Παρά την επιβάρυνση από την υποχρωτική εφαρμογή του νέου καυσίμου μειωμένου θείου στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο, αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων τελικά δεν θα υπάρξουν. Αυτό τουλάχιστον εκτίμησε σε δηλώσεις του στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, αφήνοντας μάλιστα και ένα «παράθυρο» για μειώσεις στα ταχύπλοα.
«Θα έλεγα πως οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι οι ίδιες με πέρυσι. Υπάρχουν καλά πακέτα προσφορών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε εκπτώσεις δηλαδή για οικογένειες της τάξεως του 20 και 30% και οι συνήθεις εκπτώσεις για τους φοιτητές το 50%. Γενικότερα υπάρχει ένα κλίμα συγκράτησης των τιμών», είπε ο κ. Γκίκας. Αλλωστε, σημείωσε, υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ και «στα ταχύπλοα, μετά την τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, για τη μείωση 50% των λιμενικών τελών, να μειωθούν κιόλας». «Θεωρώ ότι είμαστε σε ένα πολύ καλό δρόμο και μετά την ψήφιση αυτής της τροπολογίας… η τροπολογία τι λέει; Η τροπολογία λέει ότι το ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως των λιμένων (τα λιμενικά τέλη) συνολικά μειώνεται στο 50%. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης ο οποίος πληρώνει ένα εισιτήριο, το 2,5% της αξίας του εισιτηρίου πηγαίνει στο λιμένα αναχώρησης και το 2,5% στο λιμένα άφιξης. Αυτό περιορίζεται στο 50%.
»Αντίστοιχα για τα αυτοκίνητα. Επίσης, τα τέλη, ανταποδοτικά δικαιώματα, είναι αυτά,προσόρμισης, παραβολής, πρυμνοδέτησης ελλιμενισμού των πλοίων και αυτό λοιπόν, το τέλος μειώνεται κατά 50%. Αυτό ουσιαστικά δίνει ένα κέρδος της τάξεως των 30 34 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία βεβαίως αυτά είναι επ’ ωφελεία των ακτοπλόων», εξήγησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας. Αρα, λοιπόν, εκτίμησε, πρόκειται για «ένα μέτρο που θεωρούμε ότι θα συγκρατήσει τις τιμές για τα συμβατικά στα επίπεδα με πέρυσι, ενώ για τα ταχύπλοα, τα οποία ήδη χρησιμοποιούν το πιο βελτιωμένο καύσιμο, ενδέχεται να μειώσει τις τιμές στα εισιτήρια. Από εκεί και πέρα θα ακολουθήσουν και άλλα μέτρα»
Πηγή: pagenews.gr