποίηση

Tesla: Με σπασμένα φρένα στον κατήφορο η μετοχή της – Πώς έχασε 800 δισ. σε κεφαλαιοποίηση

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Tesla: Με σπασμένα φρένα στον κατήφορο η μετοχή της – Πώς έχασε 800 δισ. σε κεφαλαιοποίηση

Η μετοχή της Tesla δεν έχει γνωρίσει ποτέ τέτοια πίεση. Για επτά συνεχόμενες εβδομάδες, από τότε που ο Έλον Μασκ μετέβη στην Ουάσινγκτον για να ενταχθεί στην κυβέρνηση Τραμπ, η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας του βρίσκεται σε πτώση.

Την Παρασκευή έκλεισε στα 270,48 δολάρια, έχοντας βιώσει το μεγαλύτερο σε διάρκεια σερί απωλειών στην 15ετή ιστορία της.

Οι συνολικές απώλειες της τελευταίας εβδομάδας ξεπέρασαν το 10% και έριξαν τη μετοχή της εισηγμένης στο χαμηλότερο επίπεδό της από τις 5 Νοεμβρίου, την Ημέρα των Εκλογών, όταν είχε κλείσει στα 251,44 δολάρια. Από την κορύφωσή της στα 480 δολάρια στις 17 Δεκεμβρίου, η Tesla έχει χάσει πάνω από 800 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση, σύμφωνα με στοιχεία του CNBC.

Αρκετοί επενδυτικοί κολοσσοί συμπεριλαμβανομένων των Bank of America, Baird και Goldman Sachs, προχώρησαν αυτή την εβδομάδα σε υποβάθμιση των τιμών-στόχων για τη μετοχή της Tesla.

Η Bank of America, αναθεωρώντας την εκτίμησή της από τα 490 στα 380 δολάρια, επικαλέστηκε ανησυχίες για τη μείωση των πωλήσεων των νέων οχημάτων της εταιρείας και την έλλειψη πρόσφατης ενημέρωσης από τον Μασκ σχετικά με ένα «χαμηλού κόστους μοντέλο».

Η Goldman Sachs, που έριξε τον πήχυ στα 320 από τα 345 δολάρια ανέφερε επίσης την πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla τους πρώτους δύο μήνες του έτους σε διάφορες αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και τμημάτων των ΗΠΑ.

Οι αναλυτές της Goldman επεσήμαναν ότι η Tesla αντιμετωπίζει «σκληρό ανταγωνισμό» στην Κίνα για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD (Full Self-Driving – Supervised), καθώς οι βασικοί ανταγωνιστές της «δεν απαιτούν ξεχωριστή αγορά λογισμικού για τις έξυπνες λειτουργίες οδήγησης». Το FSD είναι το μερικώς αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης της Tesla, το οποίο διατίθεται ως premium επιλογή στις ΗΠΑ.

Η Baird πρόσθεσε την Tesla στη λίστα με τις «νέες πτωτικές επιλογές» της, σημειώνοντας ότι η «παύση παραγωγής» θα περιπλέξει «την πλευρά της προσφοράς» για την Tesla, καθώς η εταιρεία προχωρά στην κατασκευή της νέας έκδοσης του SUV Model Y.

Δεν είναι μόνο τα οικονομικά στοιχεία

Οι επενδυτές δεν προβληματίζονται μόνο για τις πωλήσεις και την παραγωγή. Προσπαθούν επίσης να εκτιμήσουν πόσο θα επηρεάσουν την Tesla η πολιτική στάση του Μασκ και η εμπλοκή του στον Λευκό Οίκο – και για πόσο καιρό.

«Η εμπλοκή του Μασκ με την κυβέρνηση Τραμπ προσθέτει αβεβαιότητα στη ζήτηση», ανέφεραν οι αναλυτές της Baird.

Πριν αναλάβει ρόλο συμβούλου του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και επικεφαλής του DOGE, ο Μασκ ηγούνταν ήδη των ιδιωτικών του επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της startup τεχνητής νοημοσύνης xAI, της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης X και της αεροδιαστημικής και αμυντικής εταιρείας SpaceX.

Τώρα, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχει γίνει το δημόσιο πρόσωπο της προσπάθειας της κυβέρνησης Τραμπ να μειώσει δραστικά το ομοσπονδιακό εργατικό δυναμικό, τις δαπάνες και τη συνολική λειτουργία του κράτους. Ταυτόχρονα, συνεχίζει να αναρτά εμπρηστικά πολιτικά σχόλια στο X, επιτιθέμενος σε δικαστές των οποίων οι αποφάσεις δεν του αρέσουν.

Το κλίμα για τον Μασκ και την Tesla  επιδεινώνεται συνεχώς. Η χειρονομία του στην ορκωμοσία που για πολλούς δεν διέφερε σε τίποτα από ναζιστικό χαιρετισμό (επαναλήφθηκε εξάλλου δύο φορές), σίγουρα δεν βοήθησε.

Ακόμα και οι πιο αισιόδοξοι αναλυτές και πολλοί οπαδοί της Tesla αναγνωρίζουν πλέον ότι οι πολιτικές επιλογές του Μασκ επηρεάζουν την ελκυστικότητα της εταιρείας και των προϊόντων της για ένα ευρύ φάσμα πελατών και επενδυτών.

Οργανώσεις υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Cleantechnica, που στο παρελθόν προωθούσαν την Tesla, δημοσίευσαν την Πέμπτη άρθρο ηθικής φύσεως, διερωτώμενες αν οι κάτοχοι Tesla πρέπει να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους και αν το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρέπει να απομακρύνει τον Μασκ από τη θέση του CEO.

Η Tesla και ο Μασκ δεν απάντησαν άμεσα σε αιτήματα του CNBC για σχόλιο.

Θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πράγματα;

Σε σημείωμά του την Παρασκευή, ο Νταν Ιβς της Wedbush Securities έγραψε: «Οι υποστηρικτές της Tesla βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο, αντιμετωπίζοντας το παγκόσμιο αρνητικό κλίμα για τον Μασκ, το DOGE και την κυβέρνηση Τραμπ». Το χαρακτήρισε ως μια «στιγμή αλήθειας για τους επενδυτές της Tesla (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μας)».

Παρόλα αυτά, η Wedbush θεωρεί την πτώση της μετοχής ευκαιρία αγοράς και πρόσθεσε την Tesla στη λίστα με τις «Καλύτερες Ιδέες» της, θέτοντας ως 12μηνο στόχο τα 550 δολάρια.

«Το καλύτερο πράγμα που συνέβη ποτέ στον Μασκ και την Tesla είναι η κυβέρνηση Τραμπ στον Λευκό Οίκο, καθώς θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον απορρύθμισης με ομοσπονδιακό σχέδιο για την αυτόνομη οδήγηση – το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του στρατηγικού οράματος της Tesla», εξήγησε η χρηματιστηριακή.

Οι αισιόδοξοι για τη μετοχή της Tesla βλέπουν μεγάλες δυνατότητες, όπως την επικείμενη κυκλοφορία νέων προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, ένα ρομποταξί και υπηρεσία αυτόνομης μετακίνησης, καθώς και την ανάπτυξη ανθρωποειδών ρομπότ για εργασία σε εργοστάσια. Ο Ιβς εκτίμησε ότι ο Μασκ θα εστιάσει περισσότερο στην Tesla και τις άλλες εταιρείες του στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Οι αναλυτές της TD Cowen είναι επίσης αισιόδοξοι. Την Πέμπτη, έγραψαν: «Η Tesla φαίνεται να βρίσκεται στα πρώτα στάδια ενός μεγάλου κύκλου προϊόντων για την περίοδο 2025-26, που πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να αναζωογονήσει την ανάπτυξη και να ενισχύσει τη θετική επενδυτική ψυχολογία».

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments