Πολιτισμός

Η ανοιξιάτικη γιορτή των τεχνών επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής

Η ανοιξιάτικη γιορτή των τεχνών επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής

Πηγή Φωτογραφίας: Μεγαρό Μουσικής // Η ανοιξιάτικη γιορτή των τεχνών επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής

«Άνοιξη είναι η παιδική ηλικία του έτους», είχε σημειώσει ο Άγγλος ποιητής Άλφρεντ Τέννυσον (1809-1892), και αυτή την εποχή το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ανθίζει υποδεχόμενο την εαρινή γιορτή των τεχνών κατά την οποία η μουσική συναντά το τραγούδι και τον χορό κρατώντας σε αφύπνιση περισσότερες αισθήσεις.

Ο λόγος για το Φεστιβάλ της Άνοιξης το οποίο φέτος διεξάγεται για τέταρτη χρονιά, το διάστημα μεταξύ 8 και 14 Απριλίου οπότε και στις αίθουσες του οργανισμού θα βρεθούν μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, όπως – μεταξύ άλλων – είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο σημείωμά μας (εδώ) σχετικά με τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του ΜΜΑ έως τον Ιούνιο.

Spring Festival

Το φεστιβάλ σηκώνει αυλαία (8/4, 20:30) με την πολυβραβευμένη Αμερικανίδα μεσόφωνο και ακτιβίστρια Τζόυς ΝτιΝτονάτο, η οποία επιστρέφει έπειτα από δύο χρόνια στο Μέγαρο Μουσικής για ένα ρεσιτάλ με θέμα τον έρωτα ως βίωμα, μέσα από την οπτική της γυναίκας. Μαζί της, ο Αμερικανός πιανίστας Kραιγκ Τέρρυ.

Θεωρούμενη ως μία από τις πιο δυναμικές ερμηνεύτριες όπερας της γενιάς της, η Τζόυς ΝτιΝτονάτο θα ερμηνεύσει τα τρία «Τραγούδια της Βιλιτώς» του Ντεμπυσσύ που αναπλάθουν έναν παγανιστικό κόσμο χαμένων αισθησιακών απολαύσεων, τα «Πέντε τραγούδια» της Άλμα Μάλερ, καντάτα του Γιόσεφ Χάυντν σχετικά με την Αριάδνη και τον Θησέα, όπως και έναν κύκλο τραγουδιών που ενέπνευσε στον Αμερικανό συνθέτη όπερας Τζέικ Χέγκι η σχέση της γλύπτριας Καμίγ Κλωντέλ με το δάσκαλο και εραστή της Ωγκύστ Ροντέν.

Το φεστιβάλ συνεχίζεται την επομένη (9/4, 20:30), οπότε και ο Ρωσογερμανός πιανίστας Ίγκορ Λέβιτ θα ερμηνεύσει έργα του γερμανικού κλασικού και ρομαντικού ρεπερτορίου, για το οποίο φημίζεται, με αιχμή του δόρατος την εμβληματική «Ηρωική» Συμφωνία του Μπετόβεν στη λαμπερή, συμφωνικών αποχρώσεων πιανιστική της μετάπλαση από τον Λιστ.

Δύο ημέρες έπειτα (11/4, 20:30), το κοινό θα απολαύσει τη σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και του Ρώσου πιανίστα Νικολάι Λουγκάνκσυ, με τον Λουκά Καρυτινό στο πόντιουμ, σε ένα πρόγραμμα αποτελούμενο από έργα «που δεν εξέφρασαν απλώς την εποχή τους αλλά άλλαξαν τον ρου της μουσικής ιστορίας· χωρίς αυτά η Μουσική δεν θα ήταν μόνο φτωχότερη αλλά διαφορετική. Και τα δύο έργα της συναυλίας ανήκουν, πέραν πάσης αμφισβήτησης, σε αυτή την κατηγορία», όπως αναφέρουν σχετικά οι διοργανωτές.

Πρόκειται για την «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» η οποία σηματοδότησε τη (σκανδαλιστική!) ανάδυση του μοντερνισμού, ενώ ο Μπετόβεν με το «Τέταρτο Κοντσέρτο» του έδειξε τον δρόμο που θα ακολουθούσαν –σχεδόν απαρέγκλιτα– οι μεταγενέστεροι ρομαντικοί συνθέτες στα μεγαλεπήβολα ανάλογα έργα τους. Θα προηγηθεί (19:30) εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων.

Μία επίσης σημαντική σύμπραξη πρόκειται να πραγματοποιηθεί (12/4) στο πλαίσιο του Spring Festival, εκείνη του Καναδο-Κινέζου πιανίστα Μπρους Λιου, στην πρώτη του εμφάνιση στο Μέγαρο με την Amsterdam Sinfonietta, μία από τις καλύτερες ορχήστρες εγχόρδων παγκοσμίως. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνθέσεις των Φρεντερίκ Σοπέν, Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφκσι και Μιετσίσουαφ Βάινμπεργκ, υπό τη διεύθυνση της βιολονίστας και καλλιτεχνικής διευθύντριας του συνόλου, Κάντιντα Τόμσον.

Σχετικά με τον πιανίστα, όπως επισημαίνει το διαδικτυακό περιοδικό ResMusica, «δεν ξέρεις πάντα πού σε πηγαίνει ο Μπρους Λιου, αλλά νιώθεις αναγκασμένος να τον ακολουθήσεις». Εξίσου επιτυχημένη είναι και η Συμφωνιέτα του Άμστερνταμ, ένα δυναμικό σύνολο εγχόρδων που από την ίδρυσή του, το 1988, μέχρι σήμερα, έχει κατορθώσει να καταξιωθεί όχι μόνο ως κορυφαία ορχήστρα δωματίου της Ολλανδίας αλλά και ως μία από τις καλύτερες ορχήστρες εγχόρδων του πλανήτη, χάρη στον δυναμικό και εκπληκτικά ομοιογενή της ήχο, την ηλεκτρισμένη ένταση των ερμηνειών της και το ευρύτατο φάσμα του ρεπερτορίου της.

Το φεστιβάλ ολοκληρώνεται (13-14/4, 20:00) με την πολυαναμενόμενη παράσταση χορού «Requiems» του Μπαλέτου Πρελζοκάζ. Στη νέα του δημιουργία ο Ανζελέν Πρελζοκάζ κατασκευάζει μια σειρά από φανταστικές τελετουργίες οι οποίες  αποτυπώνουν τον πλούτο των συναισθημάτων που προκαλεί η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Τελετουργίες που κυμαίνονται από τον βαθύτερο πόνο έως τη χαρά της ύπαρξης και δημιουργούνται για να εκτονώσουν τον κίνδυνο που ελλοχεύει όταν η λογική έρχεται αντιμέτωπη με το γεγονός του θανάτου.

Η παράσταση αποτελεί συμπαραγωγή των La Villette – Paris, Chaillot – Théâtre national de la Danse, Festival Montpellier Danse 2024, Grand Théâtre de Provence, Vichy Culture – Opéra de Vichy

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments