Σαρωτικές παρεμβάσεις για την ασφάλεια στον ΟΣΕ – Τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

Πηγή Φωτογραφίας: ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
Οι επικείμενες ρυθμίσεις έρχονται να ξεδιαλύνουν το τοπίο των ευθυνών, που εδώ και πάνω από δύο χρόνια μετά τα Τέμπη γίνονται ακόμα μπαλάκι, παρότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) έχει φωτίσει το «κενό» ήδη από τα τέλη του 2023. Πυξίδα αποτελούν οι συστάσεις της Κομισιόν, του ERA, αλλά και του εθνικού οργανισμού διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Το νέο θεσμικό πλαίσιο, που αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες, έχει υποβληθεί στον ERA από τα τέλη Ιανουαρίου. Αποτελεί ένα από τα βήματα του Action Plan, που εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τη στενή εποπτεία του ERA, προκειμένου να σταματήσει η χώρα μας να τρώει «κόκκινες κάρτες» από την Ευρώπη.
Το πιο πρόσφατο καμπανάκι χτύπησε στα μέσα Δεκεμβρίου, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στη χώρα μας, «επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της Ε.Ε. για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (Οδηγία 2016/798)».
Με φόντο την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης προχώρησε από την πρώτη ημέρα σε σειρά αυτοψιών, συναντήσεων και αιτημάτων για γραπτή ενημέρωση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς – ΟΣΕ, ΡΑΣ, Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών (Δ33) και ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος ανέβηκε με το τρένο για τη Θεσσαλονίκη, ζήτησε σύμφωνα με το ρεπορτάζ «να έχει καταγεγραμμένα τα προβλήματα, τις θέσεις και τις προτάσεις όλων των αρμόδιων», ώστε το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες να απαντά άμεσα στα πραγματικά προβλήματα και να υλοποιεί τις συστάσεις που έχουν γίνει από την Κομισιόν, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) και φυσικά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετά από τα σχετικά υπομνήματα που έχουν φτάσει στο Υπουργείο επιβεβαιώνουν την εικόνα που αποκόμισε ο κ. Κυρανάκης τόσο με τις δια ζώσης αυτοψίες όσο και από τις συναντήσεις εργασίας που έχει ήδη πραγματοποιήσει.
Ανάμεσα στα σχετικά υπομνήματα, επιστολή έστειλε και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που όμως δηλώνει αναρμόδια για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ.
Τέλος στο μπαλάκι ευθυνών με ξεκάθαρο πλαίσιο αρμοδιοτήτων, στελέχωση και ψηφιακά εργαλεία.
Το νέο νομοσχέδιο έρχεται να βάλει σε τάξη το «μπαλάκι ευθυνών» με μια σειρά από άμεσες ενέργειες που έχουν ως στόχους τόσο την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιούνται ήδη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όσο και τη δημιουργία ενός σαφούς πλαισίου ευθυνών και αρμοδιοτήτων.
Το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το Υπουργείο, δίνει έμφαση στην αναδιοργάνωση κρίσιμων φορέων, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λογοδοσίας όπου χρειάζεται, και κυρίως στην επιχειρησιακή εφαρμογή των εισηγήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν και ERA. Σκοπός είναι να αποτελέσει το πρώτο ορόσημο για τη μετάβαση του ελληνικού σιδηροδρόμου, σε μια νέα εποχή λογοδοσίας και διαφάνειας.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας