Nέα της αγοράς

Σφοδρή αντίδραση της Cosco στις αμερικανικές κυρώσεις

Σφοδρή αντίδραση της Cosco στις αμερικανικές κυρώσεις

Πηγή Φωτογραφίας: Trans.info, Cosco named on US military blacklist, denies allegations

Καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό και πολιτικά κίνητρα – Ακυρώσεις δρομολογίων και πιέσεις στους ναύλους Ευρώπης-Ασίας

Ο κρατικός ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, Cosco Shipping, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά των πρόσφατων εμπορικών μέτρων των ΗΠΑ, τα οποία στοχεύουν στους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας. Η εταιρεία καταγγέλλει «διακριτική μεταχείριση» και «λανθασμένες αιτιάσεις», οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία και τη σταθερότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η αντίδραση αυτή έρχεται μετά την πρόσφατη απόφαση του Γραφείου Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), στο πλαίσιο της έρευνας Section 301 σχετικά με την υποτιθέμενη κυριαρχία της Κίνας στη διεθνή ναυτιλία. Η Cosco υποστηρίζει ότι τα μέτρα αυτά παραμορφώνουν τον ανταγωνισμό και ενδέχεται να έχουν μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες για την αειφόρο ανάπτυξη του κλάδου.

Στο πλευρό της Cosco βρέθηκαν οι μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί σύνδεσμοι της Κίνας. Η Ένωση Πλοιοκτητών Κίνας (CSA) εξέφρασε την «έντονη διαμαρτυρία» της, καλώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες να σταματήσουν τις μονομερείς ενέργειες και να προχωρήσουν σε διάλογο. Ταυτόχρονα, η Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CANSI) χαρακτήρισε τις κατηγορίες ως αστήρικτες και τα πορίσματα ως εσφαλμένα, τονίζοντας ότι ο κλάδος γίνεται θύμα πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Η κλιμάκωση της εμπορικής έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντικές ανακατατάξεις στον επιχειρηματικό τομέα. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η Ocean Alliance (Cosco, CMA CGM, Evergreen, OOCL) σχεδιάζει να ακυρώσει τρία δρομολόγια προς το Λος Άντζελες έως τα τέλη Απριλίου.

Αντιδράσεις εκδηλώνονται και από τους freight forwarders: ορισμένοι αναφέρουν ότι δεν έχουν λάβει επίσημη ενημέρωση, ενώ άλλοι επιβεβαιώνουν την αυξανόμενη συχνότητα των «κενών δρομολογίων» (blank sailings).

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες προσπαθούν να ανακατανείμουν πλοία προς την Ευρώπη προκειμένου να καλύψουν τα κενά του Μαΐου, γεγονός που ήδη προκαλεί στρεβλώσεις στις ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης στις ενδοασιατικές γραμμές.

Παράλληλα, αρκετές χώρες, όπως οι ΗΠΑ, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία, εντείνουν τους ελέγχους προέλευσης προϊόντων, μια κίνηση που θεωρείται σημαντικό εμπόδιο στο re-export από την Κίνα. Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι αυτό το μέτρο μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παγκόσμιων όγκων μεταφοράς, κυρίως στον Ειρηνικό.

Με το παγκόσμιο εμπόριο να επηρεάζεται από γεωπολιτικές εντάσεις και αυξανόμενο προστατευτισμό, οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις για τα ναύλα έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, ιδιαίτερα στις διηπειρωτικές μεταφορές, φαίνεται ολοένα και πιο αβέβαιο.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments