Οι ανερχόμενοι παίκτες στις ναυπηγήσεις ΗΠΑ, Βιετνάμ και Ινδία αλλάζουν τον χάρτη

Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο / pixabay // Οι ανερχόμενοι παίκτες στις ναυπηγήσεις ΗΠΑ, Βιετνάμ και Ινδία αλλάζουν τον χάρτη
Η ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της παγκόσμιας οικονομίας, με μεγάλες εξελίξεις να αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Το ενδιαφέρον για την αναζωογόνηση αυτής της βιομηχανίας είναι έντονο, με τις ΗΠΑ να σχεδιάζουν στρατηγικές επενδύσεις και ενίσχυση της παραγωγικής τους ικανότητας. Παράλληλα, χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα, το Βιετνάμ και η Ινδία προσανατολίζονται σε μεγάλες ανακατατάξεις στην αγορά.
Με αφορμή την ανακοίνωση του Προέδρου Τραμπ για την πρόθεσή του να «ξανακάνει τη ναυπηγική βιομηχανία της Αμερικής και πάλι μεγάλη», ο Νίκος Ταγκούλης αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal φωτίζει τις παγκόσμιες δυναμικές της ναυπηγικής αγοράς.
Αρχικώς θέτει τα δεδομένα:
1. Έχει συνταχθεί ένα εκτελεστικό διάταγμα για την αναζωογόνηση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας (εμπορικής και στρατιωτικής), με στόχο να ενισχυθεί σημαντικά η θέση της στην αγορά τα επόμενα χρόνια.
2. Το εκτελεστικό διάταγμα περιλαμβάνει μέτρα όπως η δημιουργία ενός Ταμείου Ασφάλειας Ναυτιλίας, ένα εξαμηνιαίο σχέδιο για την αύξηση της ικανότητας ναυπηγικής παραγωγής των ΗΠΑ και την ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού, εμπορικούς περιορισμούς κατά της Κίνας, φορολογικά κίνητρα, υψηλότερους μισθούς για τους εργαζόμενους στις ναυπηγικές βιομηχανίες και επενδύσεις σε ναυτιλιακή υποδομή.
3.Επιπλέον, ο γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός CMA CGM Group έχει δεσμευτεί να επενδύσει 20 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ στον τομέα της ναυτιλίας τα επόμενα τέσσερα χρόνια, περιλαμβανομένων αναβαθμίσεων των υποδομών των λιμανιών για κοντέινερ και στις δύο ακτές, τοποθέτηση νέων παραγγελιών σε αμερικανικά ναυπηγεία και αύξηση του στόλου με αμερικανική σημαία. Επιπλέον, η CMA CGM σκοπεύει να επενδύσει και στην αλυσίδα εφοδιασμού αερομεταφορών στις ΗΠΑ, δημιουργώντας έναν κόμβο αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών στο Σικάγο.
«,Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις εξελίξεις και τις δυναμικές της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ινδία, ο τομέας αναμένεται να παρακολουθήσει ανακατατάξεις στην αγορά καθώς χώρες με μικρότερα μερίδια αγοράς εντείνουν τις προσπάθειές τους για επέκταση και ανακατανομή των δυναμικών της αγοράς» επισημαίνει και συνεχίζει:
«Εξετάζοντας το τρέχον παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, αυτό περιλαμβάνει 5.735 πλοία συνολικού εκτοπίσματος 281,18 εκατ. GT, παρουσιάζοντας σταθερή αύξηση από το 2021 και την επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας μετά την πανδημία.
Παρουσιάζεται αύξηση 22% σε ετήσια βάση, σε όρους εκτοπίσματος. Τα container ships αποτελούν το 24% των παραγγελιών, τα LNG carriers το 19% (με υψηλούς λόγους παραγγελιών προς στόλο 27% και 48% αντίστοιχα), ακολουθούμενα από bulk carriers και δεξαμενόπλοια, που αθροίζουν το 18%
1. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα κυριαρχούν με παραγγελίες άνω του 90% του βιβλίου παραγγελιών, με την Κίνα να κατέχει μόνη της το 62% των νέων παραγγελιών.
2.Η Ιταλία ξεχωρίζει στην Ευρώπη, με αύξηση 67% στις παραγγελίες του 2025, κυρίως λόγω συμβολαίων για κρουαζιερόπλοια με τα ναυπηγεία Fincantieri.
3.Το Βιετνάμ, που κατατάσσεται πέμπτο, έχει παρουσιάσει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Το 2024, τα ναυπηγεία του Βιετνάμ αύξησαν την παραγωγή τους σε εκτόπισμα κατά 40% σε σχέση με το 2023 και 61% σε σχέση με το 2022. Το τρέχον βιβλίο παραγγελιών των 2,82 εκατ. GT καταγράφει αύξηση 29% σε ετήσια βάση και 148% από το 2022. Η ναυπηγική βιομηχανία του Βιετνάμ βασίζεται σε διάφορα πλεονεκτήματα, όπως η στρατηγική του θέση, η εκτεταμένη ακτογραμμή, το οικονομικό εργατικό δυναμικό και η υποστήριξη της κυβέρνησης μέσω ευνοϊκών πολιτικών, επενδύσεων σε εκσυγχρονισμό και εκβιομηχάνιση υποδομών και κίνητρα για ξένους επενδυτές. Επιπλέον, η ίδρυση ναυπηγείων από μεγάλες εταιρείες όπως η Hyundai HI και η Damen Shipyards, έχει συμβάλει στην ανάπτυξη του τομέα.
3. Στρέφοντας την προσοχή στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, το βιβλίο παραγγελιών είναι μικρό σε σχέση με το σύνολο, με 52 μονάδες περίπου 245.000 GT, που αποτελούνται κυρίως από ρυμουλκά και επιβατηγά/κρουαζιερόπλοια. Ωστόσο, οι ΗΠΑ διαθέτουν σημαντικό δυναμικό για επέκταση, ενισχυμένο από ισχυρές δυνατότητες επένδυσης, διεθνείς συνεργασίες (όπως με την CMA CGM), στρατιωτική εμπειρογνωμοσύνη στην ναυπηγική και σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, σε συνδυασμό με την κυβερνητική δέσμευση να αναπτύξει τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.
«Οι εξελίξεις στην αγορά ναυπηγικής αναμένονται να προσελκύσουν σημαντική προσοχή τα επόμενα χρόνια. Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, οι ΗΠΑ, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως ανερχόμενοι παίκτες, έτοιμοι να αμφισβητήσουν την υπάρχουσα κατάσταση και να ενισχύσουν την παρουσία τους στην αγορά» αναφέρει ο Νίκος Ταγκούλης.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας