Nέα της αγοράς

Βουτιά 8% για τη LVMH μετά τις απογοητευτικές πωλήσεις – Ντόμινο σε όλο τον κλάδο luxury

Οι αναλυτές της Jefferies μείωσα την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 510 ευρώ από 670 ευρώ

Πτώση 8% σημείωσε η μετοχή της LVMH κατά τις πρωινές συναλλαγές, αφού ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο ανακοίνωσε απροσδόκητη μείωση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση 3% σε ετήσια βάση στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου σε μια ενημέρωση που δημοσιεύθηκε λίγο μετά το κλείσιμο της αγοράς τη Δευτέρα, χάνοντας τις προσδοκίες των αναλυτών για ελαφρά αύξηση.

Τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση των εσόδων, κατά 9%, καθώς επισημάνθηκε η ασθενέστερη ζήτηση στις ΗΠΑ και την Κίνα για το κονιάκ – τη δημοφιλή ποικιλία κονιάκ που έχει εμπλακεί στις γεωπολιτικές εντάσεις.

Οι πωλήσεις μόδας και δερμάτινων ειδών διολίσθησαν κατά 5%, ενώ οι πωλήσεις ρολογιών παρέμειναν αμετάβλητες.

Τα αποτελέσματα συμπαρέσυραν τον ευρύτερο κλάδο στις πρώτες συναλλαγές εν μέσω των ευρύτερων κερδών της αγοράς. Η Kering σημείωσε πτώση 2,5%, η Burberry υποχώρησε κατά 4,2%, ενώ η Richemont διαπραγματευόταν 2,26% χαμηλότερα.

Οι αναλυτές της Citi, Thomas Chauvet και Mahesh Mohankumar, ανέφεραν σε σημείωμά τους το βράδυ της Δευτέρας ότι «δεν υπήρχαν πολλά για να ζητωκραυγάσουν στον κολοσσό της πολυτέλειας», με τις πωλήσεις «συνολικά κάτω από τις πιο συντηρητικές προσδοκίες της αγοραστικής πλευράς».

Πρόσθεσαν ότι είναι δύσκολο να προβλεφθεί διαδοχική βελτίωση των εσόδων το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο είτε για την LVMH είτε για τον κλάδο της πολυτέλειας, ενώ η αβεβαιότητα της αμερικανικής και της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει αυξημένη.

Οι αναλυτές της Jefferies μείωσαν εν τω μεταξύ την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 510 ευρώ (578,62 δολάρια) από 670 ευρώ.

Ο κλάδος της πολυτέλειας, που εξαρτάται από τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και την καταναλωτική ζήτηση στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζει πλήθος αντιξοοτήτων από την ασταθή εμπορική πολιτική του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Η LVMH, στην οποία ανήκουν εμπορικά σήματα όπως η Louis Vuitton, η Moët & Chandon και η Hennessy, είναι η πρώτη μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία πολυτελείας που ανακοίνωσε κέρδη πρώτου τριμήνου από τότε που ο Τραμπ ανακοίνωσε -και στη συνέχεια καθυστέρησε- την επιβολή αμοιβαίων δασμών στους παγκόσμιους εμπορικούς εταίρους της.

Ως εκ τούτου, οι επενδυτές αναζητούν μια ένδειξη των μελλοντικών προβλέψεων των εταιρειών σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των δασμών στο κόστος εισροών και τη ζήτηση των καταναλωτών.

Η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Cecile Cabanis, δήλωσε στους αναλυτές σε τηλεφωνική κλήση της Δευτέρας ότι οι εμπορικές εντάσεις περιπλέκουν την ικανότητα του ομίλου να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, με τις παραμέτρους να «αλλάζουν κάθε ώρα», ανέφερε το Reuters.

Τα εμπορικά σήματα πολυτελείας αναμένεται να είναι πιο προστατευμένα από άλλους λιανοπωλητές από τον άμεσο αντίκτυπο των δασμών, με τις ετικέτες υψηλών προδιαγραφών να είναι συνήθως καλύτερα σε θέση να μετακυλήσουν το πρόσθετο κόστος στους πλούσιους καταναλωτές.

Παρόλα αυτά, οι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι το ενδεχόμενο μιας οικονομικής ύφεσης που θα προκληθεί από τους δασμούς θα μπορούσε να επιβαρύνει σημαντικά τη ζήτηση -ιδιαίτερα στις βασικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας- καθυστερώντας περαιτέρω την ανάκαμψη του κλάδου από μια περίοδο παρατεταμένης αδυναμίας.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο