Nέα της αγοράς

Οι δασμοί πλήττουν τον κλάδο πολυτελείας – Δοκιμάζονται οι αντοχές της LVMH

Οι δασμοί πλήττουν τον κλάδο πολυτελείας – Δοκιμάζονται οι αντοχές της LVMH

Πηγή Φωτογραφίας: Wall street, Louis Vuitton face pantofi in Romania Made in Italy

Οι μετοχές πολυτελείας στην Ευρώπη υποχωρούν ενόψει των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της LVMH, καθώς οι δασμοί Τραμπ εντείνουν την αβεβαιότητα και υπονομεύουν τη ζήτηση στις αγορές ΗΠΑ και Κίνας

Η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά για τις ευρωπαϊκές μετοχές του κλάδου πολυτελείας, αλλά η αισιοδοξία αποδείχθηκε βραχύβια. Οι επενδυτές τώρα αναμένουν με ανησυχία τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου της LVMH, καθώς το θετικό κλίμα του Ιανουαρίου έχει ανατραπεί από την εμπορική επιθετικότητα του Προέδρου Τραμπ. Ο δείκτης πολυτελών μετοχών της Goldman Sachs έχει χάσει πάνω από 200 δισεκατομμύρια δολάρια από την κορύφωσή του τον Φεβρουάριο, με τις ελπίδες για κινεζική ανάκαμψη να εξασθενούν.

Μέσα σε αυτό το αρνητικό περιβάλλον, οι αναλυτές προχωρούν σε διαδοχικές υποβαθμίσεις των προβλέψεων τους. Η Barclays προβλέπει νέα πτώση στον τομέα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH, εξαιτίας της επιβράδυνσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κατά την τηλεδιάσκεψη των αποτελεσμάτων, το ενδιαφέρον των επενδυτών αναμένεται να επικεντρωθεί στους δασμούς, στη ζήτηση στην Αμερική και στις προοπτικές των περιθωρίων κέρδους.

Απώλεια πρωτιάς και προειδοποιήσεις για τη ζήτηση Η επίδοση της LVMH κατά το τέταρτο τρίμηνο ήταν απογοητευτική, σε αντίθεση με τα θετικά αποτελέσματα των Hermes και Richemont. Το κλίμα επιδεινώθηκε περαιτέρω όταν η LVMH έχασε τον τίτλο της πολυτιμότερης ευρωπαϊκής μετοχής, με τη SAP να παίρνει τη σκυτάλη. Καθώς οι δασμοί του Τραμπ προκαλούν αναταράξεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και εντείνουν την οικονομική ανασφάλεια, η προοπτική να στηριχθεί η αγορά πολυτελών ειδών στους καταναλωτές των ΗΠΑ μοιάζει ολοένα και πιο μακρινή.

Τα νέα εμπορικά μέτρα – με δασμούς έως και 145% στα κινεζικά προϊόντα και 10% στα ευρωπαϊκά – έχουν φέρει τα ριψοκίνδυνα assets σε τροχιά διόρθωσης. Ο δείκτης πολυτελείας της Goldman Sachs υποχωρεί 12% φέτος, οδεύοντας προς τη χειρότερη επίδοση από το 2018. Τον Φεβρουάριο, είχε αγγίξει άνοδο 20% από την αρχή του έτους.

Αβεβαιότητα, εμπιστοσύνη και ψυχολογία καταναλωτή Η Jelena Sokolova της Morningstar προειδοποιεί ότι η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί πριν υπάρξει σταθεροποίηση, καθώς η αβεβαιότητα οδηγεί τους καταναλωτές να καθυστερούν τις αγορές. Αν και οι ίδιοι οι δασμοί δεν πλήττουν άμεσα τους κατασκευαστές, οι εύποροι πελάτες αρχίζουν να περιορίζουν τις δαπάνες λόγω της μείωσης του επενδυτικού τους πλούτου. Η συρρίκνωση των αγορών υψηλής αξίας δεν έχει τόσο σχέση με την τιμή όσο με την ψυχολογία.

Ο Erwan Rambourg της HSBC σημειώνει ότι η πολυτέλεια δεν συνδέεται απλώς με τον πλούτο, αλλά με την εμπιστοσύνη στο μέλλον. Όταν αυτή κλονίζεται, μειώνονται και οι σαμπάνιες που ανοίγονται – κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Οι εκτιμήσεις επιδείνωσης και το ζήτημα των τιμών Ο Adam Cochrane της Deutsche Bank συμφωνεί ότι η αστάθεια στις αγορές θα καθυστερήσει την ανάκαμψη της ζήτησης. Περιμένει από τις εταιρείες να υπονοήσουν αυξήσεις τιμών στις ΗΠΑ, χωρίς να δώσουν σαφείς προβλέψεις για το υπόλοιπο της χρονιάς. Μόνη ίσως πηγή στήριξης είναι οι σχετικές αποτιμήσεις. Η Zuzanna Pusz της UBS επισημαίνει ότι οι μετοχές του κλάδου διαπραγματεύονται κάτω από τον μέσο όρο 15ετίας σε σχέση με την αγορά.

Ωστόσο, οι προβλέψεις έχουν ήδη αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Η HSBC δεν αναμένει πλέον καμία ανάπτυξη για το 2025, ενώ προηγουμένως μιλούσε για αύξηση 5%. Η Bernstein προβλέπει τώρα παγκόσμια μείωση 2% αντί για άνοδο 5%, και η GAM UK Ltd. μηδενική ανάπτυξη φέτος αντί για προηγούμενη πρόβλεψη 4%.

Η LVMH στο σταυροδρόμι μιας νέας εποχής Ο Flavio Cereda από την GAM σημειώνει ότι, παρά τις ελπίδες για καλύτερη εικόνα από τις τηλεδιασκέψεις, δεν αναμένει θετικές εκπλήξεις. «Δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε την επίδραση των δασμών όταν δεν ξέρουμε πού θα βρίσκονται σε τρεις μήνες», δηλώνει με ειλικρίνεια.

Το 2024 ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες για τον κλάδο της πολυτέλειας, αλλά οι γεωπολιτικές και χρηματοοικονομικές συνθήκες τις έχουν διαψεύσει. Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν αν η αγορά μπορεί να ανακάμψει ή αν οι αβεβαιότητες θα οδηγήσουν σε ένα πιο παρατεταμένο κύμα διόρθωσης και μετατόπισης της δυναμικής της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments