Bad Bunny: Ο Πορτορικανός μουσικός που έγινε ο δημοφιλέστερος σταρ του πλανήτη

Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//Bad Bunny: Ο Πορτορικανός μουσικός που έγινε ο δημοφιλέστερος σταρ του πλανήτη
Στο ανατριχιαστικό βίντεο-καταγγελία για το κομμάτι του «El Apagón» (που σημαίνει μπλακ άουτ στα ισπανικά), ο Bad Bunny ξεπερνά τον εαυτό του, κάτι που δεν είναι πρωτόγνωρο για εκείνον. Το βίντεο, μια ωδή στην πατρίδα του, το Πουέρτο Ρίκο, κυκλοφόρησε με αφορμή την πέμπτη επέτειο από την καταστροφή που προκάλεσε ο τυφώνας María στο νησί. Ο τίτλος του τραγουδιού αναφέρεται στις διακοπές ρεύματος που υπήρξαν στη χώρα μετά την καταστροφή.
Το βίντεο έχει διάρκεια περίπου είκοσι δύο λεπτών και είναι χωρισμένο σε δύο μέρη, όπως και το τραγούδι. Επανακαθορίζει την έννοια του πολιτικού τραγουδιού το 2022, προσφέροντας ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει την πλατφόρμα του για έναν σημαντικό σκοπό.
Στα πρώτα τέσσερα λεπτά του, το βίντεο ξεκινά ως ένα τυπικό μουσικό κλιπ, όπου ο Bad Bunny και κάτοικοι μιας παλιάς ιστορικής γειτονιάς του Σαν Χουάν τραγουδούν. Στη συνέχεια, ο 28χρονος καλλιτέχνης μεταφέρεται σε ένα queer rave, όπου LGBTQIA+ χορευτές εκτελούν voguing, πριν ξεσπάσουν με τους στίχους «Puerto Rico está bien cabrón!» («Το Πουέρτο Ρίκο είναι τέλειο!»). Ο ρυθμός της techno μουσικής, αρχικά ξέφρενος, σταδιακά γίνεται πιο μελωδικός, και το κομμάτι ολοκληρώνεται με τα απαλά φωνητικά της συντρόφου του, Gabriela Berlingeri, που λέει: «Άσ’ τους να φύγουν / Αυτή είναι η παραλία μου / Αυτός είναι ο ήλιος μου / Αυτή είναι η γη μου / Αυτά είμαι εγώ».

Όπως δήλωσε στους New York Times ο Bad Bunny, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Benito Antonio Martínez Ocasio: «Αυτό είναι ένα τραγούδι που έγραψα με όλη μου την καρδιά. Δεν ήθελα να το ερμηνεύσει ένας διάσημος καλλιτέχνης, αλλά κάποιος που θα εκτιμήσει το ειλικρινές του μήνυμα».
Το σημείο όπου τραγουδά η Berlingeri λειτουργεί ως γέφυρα προς το δεύτερο μέρος του βίντεο, ένα μίνι ντοκιμαντέρ της ανεξάρτητης δημοσιογράφου Bianca Graulau με τίτλο “Aquí Vive Gente”. Το ντοκιμαντέρ εξερευνά την πολιτική διαφθορά, την οικονομική κρίση και τα κοινωνικά ζητήματα που μετατρέπουν ολόκληρο το νησί σε προορισμό για ξένους, κυρίως Αμερικανούς, που επιθυμούν να αποφύγουν τη βαριά φορολογία στις χώρες τους. Η προσέγγιση είναι αποκαλυπτική και θίγει ένα παγκόσμιο, ευαίσθητο θέμα με έντονο τρόπο.
Η Graulau συνομιλεί με κατοίκους φτωχών γειτονιών που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, τα οποία πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, και επισκέπτεται δημόσιες παραλίες που έχουν μετατραπεί σε ιδιωτικές πισίνες για τους πλούσιους.
Σε ένα άλλο σημείο του ίδιου κειμένου, ο Benito αναφωνεί ειρωνικά: «Ahora todos quieren ser latinos» (τώρα όλοι θέλουν να γίνουν Λατίνοι), αναφερόμενος σε μουσικούς που δεν έχουν καμία σχέση με το ρεγκετόν ‒ μάλιστα, στο παρελθόν μπορεί να το είχαν απορρίψει ‒ αλλά τώρα το έχουν υιοθετήσει, προσπαθώντας απλώς να ακολουθήσουν τη νέα τάση.
Ο Bad Bunny, χωρίς αμφιβολία, είναι ένας από τους καλλιτέχνες που συνέβαλαν στην απρόσμενη άνοδο αυτού του μουσικού είδους. Αυτή τη στιγμή, και χωρίς υπερβολές, είναι ο πιο δημοφιλής μουσικός στον κόσμο. Το τελευταίο του άλμπουμ, «Un verano sin ti» («Ένα καλοκαίρι χωρίς εσένα»), που κυκλοφόρησε στις αρχές Μαΐου, συνεχίζει να κατατάσσεται ψηλά στο Billboard και σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καλοκαιρινό, όπως αρχικά προωθήθηκε, ως μια playlist κατάλληλη για παραλία.
Μέσα στον Σεπτέμβριο, το άλμπουμ «Verano» κατέκτησε τον τίτλο του μακροβιότερου Νο 1 στα αμερικανικά τσαρτ των τελευταίων πέντε ετών, ξεπερνώντας το ρεκόρ του Drake με το «Views» από το 2016. Ο Benito έχει παραμείνει στην κορυφή για δεκαεννιά εβδομάδες. Ο δίσκος έχει συγκεντρώσει 6,5 δισεκατομμύρια αναπαραγωγές μόνο στο Spotify, με τουλάχιστον έξι από τα κομμάτια του να είναι τεράστιες επιτυχίες στο Top 100.
Για να κατανοήσουμε την κλίμακα της επιτυχίας του, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός ο αριθμός αναπαραγωγών είναι μεγαλύτερος από το σύνολο όλων των άλμπουμ του 2021 και του 2022 μέχρι σήμερα. Επιπλέον, όλα τα άλμπουμ της Beyoncé, αν θεωρήσουμε ότι είναι η μεγαλύτερη σταρ της Αμερικής αυτή τη στιγμή, δεν φτάνουν ούτε τα μισά από αυτόν τον αριθμό.
Αυτό που είναι πραγματικά εντυπωσιακό δεν είναι μόνο οι πωλήσεις του, αλλά το γεγονός ότι κανένα κομμάτι του άλμπουμ δεν είναι στα αγγλικά. Ο Πορτορικανός σταρ τραγουδάει στα ισπανικά και με το δεύτερο ισπανόφωνο άλμπουμ του, το οποίο κατατάσσεται στο Νο 1 των αμερικανικών τσαρτ (το πρώτο ήταν το επίσης δικό του «El ultimo tour del mundo»), γράφει ιστορία. Επιπλέον, πραγματοποιεί sold out συναυλίες σε στάδια στη Βόρεια Αμερική, σε μια εποχή που οι πωλήσεις είναι γενικά χαμηλές – εκτός ίσως από τα κορεάτικα συγκροτήματα.
Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Πορτορικανός έχει προκαλέσει μια πρωτοφανή φρενίτιδα, τόσο έντονη που κανένα αμερικανικό περιοδικό δεν παραλείπει να αναλύσει το φαινόμενο (οι «New York Times» έχουν δημοσιεύσει δύο εκτενή άρθρα μέσα σε έναν χρόνο). Έχει επίσης γίνει εξώφυλλο στην λατινοαμερικανική έκδοση της «Vogue», ενώ η πρόσφατη εμφάνισή του στο Met Gala προκάλεσε αίσθηση: φορούσε ένα ρούχο που θύμιζε σακί – τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν φούστα – με την υπογραφή του Riccardo Tisci για τα Burberry και ένα χτένισμα εμπνευσμένο από τη Μαρία Αντουανέτα.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας