#BoycottUSA: Οι Γάλλοι γυρνούν την πλάτη σε McDonald’s, Coca-Cola και Starbucks λόγω Τραμπ

Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//#BoycottUSA: Οι Γάλλοι γυρνούν την πλάτη σε McDonald's, Coca-Cola και Starbucks λόγω Τραμπ
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Libération, σχεδόν ένας στους τρεις Γάλλους έχει ήδη μειώσει ή διακόψει την κατανάλωση προϊόντων που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.
Το hashtag #BoycottUSA έχει κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αναλυτές να μιλούν για «ιστορική κατάρρευση» της εικόνας των ΗΠΑ στη Γαλλία – χώρα που αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Αμερικής στην Ευρώπη.
Ενώ το κίνημα κερδίζει έδαφος, οι καταναλωτικές συνήθειες δείχνουν να αντιστέκονται. Μαθητές και εργαζόμενοι, όπως ο 16χρονος Mathieu και η 15χρονη Jade, δηλώνουν πως δεν μπορούν να επιλέξουν πιο ακριβά ευρωπαϊκά προϊόντα, παρά τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Παρόμοια στάση κρατούν και πολλοί επαγγελματίες, με τον 43χρονο Alain να εξηγεί ότι, παρά το μποϊκοτάζ, συνεχίζει να αγοράζει αθλητικά παπούτσια από τη Nike λόγω ποιότητας.

Οι κυριότεροι στόχοι του μποϊκοτάζ περιλαμβάνουν μεγάλες αμερικανικές εταιρείες, όπως οι McDonald’s, Coca-Cola, Tesla, Starbucks, KFC, Apple, Microsoft, Nike και Airbnb.
Όπως εξηγεί ο François Kraus από το ινστιτούτο δημοσκοπήσεων Ifop, υπάρχει χάσμα μεταξύ της θεωρητικής υποστήριξης του μποϊκοτάζ και της πραγματικής εφαρμογής του. «Οι πολίτες εκφράζουν δυσαρέσκεια, αλλά οι καταναλωτικές συνήθειες δύσκολα αλλάζουν», αναφέρει. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές του μποϊκοτάζ είναι άτομα άνω των 65 ετών, όσοι ανήκουν στον χώρο της αριστεράς και πολίτες με μηνιαίο εισόδημα άνω των 2.400 ευρώ.
Το αντι-αμερικανικό κλίμα ενισχύεται από την πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, με τη δημοσκόπηση να καταγράφει αγανάκτηση για τους εμπορικούς δασμούς, την πολιτική του στο μεταναστευτικό και τη μεταχείριση του Ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Οι απειλές της Ουάσινγκτον για επιβολή 200% δασμών σε γαλλικά κρασιά και σαμπάνια έχουν επιδεινώσει την κατάσταση.
Η εικόνα των ΗΠΑ ως προορισμός για σπουδές, εργασία και διακοπές βρίσκεται σε χαμηλό 40 ετών. Μόλις το 22% των ερωτηθέντων θα ήθελε να σπουδάσει στην Αμερική, σε σύγκριση με το 48% το 2010. Αντίστοιχα, η επιθυμία για εργασία εκεί έχει μειωθεί από 37% σε 20% τα τελευταία 15 χρόνια.
Παρά τη φθίνουσα εικόνα των ΗΠΑ, παραμένει αβέβαιο αν το μποϊκοτάζ θα έχει ουσιαστικό αντίκτυπο ή αν αποτελεί μια ακόμη ένδειξη πολιτικής αντίδρασης χωρίς βαθιές καταναλωτικές αλλαγές.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας