To Apple TV+ «αιμορραγεί» -Το τεράστιο ποσό της ζημιάς για την εταιρεία

Πηγή Φωτογραφίας: blog.teufel / clubic /gizmodo // To Apple TV+ «αιμορραγεί» -Το τεράστιο ποσό της ζημιάς για την εταιρεία
Παρά το γεγονός ότι συνδρομές αυξήθηκαν σε περίπου 45 εκατομμύρια πέρυσι, η υπηρεσία εξακολουθεί να χάνει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως. Από την έναρξή του το 2019, το Apple TV+ κόστιζε πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο για δημιουργία και προώθηση του περιεχόμενου, ποσό που μειώθηκε κατά 500 εκατομμύρια δολάρια το 2024, λόγω περικοπών που επέβαλε ο Τιμ Κουκ και η διοίκηση της Apple.
Ο Κουκ είχε εκφράσει τις αμφιβολίες του σχετικά με διάφορες κινηματογραφικές συμφωνίες του Apple TV+, συμπεριλαμβανομένης και της κωμωδίας δράσης Argylle, με πρωταγωνιστές τους Χένρι Καβίλ και Ντούα Λίπα, η οποία κόστισε 200 εκατομμύρια δολάρια. Ο CEO της Apple παραπονέθηκε ότι η ταινία δεν προσέλκυσε σημαντικό κοινό ούτε αύξησε τις συνδρομές του Apple TV+.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το κοινό του Apple TV+ παραμένει μικρό, καθώς αντιπροσωπεύει λιγότερο από 1% της συνολικής «πίτας» υπηρεσιών streaming στις ΗΠΑ. Αντίθετα, το Netflix και το Amazon Prime Video κατείχαν 8,2% και 3,5% αντίστοιχα τον Φεβρουάριο.
Το αρχικό επιχειρηματικό πλάνο της Apple προέβλεπε ζημιές 15 έως 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά την πρώτη δεκαετία λειτουργίας του Apple TV+. Παρόλο που οι μεγάλες ζημιές είναι συνηθισμένες στον κλάδο του streaming, το γεγονός αυτό αποτελεί σημαντική απόκλιση από τη συνήθη οικονομική πειθαρχία της Apple.

Ανώτερα στελέχη όπως ο Έντι Κου προστάτευσαν αρχικά τους υπεύθυνους του Apple TV+ από λεπτομερή έλεγχο των οικονομικών και απέρριψαν προτάσεις για αυστηρότερη εποπτεία του προϋπολογισμού. Η Apple δεν είχε εσωτερικά δεδομένα που να αποδεικνύουν ότι το Apple TV+ θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις συσκευών της.
Παρά τις επιτυχίες, όπως η βράβευση της ταινίας CODA με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ο Κουκ άρχισε να παρακολουθεί στενότερα τα οικονομικά του Apple TV+ από το 2022 και υποστήριξε την ανάγκη για περισσότερη εποπτεία. Το υψηλό κόστος ταξιδιών με ιδιωτικά τζετ για σταρ του Hollywood, το οποίο ξεπερνούσε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ανά πτήση, μπήκε επίσης στο στόχαστρο, με την Apple να ζητά καλύτερες συμφωνίες με εταιρείες ναύλωσης.
Αν και τα συνολικά εταιρικά κέρδη της Apple είναι αρκετά μεγάλα ώστε να απορροφήσουν τις απώλειες του Apple TV+, η εταιρεία συνεχίζει να μην αποκτά μαζική απήχηση στον χώρο του streaming.
Τι κάνουν οι άλλες υπηρεσίες της Apple
Oι υπηρεσίες είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη και πιο κερδοφόρα κατηγορία της Apple, με περιθώριο κέρδους άνω του 75%, σε σύγκριση με λιγότερο από 40% για το hardware. Στο τελευταίο οικονομικό έτος, τα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 13%, ξεπερνώντας τα 96 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, εκτός από το iCloud+, οι υπόλοιπες υπηρεσίες φαίνεται να βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.
Συγκεκριμένα
Η ανάπτυξη του Apple Music έχει σχεδόν σταματήσει και παραμένει οριακά κερδοφόρο. Επειδή καταβάλλει πάνω από το 70% των εσόδων του σε καλλιτέχνες και δισκογραφικές, το περιθώριο κέρδους του είναι μονοψήφιο ποσοστό. Ο Cue φέρεται να δήλωσε σε συναδέλφους του ότι δεν πιστεύει πως η υπηρεσία θα φτάσει ποτέ τα 100 εκατομμύρια συνδρομητές. Οι συνολικές πωλήσεις στο iTunes Store μειώνονται ενεργά. Το Apple News+ και το Apple Fitness+ παρουσιάζουν χαμηλή χρήση και χαμηλά κέρδη. Το Apple Arcade είχε μόλις 2 εκατομμύρια χρήστες τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, με το 25% αυτών σε δωρεάν δοκιμές. Η αφοσίωση στο Apple News+ είναι χαμηλή, με τους ενεργούς χρήστες να είναι λίγα εκτομμύρια μηνιαίως. Το Apple Books και το Apple News+ υπέστησαν απολύσεις προσωπικού το 2024, λόγω χαμηλής απόδοσης. Το 2023, ο Πίτερ Στερν , επί χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος της Apple που ήταν υπεύθυνος για υπηρεσίες όπως το Apple TV+, αποχώρησε από την εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούσε να διαχειριστεί το streaming service όπως έπρεπε, εξαιτίας των πιέσεων για αύξηση των συνδρομητών.
Ο ρόλος του Apple One
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «The Information», οι περισσότεροι χρήστες δεν εγγράφονται άμεσα στις υπηρεσίες της Apple, αλλά επιλέγουν το πακέτο Apple One, το οποίο «φουσκώνει» την αντίληψη περί δημοτικότητας κάθε υπηρεσίας.
Οι περισσότεροι χρήστες του Apple One το επιλέγουν κυρίως για το iCloud+, ενώ χωρίς αυτό το πακέτο, το Apple Arcade και το Apple Fitness+ δεν θα ήταν κερδοφόρα.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας