SPOTLIGHTS

Χτύπημα στην αυθαιρεσία: Καταγράφονται όλοι οι δρόμοι εκτός σχεδίου

Χτύπημα στην αυθαιρεσία: Καταγράφονται όλοι οι δρόμοι εκτός σχεδίου

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay // Χτύπημα στην αυθαιρεσία: Καταγράφονται όλοι οι δρόμοι εκτός σχεδίου

Με 22 διαγωνισμούς που θα «τρέξει» το ΤΕΕ, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 154 εκατ. ευρώ, στήνεται ένα ανάχωμα στην άναρχη δόμηση, που ταλαιπωρεί το 80% της χώρας.

Στην αποτύπωση των δρόμων στις εκτός σχεδίου περιοχές της χώρας, με στόχο τον εξορθολογισμό της άναρχης δόμησης, προχωρά το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ). Χωρισμένος σε 22 μικρότερα «πακέτα», ξεκίνησε ο μεγάλος διαγωνισμός για την καταγραφή του οδικού δικτύου στις εκτός σχεδίου περιοχές ανά δημοτική ενότητα, για να δώσει μετά τη σκυτάλη στην ιεράρχηση και τον χαρακτηρισμό των κοινόχρηστων οδών που αποτελούν το «κλειδί» για τη δομησιμότητα ενός γηπέδου.

Έτσι, μέσα σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο, αφού το έργο συνολικού ύψους 154,81 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, θα μπει «τέλος» στις διαφορετικές ερμηνείες για το ποιος είναι και ποιος όχι κοινόχρηστος δημοτικός δρόμος, που εδώ και δεκαετίες δίνει πάτημα στην αυθαιρεσία. Αυτό θα γίνει με ασφάλεια δικαίου, δεδομένου ότι οι προς εκπόνηση μελέτες θα τεθούν υπό την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αγώνας δρόμου

Οι ανάδοχοι των 22 lots του μεγάλου διαγωνισμού θα εκπονήσουν τις απαραίτητες μελέτες καταγραφής σε συνολικό μήκος υφιστάμενου δικτύου 316.313 χιλιομέτρων ανά την επικράτεια. Η καταγραφή θα γίνει ανά δημοτική ενότητα στις περιοχές εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, εκτός των ορίων οικισμών που υφίστανται προ του 1923 και των οικισμών μέχρι 2.000 κατοίκων.

Στόχος είναι η ολοκλήρωση του χαρακτηρισμού, η ιεράρχηση, η κύρωση του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και η ένταξή του στον συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας. Με την ολοκλήρωση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) σε περίπου τρία χρόνια, θα έχουν μπει σε μεγάλο βαθμό οι βάσεις για την πολεοδομική εξυγίανση της χώρας που δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και 50 χρόνια.

Ο χάρτης του έργου

Για να ολοκληρωθεί το απαιτητικό αυτό έργο, εντός του χρονοδιαγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης, που λήγει στο τέλος Ιουνίου 2026, οι επιμέρους διαγωνισμοί βγήκαν με short notice ως τις 11/4/2025. Οι μελέτες θα πρέπει να εκπονηθούν και να εγκριθούν εντός 12 μηνών, με το τελευταίο στάδιο της έγκρισης να εκτιμάται σε δύο μήνες.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 124.856.224,41 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Στον προϋπολογισμό κάθε επιμέρους τμήματος περιλαμβάνονται μελέτες τοπογραφίας, απρόβλεπτες δαπάνες, καθώς και πρόσθετη καταβολή (πριμ). Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει την πρότασή του ακόμα και για τα 22 επιμέρους lots,  αλλά μπορεί να αναλάβει κατά το μέγιστο δύο.

Εάν ένας υποψήφιος είναι επικρατέστερος προσφέρων σε περισσότερα από δύο τμήματα, τότε θα αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος σε εκείνα για τα οποία έχει δηλώσει μεγαλύτερη προτίμηση στην οικονομική του προσφορά. Εάν, όμως, μένουν αδιάθετα τμήματα, ενώ όλοι οι προσφέροντες έχουν καλύψει το όριο των δύο lots που τους αναλογούν, τότε και μόνον επιτρέπεται η υπέρβαση του μέγιστου αριθμού τμημάτων φτάνοντας στα τρία ανά υποψήφιο. Αν και πάλι μείνουν αδιάθετα τμήματα, θα γίνει εκ νέου προκήρυξη αυτών , σύμφωνα με το business daily και την Όλγα Κλώντζα.

Τα 22 επιμέρους lots περιφερειακών ενοτήτων  

1. Έβρου – Ροδόπης, ύψους 6.625.689,01 ευρώ για μήκος 16.675 χλμ.

2. Δράμας – Καβάλας – Ξάνθης, ύψους 5.749.662,25 ευρώ για 14.597 χλμ.

3. Περιφέρειας Αττικής, ύψους 4.568.642,67 ευρώ για 11.893 χλμ.

4. Αιτωλοακαρνανίας, ύψους 5.287.343,33 ευρώ για 13.531 χλμ.

5. Αχαΐας – Ηλείας, ύψους 8.239.317,09 ευρώ για 20.476 χλμ.

6. Καστοριάς – Γρεβενών – Φλώρινας – Κοζάνης, ύψους 7.919.342,11 ευρώ για 19.528 χλμ.

7. Ιωαννίνων, ύψους 4.299.960,66 ευρώ για 10.880 χλμ.

8. Άρτας – Πρέβεζας – Θεσπρωτίας, ύψους 5.228.041,31 ευρώ για 13.386 χλμ.

9. Καρδίτσας – Τρικάλων, ύψους 6.283.519,00 ευρώ για 15.794 χλμ.

10. Λάρισας – Μαγνησίας, ύψους 8.143.676,83 ευρώ για 20.170 χλμ.

11. Κιλκίς – Σερρών, ύψους 5.801.321,34 ευρώ για 14.639 χλμ.

12. Θεσσαλονίκης, ύψους 4.255.576,97 ευρώ για 10.844 χλμ.

13. Χαλκιδικής, ύψους 3.249.562,05 ευρώ για 9.103,46 χλμ.

14. Ημαθίας – Πέλλας – Πιερίας, ύψους 6.159.218,11 ευρώ για 15.607 χλμ.

15. Ηρακλείου – Λασιθίου, ύψους 5.448.517,72 ευρώ για 13.729 χλμ.

16. Ρεθύμνου – Χανίων, ύψους 4.453.222,73 ευρώ για 11.438 χλμ.

17. Μεσσηνίας, ύψους 4.015.452,17 ευρώ για 10.197 χλμ.

18. Αργολίδας – Κορινθίας, ύψους 5.413.033,86 ευρώ για 13.770 χλμ.

19. Αρκαδίας – Λακωνίας, ύψους 7.451.144,24 ευρώ για 18.667 χλμ.

20. Εύβοιας, ύψους 4.731.059,93 ευρώ για 12.054 χλμ.

21. Φθιώτιδας, ύψους 4.721.396,6 ευρώ για 12.092  χλμ. και

22. Βοιωτίας – Ευρυτανίας – Φωκίδας, ύψους 6.811.524,41 ευρώ για 17.243 χλμ

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments