SPOTLIGHTS

Με τρένα ηλικίας άνω των 25 ετών κι ένα συρρικνωμένο ΟΣΕ λειτουργεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος

Με τρένα ηλικίας άνω των 25 ετών κι ένα συρρικνωμένο ΟΣΕ λειτουργεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος

Πηγή Φωτογραφίας: (ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI)

Στο στόχαστρο μπήκαν οι συνεχείς βλάβες, η έλλειψη τεχνικού προσωπικού που αποδυναμώνει τη συντήρηση, αλλά και τα πολυδιαφημισμένα «βέλη». Πρόκειται για το μοναδικό… νέο (!) τροχαίο υλικό που έχει έρθει στη χώρα, κατασκευής του 1990, δηλαδή παλαιότερο και από τα υπάρχοντα τρένα της ΓΑΙΑΟΣΕ

Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ-ΜΣΤ), σε συνέντευξη Τύπου, εστίασε στα τρία κακά της μοίρας του ελληνικού σιδηροδρόμου: υποστελέχωση, υποχρηματοδότηση και πολυδιάσπαση.

Έχοντας χαιρετίσει τον σχεδιασμό για έναν ενιαίο φορέα, υπό την ονομασία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, 15 χρόνια μετά τη διάσπαση των εταιρειών, που, κατά τον πρόεδρο Ιωάννη Ντίτσα, «αποδεκάτισε τον ΟΣΕ, έφερε ασυνεννοησία, καθυστερήσεις στα έργα, αδυναμία συντήρησης», βάζουν στο κάδρο και την Hellenic Train, κάνοντας λόγο για «αποτυχημένη» ιδιωτικοποίηση.

Στο στόχαστρο μπήκαν οι συνεχείς βλάβες, η έλλειψη τεχνικού προσωπικού που αποδυναμώνει τη συντήρηση, αλλά και τα πολυδιαφημισμένα «βέλη». Πρόκειται για το μοναδικό… νέο (!) τροχαίο υλικό που έχει έρθει στη χώρα, κατασκευής του 1990, δηλαδή παλαιότερο και από τα υπάρχοντα τρένα της ΓΑΙΑΟΣΕ. Όπως είπε ο αναπληρωτής πρόεδρος, Νίκος Αχιλλεόπουλος, ενώ είχαν αποσυρθεί από την κυκλοφορία, ήρθαν στην Ελλάδα ως επένδυση και από τα πέντε που ήρθαν, σήμερα κυκλοφορεί τελικά μόνο ένα κι αυτό με συνεχείς βλάβες.

Σημείωσαν, μάλιστα, πως η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία, που διατηρεί δεκαετή σύμβαση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, έναντι κρατικής αποζημίωσης 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, τους διεμήνυσε στην τελευταία συνάντηση ότι η επόμενη μέρα εξαρτάται από το εάν θα αυξηθεί η χρηματοδότησή της από το ελληνικό Δημόσιο. Παρέπεμψε, δε, τις αποφάσεις στις απροσδιόριστης διάρκειας διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής και της ιταλικής κυβέρνησης, με τη συμμετοχή της μητρικής FSI.

Η μονιμοποίηση του προσωπικού που απασχολείται σήμερα με δελτίο παροχής υπηρεσιών θα είναι από τα πρώτα ζητήματα που θα θέσει η ομοσπονδία στην πρώτη συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη. «Εάν φύγουν τα μπλοκάκια, ο σιδηρόδρομος κλείνει», είπε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της ΠΟΣ, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, με τις πρώτες αποχωρήσεις να έχουν ήδη καταγραφεί.

Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΣ – ΜΣΤ, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής σημείωσε ότι πρώτοι οι σιδηροδρομικοί ήταν εκείνοι που ζήτησαν απόδοση δικαιοσύνης και ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα» για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.

Για το τραγικό δυστύχημα σημείωσε ότι υπάρχουν δύο σκέλη: «Έχουμε την υπαιτιότητα του σταθμάρχη, την οποία ομολόγησε. Έχουμε και την παθογένεια με τη σύμβαση 717. Πρέπει κάποιος από τους υπουργούς ή τους βουλευτές, να μας εξηγήσει, γιατί τόσα χρόνια καθυστερούσε η 717».

Στη συνέχεια, ο Γ.Γ. της ΠΟΣ – ΜΣΤ ανέφερε: «Λίγες μέρες μετά το δυστύχημα, ο υπηρεσιακός υπουργός Μεταφορών, ο Γιώργος Γεραπετρίτης μας είπε ότι η τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις μήνες. Δεν τον πιστέψαμε. Πράγματι, σε τέσσερις μήνες τοποθετήθηκε, αλλά καταστράφηκε μετά, λόγω της κακοκαιρίας Daniel. Ωστόσο, γιατί έγινε άμεσα, αλλά σερνόταν για τόσα χρόνια;».

Τέλος, σχολιάζοντας την πρόσφατη δημόσια παρέμβαση του πρώην Προέδρου του ΟΣΕ, Γ. Γραμματίδη, ο κ. Τζαμπαζλής υποστήριξε ότι «ο κ. Γραμματίδης στον ΟΣΕ κατάφερε δυο πράγματα: 1ον αύξησε τις αμοιβές στο Δ.Σ. και 2ον την ίδρυση ΜΚΟ, με σκοπό την αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων», συμπληρώνοντας ότι «αυτός ο άνθρωπος πρότεινε το κλείσιμο της γραμμής στο τμήμα της Θεσσαλίας, γιατί δεν έχει τηλεδιοίκηση. Να μην ξεχνάμε ότι τηλεδιοίκηση δεν έχει και το Λιόσια – Κιάτο».

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments