Πολιτική

Όσα προβλέπει το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου

Όσα προβλέπει το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου

Πηγή Φωτογραφίας: ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Από εδώ και στο εξής, προβλέπεται η ίδρυση ενός νέου Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ

Αν και το θέμα των Τεμπών δεν είναι πια τόσο επίκαιρο όπως πριν από ένα μήνα, αυτό δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα επαναλάβει το ίδιο λάθος, θεωρώντας το ζήτημα λήξαν. Αντίθετα, τη Δευτέρα θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο ένα νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, τη βελτίωση των μηχανισμών ελέγχου και την ενιαία εποπτεία του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία μιας εφαρμογής με την ονομασία Railway.gov.gr, η οποία θα λειτουργεί ως το νέο Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων. Αυτή τη στιγμή, οι εντολές μεταξύ των σταθμαρχών μεταφέρονται είτε προφορικά είτε μέσω εγγράφων. Η νέα πλατφόρμα θα καταγράφει online κάθε κίνηση σε ολόκληρη την Ελλάδα, με σκοπό, πρώτον, να διασφαλίσει ότι όλες οι εντολές των σταθμαρχών θα είναι επίσημες, ενισχύοντας την αίσθηση ευθύνης των υπευθύνων, και δεύτερον, να διευκολύνει την αποκατάσταση λαθών ή την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις σοβαρών λαθών, χωρίς την ανάγκη αναζήτησης ηχητικών ντοκουμέντων ή χειρόγραφων σημειώσεων. Επιπλέον, η πλατφόρμα θα παρέχει ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων, με τη δυνατότητα πρόσβασης και από τους πολίτες, καθώς και όλα τα δεδομένα των δρομολογίων σε εθνικό επίπεδο, από την ώρα αναχώρησης μέχρι τον προορισμό τους. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει πλήρης χαρτογράφηση της κίνησης των τρένων.

Επαναπατρισμός στελεχικού δυναμικού

Ένα ακόμη νέο στοιχείο που θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο είναι η πρόβλεψη απολύσεων για όσους παραβιάζουν τους κανόνες ασφαλείας, οι οποίοι θα καταγράφονται μέσω της προαναφερθείσας πλατφόρμας. Δεδομένου ότι η ευθύνη για τους υπαλλήλους ανήκει στην εταιρεία Hellenic Train, το κράτος θα ζητά την απόλυση των παραβατών από την εταιρεία. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, θα επιβάλλονται κυρώσεις στην επιχείρηση.

Ένα ακόμη θέμα που επεξεργάζεται τον τελευταίο καιρό ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, είναι ο επαναπατρισμός Ελλήνων που εργάζονται σε υψηλές θέσεις σε ξένους σιδηροδρόμους. Η χαρτογράφηση έχει εντοπίσει περίπου 70 στελέχη. Πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρουν ότι αν το ελληνικό κράτος καταφέρει να πείσει για επαναπατρισμό το 1/10 αυτών των στελεχών, θα θεωρηθεί επιτυχία, δεδομένου ότι οι μισθοί που θα προσφέρονται στην Ελλάδα, αν και θα είναι υψηλότεροι από τον μέσο όρο, θα παραμείνουν χαμηλότεροι από αυτούς του εξωτερικού.

Από εδώ και στο εξής, προβλέπεται η ίδρυση ενός νέου Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, το οποίο θα λειτουργεί σε τρεις φάσεις: πρώτον, θα παρακολουθεί με ακρίβεια την κίνηση των τρένων μέσω του προαναφερθέντος γεωεντοπισμού. Δεύτερον, θα ενεργοποιεί συναγερμό σε περίπτωση εμφάνισης κινδύνου, ώστε να διασφαλίζονται άμεσες επικοινωνίες. Τρίτον, εάν ο κίνδυνος παραμένει για εύλογο χρονικό διάστημα, θα έχει την ευθύνη να δώσει εντολή για την ακινητοποίηση του τρένου. Ο βασικός στόχος του νομοσχεδίου, το οποίο εποπτεύει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, είναι να καθορίσει σαφείς αρμοδιότητες. Επιπλέον, το νέο νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, τόσο οι ήδη υπηρετούντες όσο και οι μελλοντικοί, θα υποβάλλονται σε αυστηρούς ψυχομετρικούς ελέγχους σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας θα αναλάβει την ευθύνη για την αξιολόγηση των υπαλλήλων του ΟΣΕ, οι οποίοι θα υπόκεινται σε ελέγχους που θα είναι αυστηροί και λεπτομερείς.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments