Ο Παπαδόπουλος της «Νίκης» διαφήμιζε στα social τα «ανδραγαθήματά» του στην Εθνική Πινακοθήκη

Πηγή Φωτογραφίας: [376365] ΕΙΣΒΟΛΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ "ΝΙΚΗΣ" ΚΑΙ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Όταν ο Νίκος Παπαδόπουλος, βουλευτής της «Νίκης», εισέβαλε στην Εθνική Πινακοθήκη σε κατάσταση αμόκ, σπάζοντας προστατευτικές προθήκες και πετώντας έργα τέχνης στο πάτωμα, πολλοί θα περίμεναν ότι μετά το επεισόδιο θα κρατούσε χαμηλούς τόνους.
Εκείνος, όμως, όχι μόνο δεν έδειξε καμία μεταμέλεια, αλλά έσπευσε να διαφημίσει τη δράση του στα social media.
Με μια ανάρτηση-μνημείο πολιτικού παραλογισμού, ο βουλευτής ανέβασε στα social media ένα δημοσίευμα που περιέγραφε τις καταστροφές που προκάλεσε στην έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», συνοδεύοντάς το με πανηγυρικό ύφος.

Λες και δεν είχε μόλις διαπράξει ποινικό αδίκημα, αλλά είχε πετύχει κάποιον πολιτικό θρίαμβο.
Όπως φαίνεται, ο Νίκος Παπαδόπουλος δεν αρκέστηκε στην αρχική του επιστολή προς τη διεύθυνση της Πινακοθήκης, με την οποία απαιτούσε την απόσυρση των εκθεμάτων που τον ενοχλούσαν.
Όταν η διοίκηση της Πινακοθήκης δεν υπέκυψε στις απαιτήσεις του, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, επιλέγοντας μια πιο δυναμική διαπραγματευτική μέθοδο: την καταστροφή.
Το πιο εντυπωσιακό, ωστόσο, δεν είναι η ίδια η πράξη, αλλά η προσπάθειά του να την παρουσιάσει ως ηρωική ενέργεια. Με ύφος θριαμβευτή και αίσθηση αυτοδικίας, διαφήμιζε τη «σταυροφορία» του, δίνοντας ρεσιτάλ φανατισμού και πολιτικού λαϊκισμού.
Είναι να απορεί κανείς αν ο βουλευτής της «Νίκης», Νίκος Παπαδόπουλος, πιστεύει πραγματικά ότι η βία κατά της τέχνης είναι επιχείρημα. Γιατί, αν κρίνουμε από την αντίδρασή του στα social media, μάλλον θεωρεί ότι βρήκε ένα νέο πεδίο για να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Το αν θα τον κερδίσουν οι δικαστικές αρχές, μένει να φανεί.
Χαμός στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία στην Παναγία μας#Πινακοθηκη #Μενδωνη #Λινα #Κυβερνηση_Μητσοτακη #ΝΔ #Μητσοτακης_Τελος #μητσοτακη_παραιτησου #Συραγω #Τσιαραhttps://t.co/YjN8cFuj8q
— ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (@nikos71papad) March 10, 2025
Τα έργα που ενόχλησαν τον Ν. Παπαδόπουλο
Στο στόχαστρο του βουλευτή μπήκαν θρησκευτικές εικόνες που εμπεριέχονταν στην έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου – Ενδιάμεσος Χώρος» που φιλοξενείται εδώ και λίγο καιρό στην Εθνική Πινακοθήκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτές είναι οι εικόνες που στάθηκαν η αφορμή της απίστευτης ενέργειας του βουλευτή, να εισβάλλει στην Εθνική Πινακοθήκη και να προκαλέσει ζημιές.
Η παρουσίαση της έκθεσης στην Εθνική Πινακοθήκη
Όπως αναφέρεται στη σχετική παρουσίαση της έκθεσης από την Εθνική Πινακοθήκη: «Η επιδραστικότητα της ανατρεπτικής θέασης του κόσμου από τον Goya αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική στο χρόνο. Κάνει εμφανή την παρουσία της στην απελευθερωτική έκρηξη των σουρεαλιστικών οραμάτων και της ποιητικής γλώσσας του μοντερνισμού, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να μας προσφέρει μια πολύτιμη δεξαμενή πρωτότυπων εικαστικών ερμηνειών για τη σχέση μας με τον κόσμο και τα όντα που τον συναποτελούν».
«Τα χαρακτικά του διακρίνονται για την αληθοφάνεια του τερατώδους, την πειστικότητα του παραλόγου και την έλξη του αποτρόπαιου. Αξιοποιώντας τη θεατρικότητα της καρναβαλικής παράδοσης και της Commedia dell’ Arte, ο Goya συνθέτει ένα καινοφανές σύμπαν στο οποίο κυριαρχεί η αμφισημία και η υβριδικότητα, η διαρκής αιώρηση ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, αίσθηση που οφείλεται στην αριστοτεχνική συναρμογή δημοφιλών, καθημερινών θεμάτων με παράταιρες, απειλητικές, αποκρουστικές ή και δυσερμήνευτες μορφές οι οποίες παραδόξως μας έλκουν αντί να μας απωθούν, ίσως διότι σ’ αυτές αναγνωρίζουμε διαισθητικά κάτι βαθιά δικό μας».
«Με κινητήριο μοχλό τις σειρές των χαρακτικών έργων του Goya στην Εθνική Πινακοθήκη και συνεπείς στην πρόθεση να ανανεώσουμε τα εργαλεία ανάγνωσης των ιστορικών συλλογών με το πρόγραμμα δράσεων του Ενδιάμεσου Χώρου, παρουσιάζουμε παράλληλα με την έκθεση των 80 χαρακτικών της σειράς Los Caprichos, ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη με τίτλο Η Σαγήνη του Αλλόκοτου».
«Στην ομαδική έκθεση περιλαμβάνονται έργα δέκα καλλιτεχνών που από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο. Οικειοποιούμενοι το παράταιρο, το ξένο και το αποτρόπαιο, οι καλλιτέχνες επαναπροσδιορίζουν τα όρια του ανθρώπινου και αμφισβητούν τις αυστηρές διχοτομικές διακρίσεις μεταξύ φυσικού και τεχνητού, ακυρώνοντας στην πράξη τις παραδοσιακές ταξινομήσεις που οριοθετούν με αυστηρότητα τα είδη».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας