Τεχνολογίες αεροσκαφών υδρογόνου παρουσίασε η Airbus στη Σύνοδο Κορυφής

Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//Τεχνολογίες αεροσκαφών υδρογόνου παρουσίασε η Airbus στη Σύνοδο Κορυφής
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία επιδιώκει να φέρει στην αγορά ένα εμπορικά βιώσιμο αεροπλάνο.
Τα αεροπλάνα του μέλλοντος και συγκεκριμένα αυτά που θα πετούν με υδρογόνο από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2030, παρουσίασε η Airbus (ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών με έδρα την Τουλούζη) κατά τη Διάσκεψη Κορυφής της εταιρείας.
Επιπλέον κοινοποίησε και τον αναθεωρημένο οδικό χάρτη του έργου ZEROe που σχετίζεται με τις τεχνολογίες πτήσης της hydrogen-po mature.
Στη Σύνοδο Κορυφής, η Airbus επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της να φέρει στην αγορά ένα εμπορικά βιώσιμο αεροσκάφος υδρογόνου και παρουσίασε μερικά από τα βασικά τεχνολογικά δομικά στοιχεία που θα επιτρέψουν την εμφάνιση ενός πλήρως ηλεκτρικού εμπορικού αεροσκάφους με κυψέλες καυσίμου.

Αυτές οι τεχνολογίες παρουσιάστηκαν κυρίως ως μέρος μιας νέας, πλασματικής ιδέας ενός αεροσκάφους υδρογόνου που τροφοδοτείται από τέσσερις κινητήρες ηλεκτρικής πρόωσης 2 μεγαβάτ, καθένας από τους οποίους κινείται από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου που μετατρέπει το υδρογόνο και το οξυγόνο σε ηλεκτρική ενέργεια. Τα τέσσερα συστήματα κυψελών καυσίμου θα τροφοδοτούνται μέσω δύο δεξαμενών υγρού υδρογόνου. Αυτή η ιδέα θα συνεχίσει να βελτιώνεται τα επόμενα χρόνια, καθώς πρόσθετες δοκιμές θα βοηθήσουν στην ωρίμανση των τεχνολογιών που σχετίζονται με την αποθήκευση και διανομή υδρογόνου, καθώς και με τα συστήματα πρόωσης.
Δηλώσεις επιτελικών στελεχών της Airbus
Ο Bruno Fichefeux (Επικεφαλής Μελλοντικών Προγραμμάτων της Airbus) θεωρεί ότι «Το υδρογόνο βρίσκεται στο επίκεντρο της δέσμευσής μας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές.
Ενώ έχουμε προσαρμόσει τον οδικό μας χάρτη, η αφοσίωσή μας στην πτήση με υδρογόνο είναι ακλόνητη. Όπως είδαμε στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα πλήρως ηλεκτρικά αεροσκάφη που τροφοδοτούνται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έχουν τη δυνατότητα μακροπρόθεσμης βελτίωσης των αεροπορικών μεταφορών. Μονοπάτι».
Ο Glenn Llewellyn (επικεφαλής του ZEROe Project της Airbus) προσθέτει:
«Τα τελευταία 5 χρόνια, έχουμε εξερευνήσει πολλαπλές ιδέες για την προώθηση υδρογόνου, προτού απορρίψουμε την επιλογή αυτής της πλήρως ηλεκτρικής ιδέας.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα μπορούσε να παρέχει την απαραίτητη πυκνότητα ισχύος για ένα εμπορικό αεροσκάφος με υδρογόνο και θα μπορούσε να εξελιχθεί καθώς ωριμάζουμε τα συστήματα αποθήκευσης και διανομής. ενώ υποστηρίζει επίσης το ρυθμιστικό πλαίσιο που απαιτείται για να διασφαλιστεί ότι αυτά τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν».
Χρονικό προσπαθειών για αεροπλάνα υδρογόνου
Το 2023 η Airbus παρουσίασε με επιτυχία ένα σύστημα πρόωσης υδρογόνου ισχύος 1,2 MW και το 2024 ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές από άκρο σε άκρο μιας ενσωματωμένης στοίβας κυψελών καυσίμου, ηλεκτροκινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων, μετατροπέων και εναλλαγών θερμότητας.
Για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις χειρισμού και διανομής υγρού υδρογόνου κατά την πτήση, η Airbus (σε συνεργασία με την Air Liquide Advanced Technologies), ανέπτυξε το Liquid Hydrogen BreadBoard (LH2BB) στη Γκρενόμπλ της Γαλλίας.
Ολοκληρωμένες δοκιμές εδάφους προγραμματίζονται για το 2027 στο Electric Aircraft System Test House στο Μόναχο, συνδυάζοντας τον πάγκο προώθησης και το σύστημα διανομής υδρογόνου για ολοκληρωμένη επικύρωση του συστήματος.
Πέρα από τις τεχνολογίες των αεροσκαφών, η Airbus θα συνεχίσει να προωθεί την ανάδυση μιας αεροπορικής οικονομίας υδρογόνου και του σχετικού ρυθμιστικού πλαισίου, που είναι επίσης κρίσιμοι παράγοντες για την εμφάνιση της πτήσης με υδρογόνο σε κλίμακα.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας